Kartoffel Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Prøver å leve mer miljøvennlig, og syns disse funker bra. Men er det egentlig nok for å få helt ren hud?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Hvorfor tenker du at en plastklut er mer miljøvennlig enn f.eks. en renseolje som kan skylles av med vann? Og det høres egentlig litt hardt ut for huden, spesielt om du bruker øyesminke. Anonymkode: 1b1e3...8af 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Det filmes sånne som er ment for å ta vekk sminke ja. f.eks https://www.kicks.no/makeup-eraser/hudpleie/ansiktspleie/eye-makeup-remover/makeup-eraser-pink?gclid=EAIaIQobChMI3_XanqHS9QIVVEeRBR3PNw5uEAQYASABEgLcjfD_BwE Anonymkode: 2ad6f...ecc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Basert på egen erfaring vil jeg si nei. Mye hudsminke er oljebasert og dermed ikke vannløselig. Med en mikrofiberklut som er fuktet i vann vil du kunne få bort en god del, men det er langt med effektivt å bruke oljebasert sminkefjerner og deretter vannbasert rens. Huden i ansiktet er ikke en perfekt slett flate slik som et spisebord, huden består av både hår og porer som gjør det vanskelig å komme ordentlig til i kriker og kroker og en mikrofiberklut med vann vil sannsynligvis ikke få med seg alt av sminkerester. Anonymkode: 00481...8a4
Kartoffel Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det filmes sånne som er ment for å ta vekk sminke ja. f.eks https://www.kicks.no/makeup-eraser/hudpleie/ansiktspleie/eye-makeup-remover/makeup-eraser-pink?gclid=EAIaIQobChMI3_XanqHS9QIVVEeRBR3PNw5uEAQYASABEgLcjfD_BwE Anonymkode: 2ad6f...ecc Det er den jeg bruker.
Kartoffel Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor tenker du at en plastklut er mer miljøvennlig enn f.eks. en renseolje som kan skylles av med vann? Og det høres egentlig litt hardt ut for huden, spesielt om du bruker øyesminke. Anonymkode: 1b1e3...8af Fordi en sånn klut varer utrolig mye lenger en feks en plastflaske med sminkefjerner. 3
Kartoffel Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Basert på egen erfaring vil jeg si nei. Mye hudsminke er oljebasert og dermed ikke vannløselig. Med en mikrofiberklut som er fuktet i vann vil du kunne få bort en god del, men det er langt med effektivt å bruke oljebasert sminkefjerner og deretter vannbasert rens. Huden i ansiktet er ikke en perfekt slett flate slik som et spisebord, huden består av både hår og porer som gjør det vanskelig å komme ordentlig til i kriker og kroker og en mikrofiberklut med vann vil sannsynligvis ikke få med seg alt av sminkerester. Anonymkode: 00481...8a4 Takk for godt svar! Kan jeg spørre hva slags oljerens du bruker?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Ville heller kjøpt Face Halo. Trenger kun vann for å få vekk all sminke, til og med mascara. Så vasker du på 60 grader. Jeg bruker også en mild rens etter dette, med en vanlig klut. Da får huden en god eksfoliering også. Anonymkode: 2242d...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 Kartoffel skrev (9 minutter siden): Fordi en sånn klut varer utrolig mye lenger en feks en plastflaske med sminkefjerner. Og underveis slipper den fra seg hvor mye microplast? Anonymkode: f950e...825
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 Vil du ha noe veldig enkelt og miljøvennlig (og billig) kan du gni litt kokosolje på øyevippene for å løse opp sminken, og deretter tørke av med papir eller vaske ansiktet med ansiktsvask. Anonymkode: 2bdec...a4b 1
Kartoffel Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ville heller kjøpt Face Halo. Trenger kun vann for å få vekk all sminke, til og med mascara. Så vasker du på 60 grader. Jeg bruker også en mild rens etter dette, med en vanlig klut. Da får huden en god eksfoliering også. Anonymkode: 2242d...4d0 Det har jeg ikke hørt om før! Takk for tips 😊
Kartoffel Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Og underveis slipper den fra seg hvor mye microplast? Anonymkode: f950e...825 Vet ikke, men høres ut som du har skikkelig peiling? 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 Kartoffel skrev (3 timer siden): Takk for godt svar! Kan jeg spørre hva slags oljerens du bruker? https://www.kicks.no/clinique/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsrens/take-the-day-off-cleansing-balm-125-ml?gclid=Cj0KCQiAosmPBhCPARIsAHOen-Mx_XvUkSJcG0D8E5k-JH9JR55X6GfqNtP7IU61CSP2G8CCO9_QBjQaAottEALw_wcB Anonymkode: 00481...8a4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 Jeg bruker microfiberkluten fra Makeup Mekka, den er fantastisk og fjerner ALT. Den er så stor at den kan brukes flere ganger flr vask. Anonymkode: d3ddc...30c 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker microfiberkluten fra Makeup Mekka, den er fantastisk og fjerner ALT. Den er så stor at den kan brukes flere ganger flr vask. Anonymkode: d3ddc...30c De er også MYE billigere en den linket til over her: https://www.makeupmekka.com/no-no/produkt/3pk-magic-eraser-makeup-remover (Vannfast --> null problem) Anonymkode: d3ddc...30c
Kartoffel Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #16 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bruker microfiberkluten fra Makeup Mekka, den er fantastisk og fjerner ALT. Den er så stor at den kan brukes flere ganger flr vask. Anonymkode: d3ddc...30c Ja, jeg og syns den virker veldig bra. Bruker du noe annet i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #17 Skrevet 28. januar 2022 Kartoffel skrev (33 minutter siden): Ja, jeg og syns den virker veldig bra. Bruker du noe annet i tillegg? Bruker annet, men ikke samtidig. Avhenger av om jeg renser i dusjen eller over vasken. Men innimellom når jeg renser i dusjen har ikke trafisjonelle sminkefjernere fått bort all vannfast mascara under øynene. Da går jeg over en ekstra gang med microfiberkluten. Et stryk under hvert øye og det er borte. Anonymkode: d3ddc...30c 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #18 Skrevet 28. januar 2022 Jeg er renholdsoperatør og vet at microfiber skjærer fett. Det ødelegger skinnsofaer og man blir tørr på fingrene av den. Og dette bruker dere i ansiktet??? Anonymkode: db0be...a6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå