Gå til innhold

Disney World, Florida

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil ta min datter (4) til Disney World, men vil gjerne høre deres tips. Jeg har aldri tidligere vært i USA så jeg lurer egentlig på alt fra visum til regler jeg bør være oppmerksom på. 

Dessuten er jeg usikker på hvordan jeg bør bestille. Pakke med hotell og billetter fra disneyholidays.com? Eller hvordan har dere gjort det?

Vi kommer tik å være 2 voksne og 1 barn.

Bombardér meg gjerne med tips og ideer. 

Tusen takk!

Anonymkode: e3764...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke visum, men sånn skjema  som må fylkes ut. 

tenkte du magic kingdom, Eller andre parker også? Anbefaler fast track kort med sånne små, de har jo ikke så stor tålmodighet til å stå i kø. 

vi bodde bare i et vanlig feriehus, var fint det, men har ingen erfaring med å bo på resorten. 

Anonymkode: 05c19...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der 2 ganger med småbarn.

Sikkert ikke det du vil høre, men jeg ville ventet til hun var eldre. Da husker hun det bedre og det blir en lettere og kjekkere tur for dere.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der, og ville definitivt ventet noen år. Så utrolig mange i den alderen der, men tenkte selv at jeg aldri ville tatt med noen så små. En del man ikke kan gjøre ennå fordi man er for liten, og ikke minst mye kø og stå i. Varmt også. 

Venter man litt blir det mer noe hun kan huske, og se tilbake på også. Jeg husker i hvert fall lite fra jeg var fire år. 

Ser noen anbefaler fast track, men da vi var der for noen år siden, så kunne man ikke kjøpe det for hele dagen (som man kunne i Universal) - men man kunne bare velge tre ting hver dag man fikk fast track på. Så venting blir det. Noen ting er det flere timer kø på. 

Anonymkode: 030d4...855

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verdt turen  når barnet er så lite. Disneyland Resort Paris er vel så bra i den alderen. Spar Disneyworld og parkene rundt når barnet er større og dere kan delta på flere ting. 

Anonymkode: 638a1...d68

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

Jeg vil ta min datter (4) til Disney World, men vil gjerne høre deres tips. Jeg har aldri tidligere vært i USA så jeg lurer egentlig på alt fra visum til regler jeg bør være oppmerksom på. 

Dessuten er jeg usikker på hvordan jeg bør bestille. Pakke med hotell og billetter fra disneyholidays.com? Eller hvordan har dere gjort det?

Tusen takk!

Helt ærlig? Tips: reis til Disneyland i Paris 😅 det var mye mer behagelig, mindre folk.

Om du virkelig skal reise til Disney World. Pass på svindler billetter. Vi trodde vi legitimt kjøpte gjennom hotellet vi bodde på (ikke disney, men vanlig hotell i nærheten). Viste seg at vi hadde fått billetter som var for ansatte i parken, og ikke normale folk 😬

Skulle jeg reise selv, ville jeg brukt penger på å bo på et disney hotell, og sikret at alt ble gjort riktig.

Ta med gode sko, for det blir mye gåing. De fleste tar med mat inn i parken, for mat er svindyrt, men det kommer kanskje ann på hvor lenge/mange dager dere tenker å være der. Noen ting er gøy å spandere på seg selv, men flere dager i strek blir en del penger.

Anonymkode: 8bbd8...44c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Disney world FL da datteren vår var nesten 5. Var helt magisk! Vi var på høsten (oktober) og det var nok ikke riktig så varmt og litt mindre folk. Men likevel varmt og folksomt. Vi koser oss enda med bilder. Et tips er å booke tid på Askepott salongen, hvor de blir stylet som sin favoritt prinsesse. Ha med egen kjole. Ellers så kan det være lurt å gå rett til Meet and greet- dersom det kan være stas. Mener vi traff Elsa, Anna og Rapunzel. Vær tidlig ute til paraden- magisk hvis man har en god plass. 
Les reiseblogger for tips og triks. 
Vi bodde ikke på en Disney resort( er ofte dyre). Anbefaler å leie leilighet eller bo på er hotell med basseng. Mange hoteller i nærheten har gratis shuttle til parken. Fordelen med å bo på en resort er at det er kort avstand og man kan komme og gå litt lettere. F.ks ta en pause midt på dagen når det er som varmest.

Disney springs og Disney Boardwalk er hyggelige på kvelden. Småbyen Celebration er også et hyggelig besøk. Like utenfor Orlando ligger det også en utrolig hyggelig dyrepark som er/ har vært kåret til den beste familie Dyreparken.

Vi skal til Orlando igjen i sommer, men nå er barna større så da blir det Universal og cruise. 

sjekk gjerne Undercover tourist for flere tips.

Selve reisen er grei så lenge du har pass som er gyldig i 6 mnd etter hjemkomst( aner ikke hvorfor) og Esta. Vi personlig prøver å unngå Heathrow som mellomlanding- men det er bare fordi vi synes det ofte er lang kø i sikkerhet og det ofte blir litt dårlig tid. 

Dersom dere skal være en stund så er det fint å reise litt rundt. Miami, Key west osv .

Har sikkert flere tips- så er bare å spørre. 

Anonymkode: 1c94b...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar, alle sammen! 😊

Jeg ser hva dere sier angående alderen hennes og har faktisk også vært inne på tanken om Disneyland Paris. Men jeg tror nok kanskje vi forsøker med USA og Disney World. Hun er ganske moden for alderen og over gjennomsnittet Disney-interessert og om vi reiser på sensommeren vil hun være et halvt år eldre. Hun hadde sine første besøk i fornøyelsesparker i fjor og det gikk over all forventning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei!

Tusen takk!

Leiebil er et must. Evt belage dere på uber. Last ned uber/ubereats og doordash først som sist.

Anbefaler å leie et hus i Kissimmee. Gode muligheter for stort, fint hus med alle fasiliteter (privat basseng+fellesbasseng+kino) etc i et av flere gated områdene. Få minutter unna magic kingdom, universal, epcot etc.

mange byråer du kan leie hus igjennom, men er også nordmenn som eier og leier ut flotte hus i kissimmee.

ha med ryggsekk og ha med nok drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens største mareritt spør du meg, vi dro igjen etter et par timer. Tenk 17 mai x10 med folk og kø, kø, kø blandet med regelrett drittmat😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Loff77 said:

Verdens største mareritt spør du meg, vi dro igjen etter et par timer. Tenk 17 mai x10 med folk og kø, kø, kø blandet med regelrett drittmat😀

Jeg var der i begynnelsen av 2000-tallet og det var enorme køer da og. Fordi foreldrene mine hadde fått gratis billetter gjennom en "avtale", så fikk de frokost kl 0600 og så bar det med buss til noen hus og deretter fikk de gratis billetter for alle attraksjonene i Disney World og omegn. Kjekt. Det andre kjekke var at billettene gav oss fortrinn i køene og. Fasttrack.

Jeg vet ikke om de har det lenger nå, tror ikke så mange visste om det, man måtte gå via "stands" diverse steder rundt i Orlando. 

Anonymkode: 632b9...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Takk for fine svar, alle sammen! 😊

Jeg ser hva dere sier angående alderen hennes og har faktisk også vært inne på tanken om Disneyland Paris. Men jeg tror nok kanskje vi forsøker med USA og Disney World. Hun er ganske moden for alderen og over gjennomsnittet Disney-interessert og om vi reiser på sensommeren vil hun være et halvt år eldre. Hun hadde sine første besøk i fornøyelsesparker i fjor og det gikk over all forventning. 

Har vært både i DW i Florida, DL i LA og Paris.
Og de er jo nesten helt like så jeg ville absolutt valgt Paris om det ikke er en del av andre ferieplaner dere har.

Slippe kaos på flyplassen i NewYork (om dere mellomlander der..) og får en kortere flytur som jeg ville foretrukket for meg selv også😆

I Paris bodde vi inne i parken og det var veldig stas for frøkna her (var vel 6år?) 

Anonymkode: 2bed5...f69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 20.33):

Har vært både i DW i Florida, DL i LA og Paris.
Og de er jo nesten helt like så jeg ville absolutt valgt Paris om det ikke er en del av andre ferieplaner dere har.

Slippe kaos på flyplassen i NewYork (om dere mellomlander der..) og får en kortere flytur som jeg ville foretrukket for meg selv også😆

I Paris bodde vi inne i parken og det var veldig stas for frøkna her (var vel 6år?) 

Anonymkode: 2bed5...f69

De er jo ikke like i det hele tatt. Disney World i Florida er digert med fem parker (? kanskje seks, med badeland), inkludert Epcot og Animal Kingdom som er unike for Florida. Helt fantastiske! 

Paris er kjempeskuffende i forhold, liten park som man gjør unna på en dag. I Disney world vil jeg nesten anbefale to dager per park. Og selv da går man ikke lei! Var der på bryllupsreise og drar nok tilbake om ikke så mange år. 

Anonymkode: 8804f...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i DW flere ganger. Regner meg som ekspert på DW. Noen tips:

- 4 år er altfor ungt til å ha utbytte av dette. Jeg sier min. 10 år for norske barn. 

- Ikke dra om sommeren. Altfor varmt og for mye folk. Unngå også jula. Medio oktober er feks en fin tid å dra.

- Bo i stedene langs unorailen, dvs steder som Contemporary, Grand Floridian, pluss et par andre. Dyrt, men en del av opplevelsen å bo inne på området. Alternativt bo i resorts tilknyttet Epcot.

- Planlegg meget godt. Dvs bestill bord der dere vil spise, og bruk køsystemet fastpass til å planlegge hva dere skal gjøre en dag.

Anonymkode: c1293...5bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nordme

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De er jo ikke like i det hele tatt. Disney World i Florida er digert med fem parker (? kanskje seks, med badeland), inkludert Epcot og Animal Kingdom som er unike for Florida. Helt fantastiske! 

Paris er kjempeskuffende i forhold, liten park som man gjør unna på en dag. I Disney world vil jeg nesten anbefale to dager per park. Og selv da går man ikke lei! Var der på bryllupsreise og drar nok tilbake om ikke så mange år. 

DW er fantastisk, helt enig. Mange nordmenn tror opplegget først og fremst er for mindre barn, men det er jo ikke riktig. Det er like mye både for tenåringer og voksne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange nordme

DW er fantastisk, helt enig. Mange nordmenn tror opplegget først og fremst er for mindre barn, men det er jo ikke riktig. Det er like mye både for tenåringer og voksne.

Ja, helt enig. Jeg ville personlig aldri tatt med meg et barn under 10 til parken, fordi jeg vil nyte dagen og ikke bli mast på. Og jeg vil kunne ta alle karusellene, inkludert de med høydekrav! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 11.29):

Hei!

Tusen takk!

hadde ventet til barnet er større, vi var der når barna var 4, 8 ,10 og 16, bare de 3 største husker :) vent til hun er litt eldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...