Gå til innhold

Slinda p-piller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på Slinda i noen uker nå! Har slitt med kvalme, søtsug uten like, og vektøkning etter jeg begynte på de. Bruker de kunn for å se om de kan hjelpe i forhold til smerter i underlivet.  Har fjernet livmor, livmorhals og eggledere, men sliter enormt med «menstruasjons smerter»  enda…! Men ingen virkning av de enda…! 😔

Anonymkode: 1fed7...1c9

Skrevet

Jeg har gått på slinda i 3 mnd nå, og er fornøyd :)! 

bivirkninger: Småblødninger (spotting) som kommer og går, litt nedsatt sexlyst og litt mer trøtt. Bedre hud:)!

Veldig fornøyd da cerazette gjorde at jeg raste opp i vekt, fikk tørt OG fett hår, blødninger, og ingen libido.  Det er noen bivirkninger på Slinda også, men kan ikke forvente at hormonell prevensjon kommer helt uten bivirkninger. 

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har gått på Slinda i rett over 1 år, men har valgt å slutte nå. Tenkte å hoppe inn her da jeg synes det er utrolig lite informasjon der ute om denne pillen.. i hvert fall av erfaringer, så er fint at det deles mer! 🙂

Da jeg startet på Slinda hadde jeg varierende blødninger av og på  (mest på) i nesten 3 måneder, samme skjedde om jeg var sen med å ta en pille til riktig tid eller glemte til neste morgen, da kunne jeg plutselig ha småblødninger i flere uker. Stabiliserte seg etter ca. 6 mnd. og hadde så og si ikke mensen - noe som var veldig deilig! Var også ganske få merkbare bivirkninger i starten utenom uregelmessige blødninger.  

Mistenker derimot at bivirkningene har vært litt diffuse og sneket seg på, noe jeg egentlig synes høres ganske merkelig ut da de skriver at det skal gå over i løpet av de 3 første månedene.. kan være Slinda har vært delaktig mht. økt angst og utmattelse, men det er jo vanskelig å si sikkert. Sexlysten ble også fullstendig fraværende etter hvert, var ikke fraværende tidligere, til tross for varierende humør underveis i perioden, så det er jo litt rart. Søt-suget er absolutt tilstede, men har aldri koblet det til p-pillene før nå nylig, mulig det kan relateres til noe økt vektoppgang og.. hehe.
Har også vært ganske humørsyk, høye topper og dype daler, alltid vært litt følsom men ble kanskje hakket sterkere på Slinda. 
Føler også jeg kan relatere til flere av bivirkningene som står i pakningsvedlegget som svimmelhet og sporadiske magesmerter, men det er vel alltid sånn når man blir obs på noe! 😅
Et stort minus er også at den er ganske dyr, mener jeg betalte rundt 700,- for å ta ut to pakker, aldri betalt så mye for p-piller før tror jeg. 

Personlig føler jeg nå bivirkningene overskygger fordelene så derfor jeg har valgt å slutte, trenger jo strengt tatt ikke p-piller når man har null sexlyst.. 😅 Blir spennende å se om det blir noen merkbare endringer etter hvert. 

Anonymkode: 11d56...87c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 13.38):

Hei!

Jeg har fått tilbudt Slinda av legen min. Jeg ikke er fornøyd med Cerazette siden jeg får helt syke humørsvingninger.

Virker som det er en ny p-pille og finner lite om den på nett. Noen her som har erfaring med den?

Anonymkode: 81983...6bf

Hvorfor absolutt P-piller?

Anonymkode: b6834...439

Skrevet

Ble veldi feit, utmattet og sint. Like fæle som cerazette. 

Anonymkode: a122f...30e

• 6 måneder senere...
Skrevet
marsvin skrev (På 24.6.2024 den 10.21):

Jeg har gått på slinda i 3 mnd nå, og er fornøyd :)! 

bivirkninger: Småblødninger (spotting) som kommer og går, litt nedsatt sexlyst og litt mer trøtt. Bedre hud:)!

Veldig fornøyd da cerazette gjorde at jeg raste opp i vekt, fikk tørt OG fett hår, blødninger, og ingen libido.  Det er noen bivirkninger på Slinda også, men kan ikke forvente at hormonell prevensjon kommer helt uten bivirkninger. 

Et år senere: I hate my life. Neida, men viste jeg at jeg ikke hadde peiling etter 3 mnd på denne pillen. Sexlysten er så og si null, og har gått opp rundt 10 kg.. Er umulig å gå de ned igjen, er som disse ekstra hormonene holder på alt jeg spiser. Jeg er mye mer sulten. Har bevisst klart å begrense inntaket i perioder, men blir sulten hele tiden igjen. Jeg har klart å holde/gå ned i vekt før, og har aldri vært så vanskelig, og aldri har jeg lagt på meg så mye så fort heller 😕  Kjæresten spesielt, og jeg , vil ikke bruke kondom hver gang vi skal ha sex. men har fått så nok av prevensjonsmidler.. fastlegen foreslo P-stav før jeg ga slinda en sjans, men tror ikke den er bedre når en gestagenpille gjør dette med kroppen min? 

Kjæresten har foreslått å snippe med nedfrysning av sædceller, jeg har kviet meg litt for det. Selvom vi er ganske sikre på at vi ikke skal ha barn, så vil jeg ha døren åpen. Hvis vi skulle fått lyst på barn, så blir det med IVF, og der er vel ikke prosenten så stor for å lykkes.. men nå er jeg så lei av prevensjon som begrenser livet mitt, at jeg vurderer sterkt å si ja til det.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...