AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Hvor kommer svar på om man har fått innvilget uføretrygd? Kommer det i Din pensjon ? Og dersom man får avslag på søknad, hvor kommer vedtaket? På innboks? Anonymkode: e5a97...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 NAV.no - ditt nav - din uføretrygd - saksoversikt Der fulgte jeg med på saken fortløpende, under "saksoversikt" for å være spesifikk. For når det gikk fra "under behandling" til "til attestering" så var det snakk om timer før jeg fikk svar. Fikk så varsle på digipost og på mail og SMS om at jeg hadde fått beskjed på NAV.no i innboks og kopi på mail. Men husker ikke hvor det kom først. For jeg fikk telefon fra saksbehandler med nyheten personlig levert før jeg fikk skriftlig svar og da jeg logget inn så lå svaret under saksoversikt på uføretrygd og ikke i innboksen enda, men så eksploderte det med varsel over alt, mail, sms, digipost, innboksen på ditt nav osv. Anonymkode: 788ce...3a5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Jeg fikk raskt svar (1 mnd etter søknaden ble sendt) og fikk varsel om svaret i digipost. Anonymkode: 5f64e...81b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): NAV.no - ditt nav - din uføretrygd - saksoversikt Der fulgte jeg med på saken fortløpende, under "saksoversikt" for å være spesifikk. For når det gikk fra "under behandling" til "til attestering" så var det snakk om timer før jeg fikk svar. Fikk så varsle på digipost og på mail og SMS om at jeg hadde fått beskjed på NAV.no i innboks og kopi på mail. Men husker ikke hvor det kom først. For jeg fikk telefon fra saksbehandler med nyheten personlig levert før jeg fikk skriftlig svar og da jeg logget inn så lå svaret under saksoversikt på uføretrygd og ikke i innboksen enda, men så eksploderte det med varsel over alt, mail, sms, digipost, innboksen på ditt nav osv. Anonymkode: 788ce...3a5 Ok, det kom en melding fra Nav jeg må inn å lese brevet på Din pensjon. Jeg føler det er svar på uføretrygd, huff å huff.. jeg er vettskremt 😯 Anonymkode: e5a97...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk raskt svar (1 mnd etter søknaden ble sendt) og fikk varsel om svaret i digipost. Anonymkode: 5f64e...81b Oi, det var veldig kjapt. Jeg fikk nettopp en melding å gå inn på Din pensjon og lese brevet. Jeg vet det gjelder uføretrygd 🙄 Anonymkode: e5a97...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har fått et brev ang uføretrygd. Men dersom jeg har fått innvilget uføretrygd så hadde det vel IKKE stått jeg trenger å sende inn meldekort på lørdag?? Så sannsynligheten er vel et avslag da!?? 😞 Anonymkode: e5a97...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har fått et brev ang uføretrygd. Men dersom jeg har fått innvilget uføretrygd så hadde det vel IKKE stått jeg trenger å sende inn meldekort på lørdag?? Så sannsynligheten er vel et avslag da!?? 😞 Anonymkode: e5a97...6c9 Du skal sende meldekort frem til uføretrygden er iverksatt for å få aap. De setter en dato uføretrygden skal gjelde fra og det kan være noen uker frem i tid. Hva står det i brevet du har fått? Det er jo litt vesentlig å vite skal du få riktig svar. Anonymkode: 5f64e...81b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skal sende meldekort frem til uføretrygden er iverksatt for å få aap. De setter en dato uføretrygden skal gjelde fra og det kan være noen uker frem i tid. Hva står det i brevet du har fått? Det er jo litt vesentlig å vite skal du få riktig svar. Anonymkode: 5f64e...81b Jeg har ikke turt å åpne brevet ennå. Jeg ser aap er sist endret i dag og. Jeg så ikke det i sted. 😯 Anonymkode: e5a97...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke turt å åpne brevet ennå. Jeg ser aap er sist endret i dag og. Jeg så ikke det i sted. 😯 Anonymkode: e5a97...6c9 Du må jo gå inn og lese. Anonymkode: 5f64e...81b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må jo gå inn og lese. Anonymkode: 5f64e...81b Jeg har fått avslag engang før, får jeg avslag nå så går jeg på sjøen og drukner meg selv. Jeg trenger vel litt tid og oppmanning. 🙏😮💨 Anonymkode: e5a97...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått et brev ang uføretrygd. Men dersom jeg har fått innvilget uføretrygd så hadde det vel IKKE stått jeg trenger å sende inn meldekort på lørdag?? Så sannsynligheten er vel et avslag da!?? 😞 Anonymkode: e5a97...6c9 Altså skjerp deg litt da. Gå inn å les, slutt å lage så big deal utav det. På NAV sine side så viste jeg det var innvilgelse før jeg åpnet brevet. For det sto "vedtak - innvigelse av uføretrygd". Men så fikk jeg jo den telefonen også da, så jeg viste det før jeg i det hele tatt fikk noe form for varsel. Anonymkode: 788ce...3a5 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått avslag engang før, får jeg avslag nå så går jeg på sjøen og drukner meg selv. Jeg trenger vel litt tid og oppmanning. 🙏😮💨 Anonymkode: e5a97...6c9 Det er ikke så sannsynlig som du tror. Anonymkode: 5f64e...81b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Altså skjerp deg litt da. Gå inn å les, slutt å lage så big deal utav det. På NAV sine side så viste jeg det var innvilgelse før jeg åpnet brevet. For det sto "vedtak - innvigelse av uføretrygd". Men så fikk jeg jo den telefonen også da, så jeg viste det før jeg i det hele tatt fikk noe form for varsel. Anonymkode: 788ce...3a5 Ok hadde det stått det så hadde jeg åpnet brevet med engang 😄 Jeg fikk melding på sms i dag å logge meg inn på «Din pensjon» På mine saker inne på Nav står det «Uføretrygd sist oppdatert 15. han 2022» 😱 Anonymkode: e5a97...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ok hadde det stått det så hadde jeg åpnet brevet med engang 😄 Jeg fikk melding på sms i dag å logge meg inn på «Din pensjon» På mine saker inne på Nav står det «Uføretrygd sist oppdatert 15. han 2022» 😱 Anonymkode: e5a97...6c9 Så klart står det at det er oppdatert nå når du har fått et vedtak. Så trykk på der da. Anonymkode: 788ce...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Så klart står det at det er oppdatert nå når du har fått et vedtak. Så trykk på der da. Anonymkode: 788ce...3a5 Jeg vil miste aap i vår uansett utfall på søknaden, det fikk jeg vedtak på etter jeg hadde søkt uføretrygd i høst. Så Nav har nok ikke forlenget aap. Det kom vedtak på e-boks og nå. Jeg skal åpne, jeg må gruble litt til først før jeg er klar 😮💨 Anonymkode: e5a97...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg vil miste aap i vår uansett utfall på søknaden, det fikk jeg vedtak på etter jeg hadde søkt uføretrygd i høst. Så Nav har nok ikke forlenget aap. Det kom vedtak på e-boks og nå. Jeg skal åpne, jeg må gruble litt til først før jeg er klar 😮💨 Anonymkode: e5a97...6c9 Faktisk så kan du ha mistet AAP i dag allerede. For et endelig vedtak vil nok si at du er ferdig avklart. Får man AAP i påvente av uføresøknad, så vil du miste det ved avslag. Bare teit å sitte å gruble uten å åpne brevet, bortkastet tid og energi. Hva er egentlig måle ditt med tråden? Hadde du fått brev om AAP så hadde det stått det. Anonymkode: 788ce...3a5 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faktisk så kan du ha mistet AAP i dag allerede. For et endelig vedtak vil nok si at du er ferdig avklart. Får man AAP i påvente av uføresøknad, så vil du miste det ved avslag. Bare teit å sitte å gruble uten å åpne brevet, bortkastet tid og energi. Hva er egentlig måle ditt med tråden? Hadde du fått brev om AAP så hadde det stått det. Anonymkode: 788ce...3a5 Jeg fikk innvilget uføretrygd , Phu! Jeg åpnet vedtakene med hjertet i halsen , fy søren så nervøs jeg har vært 🤭 Anonymkode: e5a97...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg fikk innvilget uføretrygd , Phu! Jeg åpnet vedtakene med hjertet i halsen , fy søren så nervøs jeg har vært 🤭 Anonymkode: e5a97...6c9 ok Anonymkode: 788ce...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå