AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har prøvd å gro avocadoplanter flere ganger. De ender alltid opp med å bli bare lange tynne stengler med 4-5 blader øverst. Jeg har prøvd å knipe av toppen, men det fører bare til at bladene tørker og faller av og nye blader dannes på toppen igjen så den vokser aldri utover, bare oppover. Jeg vet at det ikke vil komme frukt på den og sånn, det er ikke viktig, men det hadde vært så fint å ha en avocadoplante som faktisk så fin ut. Så, dere som har fått det til, hva gjorde dere? Tar i mot alt av tips. Anonymkode: 34413...439
Forundret.. Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Jeg feilet et par ganger men fant ut at ved å vanne for å så dekke potta med plastikfolie så holder fukten seg mye bedre i jorda. Jeg kniper av på toppen med jevne mellomrom. Nå i juli er det to år siden jeg plukka steinen ut av avokadoen. Den er ca 60 cm høy. Når jeg planta den så tok jeg et tomt tomatbeger med fuktig jord oppi, satte steinen oppi riktig vei, etter at jeg tok av skinnet på steinen. Satte hele greiene oppi en brød pose og plasserte den på baderomsgulvet i ca tre uker mens vi dro på ferie. Varmekablene stod på og lyset var av, lys kom kun inn vinduet. Jeg har prøvd med andre og satt de i vann, da har stammen blitt tynn og pistrete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå