AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg skulle reise på besøk til mine foreldre på landet i går, og jeg ringte min mor for å spørre hvordan været var for å vite hvilke uteklær og utstyr jeg skulle ta med. Ifølge storm.no stod det at det var snø og kaldt, og da tenkte jeg at jeg måtte ta med meg skogsbrodder siden jeg hadde tenkt å gå en del tur, og ikke kan skli eller falle på grunn av en alvorlig nakkeskade. Min mor sa at all snøen var regnet bort og at det var bart og plussgrader, og at det var meldt regn fremover de kommende dagene og at jeg overhodet ikke trengte å ta med meg broddene. Jeg spurte henne 3 ganger og syntes det var så rart at værmeldingen meldte noe helt annet, men hun sa at broddene kunne jeg fint droppe. Da jeg kom til hjemstedet mitt 8 timer senere så jeg at det var små brøytekanter, det sluddet og det var snø langt ned i fjellene og et pudderdryss med snø på markene. Da jeg gikk ut av bilen med tursko på, merket jeg med en gang at her var det sleipt, og jeg ble skikkelig sur. Jeg er skikkelig sur på min mor hvorfor hun sa dette, og sur på meg selv hvorfor jeg ikke tok med meg brodder likevel. Jeg reiste sammen med min kjæreste som mener jeg overreagerer, men han har ikke en skadet nakke som han må ta hensyn til, og han kan fint skli rundt ute i sørpen. Det er ingen sportsbutikker her hvor jeg kan kjøpe nye brodder. Anonymkode: 328e7...03c
Populært innlegg Mezzosoprena Skrevet 27. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 27. januar 2022 Selvfølgelig overreagerer du - du skulle jo bare ha tatt med broddene dine uten noe mer om og men. Spesielt siden det er ekstra viktig for deg å holde deg på beina, da skal broddene være med uansett. 58 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Du overreagerer. Din mor er ikke Gud eller sjef over været. Du burde tenkt selv, og pakket med deg brodder uavhengig av hva din mor foreslo. Din mor kom med et forslag, du bestemte hva som ble utfallet. Her må du ta alt på egen kappe. Anonymkode: 08496...2b3 26
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare tok med broddene? Når de er så viktige for deg bør du jo ta dem med overalt, og de tar jo ikke så mye plass eller er tunge å bære på? Du tvilte jo på at moren din hadde rett, siden du hadde sjekket værmelding og spurte henne intet mindre enn tre ganger om dette. Så hvorfor ikke bare ta med? Ja, det var dumt hun tok feil - men med mindre hun pleier å være ekkel og prøve å ødelegge for deg, så er det jo ikke noe å være sur for. Hun gjorde det garantert ikke for å være slem, men alle kan ta feil. Anonymkode: 361b8...293 14
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har pådratt meg en stor skade fordi jeg falt på isen, og er nå veldig nøye med å gå med brodder. Syns det er merkelig at moren din sier at du ikke trengte å ta med broddene, og at det er bart når værmeldingen sier det motsatte. Uansett, så ville jeg jo bare tatt med broddene. Det er jo ikke sånn at de tar mye plass akkurat. Det er jo du selv som er ansvarlig for deg selv. Skjønner at du blir litt irritert på deg selv, men å bli skikkelig sinna på din mor syns jeg er merkelig. Du overreagerer. Anonymkode: 06ef4...915 10
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Hallooooooooooo er virkelig folk så lite selvstendige som dette??? TA DEG SAMMEN OG TA MED BRODDER (neste gang). Argh!!!!!! Folk dør av sult i Afghanistan, PERSPEKTIV!!!! Anonymkode: 73d12...869 14 1
MiominMio Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Ta ansvar selv og ikke skyld på andre. Så ja du overreagerer. 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Du overreagerer absolutt ikke. Din mor bør få en skikkelig overhaling, og kjæresten din kan du sende hjem siden han ikke støtter deg. Anonymkode: 5c66d...57c 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 Jeg hadde også blitt sur for det er irriterende å ikke kunne gå en eneste tur, gjerne fordi personen som gav rådet ikke tar helseproblemene dine på alvor. Jeg ville gitt en ganske klar beskjed om at jeg synes det var dårlig gjort og hvilke konsekvenser det får for deg. Men det tar seg ikke ut å surmule over dette i mange timer eller dager. Anonymkode: fe2c3...c31 5
Minlillesky Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skulle reise på besøk til mine foreldre på landet i går, og jeg ringte min mor for å spørre hvordan været var for å vite hvilke uteklær og utstyr jeg skulle ta med. Ifølge storm.no stod det at det var snø og kaldt, og da tenkte jeg at jeg måtte ta med meg skogsbrodder siden jeg hadde tenkt å gå en del tur, og ikke kan skli eller falle på grunn av en alvorlig nakkeskade. Min mor sa at all snøen var regnet bort og at det var bart og plussgrader, og at det var meldt regn fremover de kommende dagene og at jeg overhodet ikke trengte å ta med meg broddene. Jeg spurte henne 3 ganger og syntes det var så rart at værmeldingen meldte noe helt annet, men hun sa at broddene kunne jeg fint droppe. Da jeg kom til hjemstedet mitt 8 timer senere så jeg at det var små brøytekanter, det sluddet og det var snø langt ned i fjellene og et pudderdryss med snø på markene. Da jeg gikk ut av bilen med tursko på, merket jeg med en gang at her var det sleipt, og jeg ble skikkelig sur. Jeg er skikkelig sur på min mor hvorfor hun sa dette, og sur på meg selv hvorfor jeg ikke tok med meg brodder likevel. Jeg reiste sammen med min kjæreste som mener jeg overreagerer, men han har ikke en skadet nakke som han må ta hensyn til, og han kan fint skli rundt ute i sørpen. Det er ingen sportsbutikker her hvor jeg kan kjøpe nye brodder. Anonymkode: 328e7...03c Du overreagerer. Mor di sa noe om været, yr sa noe annet. Du burde visst bedre, og tatt med broddene uansett tenker jeg. Du har deg selv skylde på ...har foreldrene dine eller kjæresten din brodder liggende/med seg som du kan låne? 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har aldri tenkt på å spørre min mor om hvilke klær osv. jeg skal ha med meg når jeg besøker dem. Er det viktig for meg å komme meg ut på tur tar jeg med piggskoene uansett hvilket føre det er. Anonymkode: ace02...b0d 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Brodder er så små at de hadde fått plass i veska, hanskerommet, i døra eller hvor som helst hvis resten av bilen var helt fullpakket. Vær kan forandre seg fra en time til en annen, så å droppe broddene når du er så avhengig av dem er bare teit. At du i det hele tatt ikke har et ekstra par fast i bilen er også rart... Anonymkode: c780c...bd8 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 Min mors forhold til is er at man da går forsiktig med brodder på fortau. Er det ikke is på asfalt, da trenger man ikke brodder. Mitt råd: ikke spør noen som ikke går langturer i skog og fjell om vinteren om du trenger brodder eller ikke. Anonymkode: 179db...5d1 7 1
17.11 Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 Dette må du ta ansvar for selv. Jeg regner med du er voksen siden du ikke bor hjemme hos din mor, og da bestemmer man selv hva man tar med seg av klær og utstyr på reise. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 Du er ikke en drittunge. Du har lov å bli irritert når andre gir deg dårlige råd. Men da har du lært til neste gang at du ikke kan spørre henne, og må finne ut av ting selv. Hvis hun reagerer på det, da kan du fortelle henne hvorfor. Men før den tid, bare aksepter at det ble slik denne gangen og lær av det. Anonymkode: 0239e...ce5 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 Ja du overreagerer. Og burde bare være sur på deg selv. Hun sa at det ikke var snø, og det var vel sant der og da. Siden du hadde sett værmeldingen visste du at det skulle bli kaldere og snø. Du burde tatt med broddene, og spesielt siden du er så avhengig av dem. Må være upraktisk å bo et sted der det er 8t kjøring til en sportsbutikk forresten. Anonymkode: b353c...ceb 3
17.11 Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja du overreagerer. Og burde bare være sur på deg selv. Hun sa at det ikke var snø, og det var vel sant der og da. Siden du hadde sett værmeldingen visste du at det skulle bli kaldere og snø. Du burde tatt med broddene, og spesielt siden du er så avhengig av dem. Må være upraktisk å bo et sted der det er 8t kjøring til en sportsbutikk forresten. Anonymkode: b353c...ceb Akkurat det er vel ikke spesielt unormalt enkelte steder, sportsbutikk er ikke akkurat en livsnødvendighet. Men brodder selges til og med på dagligvarebutikker, så det burde ikke være spesielt vanskelig å skaffe til veie omtrent uansett hvor man bor. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Ja, du overreagerer så til de grader. Du så selv værmeldingen og burde pakket deretter. Det er jo tydelig ut i fra innlegget ditt at du mente det kunne være nødvendig selv om hun fortalte deg noe annet. Ville jobbet litt med meg selv hvis du ikke kan ta slike små avgjørelser selv. Kan forøvrig ikke skjønne at du gidder bruke tid på spørsmål ved om man skal pakke brodder eller ikke når de tar ca. like stor plass som en BH i bagasjen. Hva hadde det skadet om du tok dem med og det viste seg at det var hestehov i grøftekanten fremfor snø? Anonymkode: c17fb...37f 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 Minlillesky skrev (51 minutter siden): Du overreagerer. Mor di sa noe om været, yr sa noe annet. Du burde visst bedre, og tatt med broddene uansett tenker jeg. Du har deg selv skylde på ...har foreldrene dine eller kjæresten din brodder liggende/med seg som du kan låne? Nei og heller ingen andre av mine venner her. Ts Anonymkode: 328e7...03c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 17.11 skrev (32 minutter siden): Akkurat det er vel ikke spesielt unormalt enkelte steder, sportsbutikk er ikke akkurat en livsnødvendighet. Men brodder selges til og med på dagligvarebutikker, så det burde ikke være spesielt vanskelig å skaffe til veie omtrent uansett hvor man bor. Det er ikke vanlige svarte gummibrodder men skogsbrodder som er som en kjetting man tar utenpå skoene, av de er det kun sportsbutikkene som har Ts Anonymkode: 328e7...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå