Gå til innhold

Kan man bruke kun mikrofiber-klut som sminkefjerner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å leve mer miljøvennlig, og syns disse funker bra. Men er det egentlig nok for å få helt ren hud?

Skrevet

Hvorfor tenker du at en plastklut er mer miljøvennlig enn f.eks. en renseolje som kan skylles av med vann? Og det høres egentlig litt hardt ut for huden, spesielt om du bruker øyesminke.

Anonymkode: 1b1e3...8af

• Liker 1
Skrevet

Basert på egen erfaring vil jeg si nei. Mye hudsminke er oljebasert og dermed ikke vannløselig. Med en mikrofiberklut som er fuktet i vann vil du kunne få bort en god del, men det er langt med effektivt å bruke oljebasert sminkefjerner og deretter vannbasert rens. Huden i ansiktet er ikke en perfekt slett flate slik som et spisebord, huden består av både hår og porer som gjør det vanskelig å komme ordentlig til i kriker og kroker og en mikrofiberklut med vann vil sannsynligvis ikke få med seg alt av sminkerester.

Anonymkode: 00481...8a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor tenker du at en plastklut er mer miljøvennlig enn f.eks. en renseolje som kan skylles av med vann? Og det høres egentlig litt hardt ut for huden, spesielt om du bruker øyesminke.

Anonymkode: 1b1e3...8af

Fordi en sånn klut varer utrolig mye lenger en feks en plastflaske med sminkefjerner.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Basert på egen erfaring vil jeg si nei. Mye hudsminke er oljebasert og dermed ikke vannløselig. Med en mikrofiberklut som er fuktet i vann vil du kunne få bort en god del, men det er langt med effektivt å bruke oljebasert sminkefjerner og deretter vannbasert rens. Huden i ansiktet er ikke en perfekt slett flate slik som et spisebord, huden består av både hår og porer som gjør det vanskelig å komme ordentlig til i kriker og kroker og en mikrofiberklut med vann vil sannsynligvis ikke få med seg alt av sminkerester.

Anonymkode: 00481...8a4

Takk for godt svar! Kan jeg spørre hva slags oljerens du bruker?

Skrevet

Ville heller kjøpt Face Halo. Trenger kun vann for å få vekk all sminke, til og med mascara. Så vasker du på 60 grader.

Jeg bruker også en mild rens etter dette, med en vanlig klut. Da får huden en god eksfoliering også.

Anonymkode: 2242d...4d0

• Liker 1
Skrevet
Kartoffel skrev (9 minutter siden):

Fordi en sånn klut varer utrolig mye lenger en feks en plastflaske med sminkefjerner.

Og underveis slipper den fra seg hvor mye microplast? 

Anonymkode: f950e...825

Skrevet

Vil du ha noe veldig enkelt og miljøvennlig (og billig) kan du gni litt kokosolje på øyevippene for å løse opp sminken, og deretter tørke av med papir eller vaske ansiktet med ansiktsvask.

Anonymkode: 2bdec...a4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ville heller kjøpt Face Halo. Trenger kun vann for å få vekk all sminke, til og med mascara. Så vasker du på 60 grader.

Jeg bruker også en mild rens etter dette, med en vanlig klut. Da får huden en god eksfoliering også.

Anonymkode: 2242d...4d0

Det har jeg ikke hørt om før! Takk for tips 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Og underveis slipper den fra seg hvor mye microplast? 

Anonymkode: f950e...825

Vet ikke, men høres ut som du har skikkelig peiling? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker microfiberkluten fra Makeup Mekka, den er fantastisk og fjerner ALT.

Den er så stor at den kan brukes flere ganger flr vask.

Anonymkode: d3ddc...30c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er også MYE billigere en den linket til over her:

https://www.makeupmekka.com/no-no/produkt/3pk-magic-eraser-makeup-remover

(Vannfast --> null problem)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, jeg og syns den virker veldig bra. Bruker du noe annet i tillegg?

Skrevet
Kartoffel skrev (33 minutter siden):

Ja, jeg og syns den virker veldig bra. Bruker du noe annet i tillegg?

Bruker annet, men ikke samtidig. Avhenger av om jeg renser i dusjen eller over vasken.

Men innimellom når jeg renser i dusjen har ikke trafisjonelle sminkefjernere fått bort all vannfast mascara under øynene. Da går jeg over en ekstra gang med microfiberkluten. Et stryk under hvert øye og det er borte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er renholdsoperatør og vet at microfiber skjærer fett. Det ødelegger skinnsofaer og man blir tørr på fingrene av den. Og dette bruker dere i ansiktet??? 

Anonymkode: db0be...a6c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...