Gå til innhold

Hvorfor skriver han så korte svar og han sender ikke hjerte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev hjerte emoji til han bak et svar til han. Han skriver videre ganske kort og bestemt. Jeg satt der og følte meg bare dum. Herregud, så teit, men hvorfor gjør noen menn det?

Anonymkode: 08656...24e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev hjerte emoji til han bak et svar til han. Han skriver videre ganske kort og bestemt. Jeg satt der og følte meg bare dum. Herregud, så teit, men hvorfor gjør noen menn det?

Og han svarer meg ganske kort. Han skriver til meg først, jeg svarer, så svarer han kort og bestemt. Har også opplevd at han hopper over spm mine noen ganger. Ts

Skrevet

Fordi de ikke er interessert. 

Anonymkode: 3f2ec...7f5

• Liker 3
Skrevet

Fordi de ikke er interessert. 

Men han er jo den som alltid skriver til meg først. Ts

Skrevet

Hvordan kan vi vite det?

Anonymkode: f2a92...c69

• Liker 1
Skrevet

Hvis han ikke er interessert, hva vil han da? Ts

Skrevet

Virker som det er en del kvinner som har kommentert her. 

Som en mann så kan jeg si at jeg bruker omtrendt aldri emojis. Eneste emojiene jeg bruker er denne typen 😁 🤣 👍, vanligvis når jeg sender eller mottar noe morsomt eller absurd fra en kompis.

Alle de følelses-emojiene om at man er trist eller glad eller whatever som kvinner er så glade i å bruke bruker jeg aldri. Føles bare veldig rart, og på grensen mot falskt, å skulle putte inn emojis om hva slags sinnsstemning jeg er i.

Jeg uttrykker tanker med tekst, og når det aldri ville falt meg inn å sett inn en parantes hvor jeg sier at jeg er glad eller trist eller whatever, så blir det like unaturlig for meg å gjøre det med en emoji.

Har gjort det litt før, men det bare føltes rart og ugenuint, så jeg har bare kuttet ut. Føltes som at jeg la til meg en kvinnelig og unaturlig (for meg) måte å kommunisere på. Men jeg liker forsåvidt at kvinner gjør det. 

Når det gjelder lengden på svar, så kommer det ann på situasjonen og hvem hun er. Har noen (platoniske) venninner jeg kan sende lange tekster til, men da er det for å uttrykke tanker om et eller annet tema vi diskuterer, men hvis det er en romantisk mann-kvinne setting, så er det vanligvis ganske kort.

Hvis min interesse i henne er som kvinne i en romantisk/seksuell forstand, så er jeg mye mer interessert i å faktisk treffe henne i virkeligheten enn å bruke tid på tomprat over tekstmelding. Enten jeg vil få henne til sengs eller bygge et mer personlig bånd, så skjer begge deler mye mer effektivt ved å møtes i virkeligheten enn å tekste. Så de fleste meldingene jeg sender handler om å faktisk prøve å sette opp en date i det virkelige liv.

Den eneste andre tingen jeg tekster for er å leke med/erte henne litt imellom dagene jeg faktisk treffer henne.

Dukker opp litt emojis der, men da er det mer av typen "Rampete jente 🍑👋" enn av typen "Åååå så søtt ❤️ / Ååå nei så trist 😭", så det blir kanskje noe litt annet enn det du prater om.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor er det så mange som spør hva andre tror at han/hun mener? Det kan jo ikke vi vite. Folk er forskjellige, reagerer forskjellig, liker forskjellige ting, oppfører seg forskjellig. Ingen vet hva andre tenker, og minst av alt gjelder dette ukjente folk på et anonymt forum. 

Et mer relevant spørsmål ville vært hva andre, gjerne både menn og kvinner, bruker av hjerteemojier. Og om det er sammenheng med alder?

Kanskje fyren din er 55 og det er en trend at de sjelden bruker emojier? Kanskje menn generelt ikke bruker det i samme grad som damer? 

Jeg er dame, og bruker det sjelden. 

Anonymkode: f45c1...ee4

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er denne han da? 

En date? En kjæreste, en venn? 

Har du sendt hjerter tidligere? 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis han ikke er interessert, hva vil han da? Ts

Hvordan kan vi vite det?

Anonymkode: aae61...7c1

Skrevet

Han er ikke interessert i deg. Og det forstår jeg. Herregud å dramaqueen. 

Anonymkode: de0b6...1a7

• Liker 3
Skrevet

Folk er forskjellige.

Hørte Trine Rein og Lars Monsen på Senkveld eller Skavlan en gang der hun fortalt at hun sendte lange SMS med "elsker deg" og hjerter til han. Han svarte "ok". 

Noen liker rett og slett ikke å skrive lange meldinger med masse emojier.

Anonymkode: 7ad36...1fb

• Liker 10
Skrevet

I tillegg er han mann, menn sender ikke hjerter. 

• Liker 3
Skrevet

Mange menn er selvopptatte og klarer ikke gi noe av seg selv. Dårlige på kommunikasjon er det gjerne, også. Se så mange gutter som vokser opp uten å lese en bok eller klare få annet enn middelmådig til dårlige karakterer på norskstiler. Dette blir tafatte gubber som ikke evner skriftlig kommunikasjon. De klarer ikke skape noe interesse og damene tenker "NEXT!"

• Liker 3
Skrevet

Herregud, snakk om å lage storm i vannglass.

Noen menn er korte på meldinger, med alle. Kanskje han er introvert. Hvem vet. 

Trenge da ikke være noe galt selv om han skriver korte meldinger. Er mann selv, og sender aldri hjerte, det ville jeg ikke engang gjort om jeg var forelska. Føles bare unaturlig og kleint ut.

Menn og kvinnr er forskjellige. Og mange menn er korte på melding, men det betyr ikke at man ikke er interessert, eller at noe er galt.

Slutt å overanalyser og aksepter at kvinner og menn, eller folk for den slags skyld er forskjellige til hvor mye man skriver på melding, og forskjell på hvor glad man er i å bruke emoji. Mange menn, (sikkert kvinner og) synes at emoji er overfladisk og dumt, just saying.

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Jeg er dame og sender ikke hjerter i hytt og pine. 

Er jeg travel optatt, blir svarene, korte, ja, nei, ses 👍 osv. Bruker litt emojis men ganske lite iht normalen. 

Og har spesielt fra yngre garde fått tilbakemeldinger om at de tror jeg er sur ol. Men jeg prøver å si at emojis er ikke noe alle er vokst opp med å bruke. Vi vet jo hvem som er glad i oss ol. Og går jeg ikke rundt og tenker at noen er sure og sinte på meg om de ikke sender en blomst ol i sine meldinger til meg

Anonymkode: f9677...a62

• Liker 6
Skrevet

Ikke alle liker å kommunisere gjennom tekst. Har et par kamerater som alltid svarer kort, gjerne "ok" eller tommel opp. De virker uinteresserte og på kanten til grinete, men de er altså ikke det.

Anonymkode: b432f...7da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

I tillegg er han mann, menn sender ikke hjerter. 

De fleste mennene jeg har pratet med har sendt hjerter

Skrevet

Det ligger ikke naturlig for alle med lange utbroderinger og bruk av emojis, kan lett tenke meg til at dette er mer utbredt blant menn. Altså, liten bruk av emojis og det med å svare litt kort. 

Du virker jo også hakket dramatisk med tanke på det her da... Er du/dere veldig unge?

Anonymkode: 6801c...119

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Folk er forskjellige.

Hørte Trine Rein og Lars Monsen på Senkveld eller Skavlan en gang der hun fortalt at hun sendte lange SMS med "elsker deg" og hjerter til han. Han svarte "ok". 

Noen liker rett og slett ikke å skrive lange meldinger med masse emojier.

Anonymkode: 7ad36...1fb

😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...