Gå til innhold

Hvor finner jeg ut hvilken koronavariant jeg hadde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt covid for en tid tilbake og trodde jeg ville få beskjed om hvilken variant jeg hadde. Ikke hørt noe, så har sjekket på helsenorge og på Fürst pasientlab, men finner det ikke. noen som vet? Fastlegen min er nærmest umulig å få tak i..

Anonymkode: 24edf...19a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hatt covid for en tid tilbake og trodde jeg ville få beskjed om hvilken variant jeg hadde. Ikke hørt noe, så har sjekket på helsenorge og på Fürst pasientlab, men finner det ikke. noen som vet? Fastlegen min er nærmest umulig å få tak i..

De sjekker ikke sånt lengre. 

Hadde du et skikkelig trykk over brystet, gjetter jeg på Delta. 

Anonymkode: 14f20...211

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ, er det sant? Vil da tro type smitte som er størst er veldig relevant for helsemyndighetene og fhi? Jeg hadde ikke noe trykk over brystet, mer som en forkjølelse, så tipper omikron. Men hadde vært fint å vite 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil da tro type smitte som er størst er veldig relevant for helsemyndighetene og fhi? 

Myndighetene vet jo allerede at det er omikron som dominerer nå.

Anonymkode: 000a9...502

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hæ, er det sant? Vil da tro type smitte som er størst er veldig relevant for helsemyndighetene og fhi? Jeg hadde ikke noe trykk over brystet, mer som en forkjølelse, så tipper omikron. Men hadde vært fint å vite 

Helsemyndighetene og FHI får rapporten, men ikke du.

Anonymkode: d9ddd...462

Skrevet

Det brukes kun til statistikk for å følge utviklingen.

Anonymkode: 49894...540

Skrevet

Ts her - fant ut at jeg kunne maile helsesenteret der legen min jobber- og jeg fikk svar! Det var omikron :)

noen over her som sa at myndighetene allerede vet at omikron dominerer- ja.. men det vet de jo basert på testsvar? Skjønte ikke helt logikken der

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her - fant ut at jeg kunne maile helsesenteret der legen min jobber- og jeg fikk svar! Det var omikron :)

noen over her som sa at myndighetene allerede vet at omikron dominerer- ja.. men det vet de jo basert på testsvar? Skjønte ikke helt logikken der

De vet det fordi de allerede har sekvensert nok testet til å vite at omikron er dominerende. Siden sekvensering er enormt krevende, kostbart og tar analysekapasitet, så er det ingen vits å analysere variant når man allerede vet hva svaret er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde Delta. Ikke noe trykk over brystet.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hos meg kom det opp hos Fyrst pasient hvilken type jeg hadde. Ikke på Helsenorge. Fikk først svar om at den var positiv. Et par dager senere kom det opp delta. Samme med resten av familien.

• Opprett ny...