Gå til innhold

Hvem sitter på koronatelefonen, smittesporing etc.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å komme gjennom på diverse telefoner siden jeg testet positivt på hurtigtest på mandag. Kom aldri gjennom og de som skulle ringe tilbake, ringte én gang før de la på. 

I dag snakket jeg med lokal koronatelefon og smittesporing. Den ene måtte bare henvise til den andre, fordi hun ikke visste. Hun kunne visstnok heller ikke sette over - jeg måtte ringe på nytt og stå i ny kø. Når jeg så kommer frem på smittesporing er de sånn "Ja, eeeh. Ja. Jeg vet ikke. Du får gjøre det du tror" (?!) osv. 

Hva slags nisser sitter der på de telefonene? Jeg er i stand til å lese informasjon som ligger ute selv - ringer ikke fordi jeg har problemer med det norske språk eller å forstå det som er tilgjengelig av info, men noen ganger oppstår situasjoner hvor en må tolke, ta en avgjørelse på litt tynt grunnlag etc. Da HADDE DET vært fint om en eller annen instans faktisk hadde noe integritet og evne til å komme med faktisk råd eller fortelle og  "dette gjør du nå..." 

Etter svada-svaret jeg fikk, har jeg bestemt at jeg går ut av isolasjon etter i morgen - hadde symptomer for en uke siden. Har hverken tid eller lyst til å sitte i isolasjon for moro skyld. Er usikker på om det er riktig, men JAJA. Spørsmålet gjaldt også nærkontakter som ikke har fått testet seg av grunner jeg ikke vil gå inn på her. 

Nå er det opp til hver og en, så da får vi se åssen det går. 

• Opprett ny...