AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg strever med å godta hvordan ting er blitt, etter flere år med urettferdighet. Jeg bor i en liten by og var samboer i 13 år med en mann jeg traff i slutten av tenårene. Sammen har vi to barn. Gradvis begynte han i perioder å bli slem, for så etter en kort stund bli snill igjen. Dette eskalerte spesielt etter jeg ble gravid. Hvor slem han ble og hvor lenge det varte varierte, men han ble verre. Etterhvert begynte det å ramme barna. Han brølte, ødela ting og truet. Han ble gradvis mer fysisk. Jeg ble stort sett straffet med at han ignorerte meg. Spiste ikke maten jeg lagde, la seg i andre soverom, reiste vekk uten at jeg visste hvor var. Prøvde du å nå inn kunne han få raserianfall der han knuste ting og skreik at forholdet var over. Det verste var de mørke øynene og hatet. Ingen visste at jeg og barna gikk på eggeskall. Til slutt bestemte jeg meg for å dra, mest for å beskytte barna. Da hadde jeg prøvd alt. Det er nå de virkelige utfordringene begynner. Min ekssamboer bestemmer seg for å ta hevn og snur historiene. Siden den gang har han spilt offeret og det har han gjort smart. Han lyger om alt. Han lager til og med falske historier om seg selv som jeg skal ha spredd. I tillegg til de falske historiene om meg. Han sier jeg er psykisk syk og bitter. At jeg bruker uskyldige barn som våpen og har manipulert barna. Videre at han hadde et svært krevende parforhold på grunn av min ubalanse. At han følte seg aleine om å ta seg av barna, for jeg var i ubalanse. I starten bet jeg tennene sammen og tenkte at han vil bli avslørt. Bare jeg holdt en fredelig linje og gjorde det rette. Min ekssamboer har i løpet av årene klart seg bra. Han fikk raskt ny samboer og han har fått et barn til. Vi er bosatt i hans hjemby og han har stengt meg ute fra vår gamle sosiale omgangskrets. Han følger med på hvem jeg er med og de blir etter kort tid kontakter. Løgnene hans har ingen ende. Min store sorg er at det ser ikke ut som sannheten noen gang vil komme for en dag. Min ekssamboer har ikke hatt det bedre enn han har det no. Utad er familielivet perfekt, god jobb, masse venner og familie som forguder han. Dette samtidig som han flere år etter samlivsbruddet sakte knuser meg og fortsetter å spre usannheter. Ingen ser og ingen skjønner. Barna husker mye. Men er redde for faren og jeg vil holde de utenfor. Men hadde det ikke vært for at de har sett det med egne øyne, hadde jeg begynt å tvile på meg selv etter disse årene. Når barna er store, vil jeg flytte. Men jeg må bo her noen år til. Jeg er så sliten av denne urettferdigheten. Anonymkode: 435e2...65e 14
Havbris Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Dette kan du ikke slåss mot uansett hvor mye du prøver, og du må begynne å tenke på hva du faktisk kan gjøre noe med. Han kommer ikke til å endre seg, og familie og venner kommer til å fortsette å tro på han. Så spørsmålet er - kan du bryte opp og flytte selv om du egentlig har tenkt å vente til ungene er eldre. Dette bryter deg ned og du trenger jo å bygge deg opp. Å fortsette å bo på dette stedet vil bare minne deg om elendigheten. Selv om det virker vanskelig å bryte opp er det kanskje verdt det? 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Havbris skrev (8 minutter siden): Dette kan du ikke slåss mot uansett hvor mye du prøver, og du må begynne å tenke på hva du faktisk kan gjøre noe med. Han kommer ikke til å endre seg, og familie og venner kommer til å fortsette å tro på han. Så spørsmålet er - kan du bryte opp og flytte selv om du egentlig har tenkt å vente til ungene er eldre. Dette bryter deg ned og du trenger jo å bygge deg opp. Å fortsette å bo på dette stedet vil bare minne deg om elendigheten. Selv om det virker vanskelig å bryte opp er det kanskje verdt det? Vi har delt omsorg. Så kan ikke flytte. Jeg har en mistanke om at han vil komme etter på nytt sted og. Anonymkode: 435e2...65e
got2go Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Det viktigste du må tenke på, er at du kom deg unna. De som kjenner deg vil ikke tro på løgnene han sprer. 3
Oppgitt78 Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 got2go skrev (3 minutter siden): Det viktigste du må tenke på, er at du kom deg unna. De som kjenner deg vil ikke tro på løgnene han sprer. Min bedre 3/4 opplevde mye av det samme som TS, og det eneste som fungerte på sikt var å totalt overse hva den andre parten kom med. De fleste innser etterhvert at det er noe som skurrer i historiene! Men det er tungt når det står på. 3
got2go Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Oppgitt78 skrev (18 minutter siden): Min bedre 3/4 opplevde mye av det samme som TS, og det eneste som fungerte på sikt var å totalt overse hva den andre parten kom med. De fleste innser etterhvert at det er noe som skurrer i historiene! Men det er tungt når det står på. Ja, det er det. Har opplevd det selv. Men sannheten kommer som regel for en dag. 2
Oppgitt78 Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 (endret) got2go skrev (1 time siden): Ja, det er det. Har opplevd det selv. Men sannheten kommer som regel for en dag. Ja, selv om det kan ta lang tid i enkelte tilfeller. Det beste er ofte å ikke respondere på noe som helst, ikke forklare sin side av saken til venner før de selv har skjønt at her er det noe som ikke stemmer, og generelt overse vedkommende så mye som mulig. Her har vi vært så heldige at nærmeste nabo er den siste «allierte» eksen hennes har. Han spionerer på alt som foregår, og rapporterer alt videre. I begynnelsen var dette frustrerende, men nå bruker vi det som underholdning.. 😉 Det er utrolig hvor mye feilinformasjon man kan spre på den måten, og få de som sprer det videre til å fremstå som idioter.. Endret 27. januar 2022 av Oppgitt78 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Vært gjennom det samme. Det tok noe tid, men folk klarer å tenke sjøl er min erfaring. Sånne folk avslører seg sjøl og folk kjenner deg vel og vet hva du sto for før bruddet? Anonymkode: f77a6...c53 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 TS. Jeg trodde lenge på sånne ting. At sannheten vil komme, at folk tenker selv, at folk kjøper ikke alt. Men har ombestemt meg. Nå er nok min eks mye smartere enn mange. Han har noe vinnende og troverdig over seg. Han har til og med tatt fra meg venner som visste hva som foregikk. Jeg tror han tilpasser løgner slik at de får noe i mot meg. Det er helt utrolig å se på at dette skjer og at tiden ikke raser dette råtne fjellet av løgner. Jeg har valgt å ikke forsvare meg, gå med hevet hode og la tiden jobbe. Men sluk det ser ut nå så jobber tiden mor meg og med han. Det har gått noen år no. Anonymkode: 435e2...65e 2
Havbris Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): TS. Jeg trodde lenge på sånne ting. At sannheten vil komme, at folk tenker selv, at folk kjøper ikke alt. Men har ombestemt meg. Nå er nok min eks mye smartere enn mange. Han har noe vinnende og troverdig over seg. Han har til og med tatt fra meg venner som visste hva som foregikk. Jeg tror han tilpasser løgner slik at de får noe i mot meg. Det er helt utrolig å se på at dette skjer og at tiden ikke raser dette råtne fjellet av løgner. Jeg har valgt å ikke forsvare meg, gå med hevet hode og la tiden jobbe. Men sluk det ser ut nå så jobber tiden mor meg og med han. Det har gått noen år no. Anonymkode: 435e2...65e Det viktigste er nok, som du sier, å gå med hevet hode og først og fremst ta vare på deg selv og barn. Ja, han er nok "smart" på den måten at han vet hvordan han skal vinne folks sympati, men er nok ikke så smart på andre områder. har du ingen venner å snakke med? 2
nomore82 Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 Du kan kun kontrollere deg selv og det bilde du gir utad av deg. Mitt forslag er å prøve å etablere et kontaktnettverk han ikke får med seg. Enten på nett eller et sted du vil flytte til når du kan (ungene er voksne). Eller begge deler. Du har godt av et nettverk og siden han ødelegger de han får med seg så må du sørge for å skape avstand eller gjøre det på nett. Det vil åpenbart være mer krevende enn å ha ett nettverk rundt deg, men kanskje det er verdt det? 5
MacadamiaNut Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Jeg synes du skal alliere deg med barnevernet der på stedet. Bedre føre var, i tilfelle han går til det steget å begynner å sverte deg for dem også. Den som var først virker mer troverdig! De kan være en støtte når du skal slåss mot denne dusten. Fortell dem hvordan han herjer med deg og legg fram eventuelle bevis. Da står du sterkere senere. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 Hva skjer hvis du bare hadde flyttet da? Tror det beste er å ikke bo der du bor. Anonymkode: 2c25d...138 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 Han fremstår som en ordentlig psykopat. Har barna det bra med han, eller utøver han psykisk vold mot de også? Fatter ikke at sånne får seg ny partner og forhold som varer over år... Anonymkode: 95bdc...f01
lillevill Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): TS. Jeg trodde lenge på sånne ting. At sannheten vil komme, at folk tenker selv, at folk kjøper ikke alt. Men har ombestemt meg. Nå er nok min eks mye smartere enn mange. Han har noe vinnende og troverdig over seg. Han har til og med tatt fra meg venner som visste hva som foregikk. Jeg tror han tilpasser løgner slik at de får noe i mot meg. Det er helt utrolig å se på at dette skjer og at tiden ikke raser dette råtne fjellet av løgner. Jeg har valgt å ikke forsvare meg, gå med hevet hode og la tiden jobbe. Men sluk det ser ut nå så jobber tiden mor meg og med han. Det har gått noen år no. Anonymkode: 435e2...65e Får du god psykolog støtte i dette TS? Høres ut som du trenger noen som kan det her med psykopati. For det virker som det er det din eks er. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han fremstår som en ordentlig psykopat. Har barna det bra med han, eller utøver han psykisk vold mot de også? Fatter ikke at sånne får seg ny partner og forhold som varer over år... Anonymkode: 95bdc...f01 Psykopat var det første jeg også tenkte. Den nye har nok ikke sett de sidene hans enda, og kanskje hun blir brukt fordi han er obsessiv og opphengt i Ts? Kanskje han bruker henne for Ts? Anonymkode: 2c25d...138
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Slik du beskriver han er det sannsynligvis bare et tidsspørsmål før han ryker på en smell med den nye dama også. Dette er jo et personlighetstrekk hos han og ikke egenskaper ved deg som gjør at han har oppført seg sånn. Det spørs hvor lenge han klarer å bekjempe sin egen natur. Han er sikkert like flink til å holde fasaden i det nye forholdet som han var i deres forhold, så for alt du vet kan det være like før det rakner for det nye forholdet også. Anonymkode: 816e0...213 4
Oppgitt78 Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS. Jeg trodde lenge på sånne ting. At sannheten vil komme, at folk tenker selv, at folk kjøper ikke alt. Men har ombestemt meg. Nå er nok min eks mye smartere enn mange. Han har noe vinnende og troverdig over seg. Han har til og med tatt fra meg venner som visste hva som foregikk. Jeg tror han tilpasser løgner slik at de får noe i mot meg. Det er helt utrolig å se på at dette skjer og at tiden ikke raser dette råtne fjellet av løgner. Jeg har valgt å ikke forsvare meg, gå med hevet hode og la tiden jobbe. Men sluk det ser ut nå så jobber tiden mor meg og med han. Det har gått noen år no. Anonymkode: 435e2...65e De vennene som ikke er i stand til å forstå at en sak gjerne har flere sider, er venner du har det bedre uten.. Skaff deg nye venner utenfor det gamle nettverket. Jeg vil ikke sette noen diagnose på din eks, men han har tydeligvis noen trekk som ikke er helt normale. Les deg litt opp på narsissisme, og se om det kanskje dukker opp noen fellestrekk. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 got2go skrev (1 time siden): Ja, det er det. Har opplevd det selv. Men sannheten kommer som regel for en dag. Den nye damen hans vil jo sikkert også gå ifra han og DA vil folk få øynene opp. Har du noen opptak, bilder, videoer, meldinger eller noe som du kan vise til dine nærmeste TS? Det er bare de nærmeste du burde bry deg om, hva resten av verdens tror må du prøve å la ligge. Jeg har opplevd noe av det samme og jeg har forsonet meg med at verdens vil bedras dessverre. Jeg synes fortsatt det er synd, men enkelte ting vil man ikke kunne vinne uansett hvor hardt man jobber. Husk at disse folkene er mestre på manipulasjon, det er det de kan. Vær fornøyd med at du ikke er like god på dette som det de selv er, for da kunne du lett vært en slik drittperson du også. Du er bedre!! Anonymkode: 64b04...6be 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå