AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg og far har 50/50 fordeling. Ingen av oss har hatt covid ennå, men det brenner på dass og det er vel bare spørsmål om tid. Jeg lurer på hvordan dere andre som har delt omsorg har løst det ved positiv test ved 1) Hvis en forelder tester positivt, og barna er hos den andre forelderen og byttedagen er kommet. Drar de friske barna til den syke forelder(som ikke har mer symptom enn en vanlig forkjølelse) ? 2) Hvis barna tester positivt mens de er hos frisk forelder, og byttedagen er kommet. Drar de syke barna til den andre friske forelder?(forutsetter at barna er såpass god almenntilstand at de kan dra). Må legge til at vi bor en kort gåtur/enda kortere biltur unna hverandre. Anonymkode: bce43...86a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Vi har det sånn at de syke og de i karantene gjør det i det huset de er når de blir syke/tester positivt. Så tilpasser vi eventuelt dagene hvis det er snakk om mange dager utover faste dager Anonymkode: 06aca...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 ..det var vi enige om før noen ble syke Anonymkode: 06aca...2d3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ..det var vi enige om før noen ble syke Anonymkode: 06aca...2d3 Det er det vi skal bli nå også. 🙂 ingen er syke ennå, som du kanskje ikke rakk lese i HI, før du begynte å rasle med sabelen. Anonymkode: bce43...86a 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 1) Hvis en forelder tester positivt, og barna er hos den andre forelderen og byttedagen er kommet. Drar de friske barna til den syke forelder(som ikke har mer symptom enn en vanlig forkjølelse) ? 2) Hvis barna tester positivt mens de er hos frisk forelder, og byttedagen er kommet. Drar de syke barna til den andre friske forelder?(forutsetter at barna er såpass god almenntilstand at de kan dra). Må legge til at vi bor en kort gåtur/enda kortere biltur unna hverandre. 1. Nei, barna blir hos den friske. 2. Barna blir der de er til de er ute av isolasjon. Sånn gjorde vi det.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 1) Den som er positiv skal i isolasjon, så nei, barna ble hos den andre (selvfølgelig). Det har ikke noe med symptomer å gjøre, men varer kun i 6 dager hvis symptomfri. 2) Nei, barna er da i isolasjon, og skal ikke bevege seg utenfor huset/tomten. Anonymkode: c19dd...bde 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Her har vi 60/40, og far fikk positiv test når hun var der så da skulle hun være der til hun var ute av isolasjon, hun fikk selv korona 5 dager etter pappen så hun var derfor hos far i 1 uke lenger enn hun pleier. Hadde hun fått positiv test her hadde hun ikke blitt sendt til far før hun var frisk igjen. Anonymkode: 1540f...08b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Jeg hadde etter beste evne unngått smitte, ved å utsette byttedag. Samtidig skal vi alle smittes før eller siden, så hvis det av en eller annen grunn var veldig upraktisk, hadde jeg byttet som normalt. Anonymkode: 90b93...fbf 1
Doktor Dyregod Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 En bekjent av meg kom dit at hu var positiv. Hu fikk beskjed fra kommunen om at reglene fra staten stopper ikke byttingen. Men det logiske er nok å vente til man har blitt frisk 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 Her byttet vi, men det var smitte i begge hjem så hadde ikke så mye å si. Men om stesønn hadde fått covid måtte han han blitt der han var, da er er han i isolasjon Anonymkode: e0f15...7f1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #11 Skrevet 28. januar 2022 Jeg fikk covid i 2020, vi har 50/50 fordeling. Smittesporingsteamet sa at hvis jeg anså det som forsvarlig og til det beste for barnet å være hos den andre til jeg var ute av isolasjon var det best for å unngå smitte hos barnet. Vi foreldre ble enig om at barnet ble hos den andre foreldren til jeg var ute av isolasjon, barnet var da hos meg tilsvarende dager jeg mistet pga isolasjon før vi gikk tilbake til normale uker. Dette snakket vi om den dagen jeg fikk positiv test, siden det kom litt brått på og vi ikke hadde snakket om det, men vi har også det nedskrevet i samværsavtalen at barnet skal være der det er hvis det er for syk til å reise til den andre og hvis en forelder er for syk til å ivareta barnet skal den andre foreldren stille opp. Anonymkode: e2451...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #12 Skrevet 28. januar 2022 Jeg tenker man må se ann. I utgangspunktet tenker jeg. 1. Foreldre tester positivt. Barna blir der de er og byttet ikke hjem. 2. barna tester positivt. De blir der de er og bytter ikke hjem. Men tenker det også kommer ann på alder på barna og om foreldre er smittet der barna er, og om barna er små og forelder blir dårlig så bør de bytte hjem slik at syk forelder får ro og blir raskere frisk. Dette skriver jeg fordi jeg selv akkurat hadde korona nå i januar, det var fire dager med 40 i feber, hodepine, vondt over alt og jeg husker ikke to av dagene. Jeg måtte ta Paracet for å klare å gå på do eller spise. Jeg bor med mannen min, men hadde jeg vært alenemor og barna var små så var jeg helt ute av stand til å ivareta barna på en god måte. Jeg skulle nok klart det for det gjør vi jo, men det ville ikke vært bra. Hvertfall om de også hadde vært dårlige med feber/oppkast, da ville det vært til barnas beste å bytte for jeg var skikkelig dårlig (selv om jeg er vaksinert). Anonymkode: 45114...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #13 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker man må se ann. I utgangspunktet tenker jeg. 1. Foreldre tester positivt. Barna blir der de er og byttet ikke hjem. 2. barna tester positivt. De blir der de er og bytter ikke hjem. Men tenker det også kommer ann på alder på barna og om foreldre er smittet der barna er, og om barna er små og forelder blir dårlig så bør de bytte hjem slik at syk forelder får ro og blir raskere frisk. Dette skriver jeg fordi jeg selv akkurat hadde korona nå i januar, det var fire dager med 40 i feber, hodepine, vondt over alt og jeg husker ikke to av dagene. Jeg måtte ta Paracet for å klare å gå på do eller spise. Jeg bor med mannen min, men hadde jeg vært alenemor og barna var små så var jeg helt ute av stand til å ivareta barna på en god måte. Jeg skulle nok klart det for det gjør vi jo, men det ville ikke vært bra. Hvertfall om de også hadde vært dårlige med feber/oppkast, da ville det vært til barnas beste å bytte for jeg var skikkelig dårlig (selv om jeg er vaksinert). Anonymkode: 45114...a3e Men det finnes jo de som ikke blir særlig dårlige heller. Barna mine var helt uten symptomer. Anonymkode: 45114...a3e
Sol12345 Skrevet 28. januar 2022 #14 Skrevet 28. januar 2022 (endret) Da barnet mitt ble positiv så ble han hos meg, siden det var her han var da han fikk positiv test. Det var for å ikke veksle mellom husstander når man har corona. da stemoren hans ble positiv så forble sønnen min hos meg frem til hun ble friskemeldt. Ville skjerme han for smitte. Tilleggsinformasjon: Det var over et år mellomrom mellom da stemor fikk corona og han selv fikk corona, så han og hun kunne blitt smittet av hverandre. Derfor vi passet på slik at ikke det skjedde. hadde begge foreldre blitt syke samtidig så hadde han vært disponert for corona uansett. Da kan han være hos de som har minst symptomer fordi jo værre man er jo dårligere i stand blir man til å ta vare på et barn Endret 28. januar 2022 av Sol12345 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå