AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg var i nærkontakt i flere timer med to stk som har testa positiv for korona. I dag tidlig så fikk jeg en ekstrem hodepine, har nettopp sovet i 1 time. Har vondt i halsen og småhoste. Men det verste er hodepinen. Jeg testet meg i morges men testen viste negativ. Kan jeg bare stole på det? Anonymkode: d68ea...ebb
Ulven Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var i nærkontakt i flere timer med to stk som har testa positiv for korona. I dag tidlig så fikk jeg en ekstrem hodepine, har nettopp sovet i 1 time. Har vondt i halsen og småhoste. Men det verste er hodepinen. Jeg testet meg i morges men testen viste negativ. Kan jeg bare stole på det? Anonymkode: d68ea...ebb Nei det kan du ikke stole på. Når du har symptomer som er forenlige med coronasykdom, og nå spesielt omikron som gir disse symptomene, isolerer du deg til symptomene er borte etter min mening. Spesielt siden vi nå vet at hurtigtester er noe upålitelige. 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Ulven skrev (2 minutter siden): Nei det kan du ikke stole på. Når du har symptomer som er forenlige med coronasykdom, og nå spesielt omikron som gir disse symptomene, isolerer du deg til symptomene er borte etter min mening. Spesielt siden vi nå vet at hurtigtester er noe upålitelige. Jeg skal på jobb i kveld. Ringte å snakket med sjefen som sier at så lenge testen er negativ så skal jeg komme på jobb, så lenge jeg klarer å jobbe. Har jeg ingen test å vise til, så har jeg ikke korona sier hun. Anonymkode: d68ea...ebb
Ulven Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg skal på jobb i kveld. Ringte å snakket med sjefen som sier at så lenge testen er negativ så skal jeg komme på jobb, så lenge jeg klarer å jobbe. Har jeg ingen test å vise til, så har jeg ikke korona sier hun. Anonymkode: d68ea...ebb Men du har symptomer og da skal du ikke på jobb med mindre du ikke treffer noen andre i løpet av dagen. Selv om du ikke skulle ha corona er du allikevel syk. 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2022/01/18/Derfor-kan-du-ha-korona-uten-at-det-fanges-opp-på-en-test-25054227.ece Anonymkode: 6fcac...ea6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Prøv å ta testen i svelget. Har hørt om flere som fikk utslag der, men ikke i nesen. Anonymkode: 7faf8...a49 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv å ta testen i svelget. Har hørt om flere som fikk utslag der, men ikke i nesen. Anonymkode: 7faf8...a49 Gjorde det også, har tatt to i dag. Begge negativ. Anonymkode: d68ea...ebb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/hva_skal_du_gjore_ved_nye_luftveissymptomer/ Ved vage symptomer (litt snørr, mild hodepine) og negativ test kan du gå på jobb. Du har, slik jeg forstår det, ikke vage symptomer. Da bør du vente med å komme på jobb til du føler deg bra. Du kan vel uansett ikke jobbe med ekstrem hodepine i tillegg til de andre tingene du nevner. Anonymkode: 83071...dfe
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 Nei, en kan ikke stole helt på testen. Når du har luftveissymptomer skal du egentlig være hjemme. Men når sjefen sier du skal på jobb så må du vel bare det. Du kan bruke munnbind der du ikke kan holde avstand. Og hvis det viser seg at du har korona så er deg sjefen din sin skyld at du ikke var hjemme. Anonymkode: 7faf8...a49 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, en kan ikke stole helt på testen. Når du har luftveissymptomer skal du egentlig være hjemme. Men når sjefen sier du skal på jobb så må du vel bare det. Du kan bruke munnbind der du ikke kan holde avstand. Og hvis det viser seg at du har korona så er deg sjefen din sin skyld at du ikke var hjemme. Anonymkode: 7faf8...a49 Nei. Vi har egenmelding og sykemelding. Og nå med denne sykdommen skal vi i tillegg være ekstra forsiktige. Hjemmetestene viser ofte negativt selv om man har corona. Om det er pga testen er dårlig eller brukerfeil. Anonymkode: daedb...7c2 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Vi har egenmelding og sykemelding. Og nå med denne sykdommen skal vi i tillegg være ekstra forsiktige. Hjemmetestene viser ofte negativt selv om man har corona. Om det er pga testen er dårlig eller brukerfeil. Anonymkode: daedb...7c2 Når ts har forklart problemet til sjefen og sjefen likevel sier hun skal komme, så er det da virkelig ikke bare å kontre med at en skal ta egenmelding. Anonymkode: 7faf8...a49 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Hvor har du vært de siste 2 årene? Anonymkode: bfcf2...301
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 Det har vært enormt med smitte på skolen til min datter i forrige uke, og vi testet henne daglig, negativt hele veien. Så ble hun dårlig, fremdeles negative hjemmetester, men positiv pcr. Har hatt delta for 11 mnd siden, og fikk påvist antistoffer så sent som i desember (fordi hun er med på forskningsprosjekt om ettervirkning hos ungdom). Stoler ikke et sekund på de testene! Anonymkode: 8e5f0...ecc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når ts har forklart problemet til sjefen og sjefen likevel sier hun skal komme, så er det da virkelig ikke bare å kontre med at en skal ta egenmelding. Anonymkode: 7faf8...a49 Sjefen tar feil her. TS er nærkontakt til person med korona. Sjansen for at det er korona er stor. Uansett er det ingen som kan gå på jobb med det som TS beskriver som "ekstrem hodepine". Med luftveissymptomer i tillegg er dette ikke noe å lure på. TS må være hjemme til hun føler seg bedre og gjerne teste seg igjen om en dag eller to. Anonymkode: 83071...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjefen tar feil her. TS er nærkontakt til person med korona. Sjansen for at det er korona er stor. Uansett er det ingen som kan gå på jobb med det som TS beskriver som "ekstrem hodepine". Med luftveissymptomer i tillegg er dette ikke noe å lure på. TS må være hjemme til hun føler seg bedre og gjerne teste seg igjen om en dag eller to. Anonymkode: 83071...dfe Nå er det 1,5 time til jeg begynner på jobb. Jeg har snakket med sjefen og hun mener jeg skal komme. Jeg kan dra å kjøpe noe paracet da. Ikke enkelt å ringe inn nå og si at jeg må ta egenmelding når jeg har snakket med henne.. Jeg er ikke bra nei, men hva skal man gjøre? Anonymkode: d68ea...ebb
nissejenta Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det 1,5 time til jeg begynner på jobb. Jeg har snakket med sjefen og hun mener jeg skal komme. Jeg kan dra å kjøpe noe paracet da. Ikke enkelt å ringe inn nå og si at jeg må ta egenmelding når jeg har snakket med henne.. Jeg er ikke bra nei, men hva skal man gjøre? Anonymkode: d68ea...ebb Du får nesten bare ta ansvar selv når ikke sjefen din vil det. Selvfølgelig blir du hjemme.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg skal på jobb i kveld. Ringte å snakket med sjefen som sier at så lenge testen er negativ så skal jeg komme på jobb, så lenge jeg klarer å jobbe. Har jeg ingen test å vise til, så har jeg ikke korona sier hun. Anonymkode: d68ea...ebb Du er syk, har hatt nærkontakt med positive, det er klart du ikke skal på jobb. Hadde du ikke hatt symptomer er det en annen sak, men når du har det holder du deg selvsagt hjemme. Det tok 6 dager fra PCR var positiv til hurtigtest slo ut i mitt tilfelle. Da hadde jeg hatt symptomer i 3 dager. Anonymkode: e16c1...515 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg var i nærkontakt i flere timer med to stk som har testa positiv for korona. I dag tidlig så fikk jeg en ekstrem hodepine, har nettopp sovet i 1 time. Har vondt i halsen og småhoste. Men det verste er hodepinen. Jeg testet meg i morges men testen viste negativ. Kan jeg bare stole på det? Anonymkode: d68ea...ebb Hjemmetester er ikke til å stole på! størst sjanse for riktig reslutat er å ta munn/nese,men den er fortsatt meget usikker mht. resultat. Eneste sikre er pcr test,men det får ikke alle ta nå lenger. Anonymkode: d6ccd...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er det 1,5 time til jeg begynner på jobb. Jeg har snakket med sjefen og hun mener jeg skal komme. Jeg kan dra å kjøpe noe paracet da. Ikke enkelt å ringe inn nå og si at jeg må ta egenmelding når jeg har snakket med henne.. Jeg er ikke bra nei, men hva skal man gjøre? Anonymkode: d68ea...ebb Jeg vet bare ikke hvorfor du spør sjefen? Hun har jo ikke greie på dette. Du burde informert om at du er nærkontakt og syk og derfor ikke kan komme. Håper ikke jeg er din kollega eller kunde, eller samboer med disse. Dette kan få store konsekvenser for andre. Anonymkode: 83071...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal på jobb i kveld. Ringte å snakket med sjefen som sier at så lenge testen er negativ så skal jeg komme på jobb, så lenge jeg klarer å jobbe. Har jeg ingen test å vise til, så har jeg ikke korona sier hun. Anonymkode: d68ea...ebb Det kan jo også være at du er sjuk, uten at det er korona. Virker som om mange ledere ikke lar det være grunn nok lenger for egenmelding. Er du sjuk så bør du bli hjemme uansett korona eller ei, Anonymkode: ee5c0...901 1
Anbefalte innlegg