Gå til innhold

Slinda p-piller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått tilbudt Slinda av legen min. Jeg ikke er fornøyd med Cerazette siden jeg får helt syke humørsvingninger.

Virker som det er en ny p-pille og finner lite om den på nett. Noen her som har erfaring med den?

Anonymkode: 81983...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte Slinda, men bare i 2 måneder. Jeg tåler ikke p-stav, eller cerazette pga masse mellomblødninger. Var akkurat det samme med Slinda, dessverre.. 

Anonymkode: 9b893...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten legge til at det er uhyre viktig å ta slinda på samme tid hver dag, og for meg som er et surrehode funker det ikke i det hele tatt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg brukte Slinda, men bare i 2 måneder. Jeg tåler ikke p-stav, eller cerazette pga masse mellomblødninger. Var akkurat det samme med Slinda, dessverre.. 

Jeg vet jeg kupper tråden litt her nå, men hva bruker du som funker? Jeg har nøyaktig samme problemer som deg på p stav og cerazette.. 

Anonymkode: 4d995...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet jeg kupper tråden litt her nå, men hva bruker du som funker? Jeg har nøyaktig samme problemer som deg på p stav og cerazette.. 

Anonymkode: 4d995...163

Akkurat nå.. kondom 💁‍♀️ Skal sette inn hormonspiral så håper at det funker. Får ikke bruke p-plaster eller p-sprøyte pga migrene med aura, og pessar frister veeeeldig lite.. Skulle ønske det kom ut p-piller for menn på markedet snart 😅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Jeg tar Slinda, gått på denne i 1,5 måned. Tar disse på grunn av smerte ved samleie. 
Tidligere gikk jeg på diane for kviser( er 23 og har mye problemer med dette). Men slinda fynker kjempebra på kviser også. Det negative er vektøkning… og jeg begynte å spise sunt før jeg startet på slinda

Anonymkode: 7e3cb...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 17.44):

Akkurat nå.. kondom 💁‍♀️ Skal sette inn hormonspiral så håper at det funker. Får ikke bruke p-plaster eller p-sprøyte pga migrene med aura, og pessar frister veeeeldig lite.. Skulle ønske det kom ut p-piller for menn på markedet snart 😅

Hei jeg brukte nexplanon og kan ikke gå på vanlige p piller har gått på cerazette men går nå på slinda er bare et par dager. Men lurer på hvordan spiral fungerte for deg ettersom det høres ut som vi sliter med det samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusher på denne tråden, fordi jeg gjerne vil høre hvordan andre opplever Slinda! Jeg startet denne uken, fikk den utskrevet pga PMS og kraftige mensplager generelt. Håper at pillene kan roe hele systemet litt… 

Anonymkode: 31160...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg pusher på denne tråden, fordi jeg gjerne vil høre hvordan andre opplever Slinda! Jeg startet denne uken, fikk den utskrevet pga PMS og kraftige mensplager generelt. Håper at pillene kan roe hele systemet litt… 

Anonymkode: 31160...039

Begynte med de i går selv haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Gått på Slinda siden April. Fungerer fjell på meg som hadde problemer med alt dere forklarer om her. Har det virkelig mye bedre nå!

Anonymkode: b502a...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slinda har vært min livredder! Gikk fra å blø så mye at jeg trodde min siste time var kommet, til å blø 0. hadde bivirkninger av covid-vaksinen. har i dag ingen blødninger og ingen smerter. Av bivirkninger så har jeg fått litt kviser på ryggen, men heller det enn å nærmest blø ihjel 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slinda har reddet meg og :) Jeg har hatt sterke bivirkninger av all hormonprevensjon jeg har prøvd, og hadde egentlig gitt opp. Har brukt Slinda i 14 mnd nå, ikke hatt noen problemer, bortsett fra små uregelmessige blødninger. Men koronavaksinen har også gjort rare ting med mensen, så jeg vet ikke helt hva som kommer av hva. Slinda har ikke påvirket hverken vekt eller psyke hos meg, og det har jeg slitt med på all annen prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Dytter denne opp igjen.

Jeg var dårlig en stund før jul, og sliter fremdeles med magetrøbbel (kvalme etc), og angstsymptomer, og fikk plutselig en åpenbaring nå i kveld om at det kan være p-pillene. Er det noen andre som har fått disse problemene av Slinda? Jeg har gått på de i snart et halvår og det er rart at slike bivirkninger skulle oppstå etter så lang tid…? Men jeg aner ikke hva annet det kan være. Blør fremdeles ingenting

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (13 minutter siden):

Dytter denne opp igjen.

Jeg var dårlig en stund før jul, og sliter fremdeles med magetrøbbel (kvalme etc), og angstsymptomer, og fikk plutselig en åpenbaring nå i kveld om at det kan være p-pillene. Er det noen andre som har fått disse problemene av Slinda? Jeg har gått på de i snart et halvår og det er rart at slike bivirkninger skulle oppstå etter så lang tid…? Men jeg aner ikke hva annet det kan være. Blør fremdeles ingenting

Hmm, fikk uventet angstanfall forrige uke etter laaaang tid uten angst, og slitt litt med angst etter det. Men personlig tror jeg det stress og mye negative tanker for tiden. Vinterhalvåret hjelper jo ikke særlig på sånt.. Men vil ikke selv tro det er Slinda.  Men vanskelig å si🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym123456789999 skrev (8 timer siden):

Hmm, fikk uventet angstanfall forrige uke etter laaaang tid uten angst, og slitt litt med angst etter det. Men personlig tror jeg det stress og mye negative tanker for tiden. Vinterhalvåret hjelper jo ikke særlig på sånt.. Men vil ikke selv tro det er Slinda.  Men vanskelig å si🧐

Ja, det rare er at jeg aldri har hatt angst så jeg vet ikke 100% om det er det jeg opplever. Men symptomene er sammenfallende med panikkangst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 17.35):

Vil forresten legge til at det er uhyre viktig å ta slinda på samme tid hver dag, og for meg som er et surrehode funker det ikke i det hele tatt :P 

Er det ikke sånn at tradisjonelle minipiller har slingringsmonn på 3 timer, cerazette 12 timer og slinda 24 timer?

Anonymkode: 9242f...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker

@AnonymBruker har gått på den i 1 år pga store smerter og blødninger, funker perfekt på det området, det negative er vektøkning

Anonymkode: 02d38...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om Slinda nå og den hørtes interessant ut, men hva koster den? Det er visst den dyreste pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...