AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Har vært gravid en gang før og da la jeg på meg 9 kilo. Nå veier jeg 10 kilo mer og jeg er bare i uke 18. Jeg spiser ikke mer, spiser faktisk mindre søtsaker enn før. Babyen veier jo ikke mye, ikke fostervannet heller. Og jeg ser ikke at jeg har blitt større annet enn magen har vokst litt. Føles ikke som jeg har vann i kroppen heller. Har en bmi på 21 når ikke gravid og er slank. Hva skjer med det? Noen andre slanke som har gått opp mye i graviditeten som mista det igjen etter fødselen? Anonymkode: 237be...884
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Prøv noen klær som passer akkurat når du ikke er gravid så ser du fort hvor det strammer (rundt lår feks). Anonymkode: 72e0f...266 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Er i nesten akkuratt samme situasjon faktisk 😅 jeg merker ikke noe egentlig, men beina som var før over brystene og mellom/under kragebeina er nesten usynlige. Så det legger nok på seg over alt og er så og si usynlig. Jeg var undervektig fra før, men synes allikevel det er vanskelig å legge på seg og det er kjipt. Prøver å ikke fokusere på det og ikke veie meg. Anonymkode: a5cec...b86
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Jeg hadde ca samme utgangspunkt, og la på meg totalt 25 kg. Selv med redusert matlyst mesteparten av graviditeten. Hormoner er skikkelig sterke saker! Alt sammen og litt til forsvant ila permisjonen, uten at jeg gjorde noen som helst innsats. Anonymkode: 40204...054
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Jeg gikk opp 18 kilo med andre barnet. 10 kilo forsvant i fødselen. Gikk derettet ned 8 kilo på ca 2,5 måneder. Begynte å trene som normalt etter 5 uker. Fullammet. Har bmi på 21 til vanlig. Anonymkode: c5c3a...af0 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Jeg tenkte det samme som høygravid, så fødte jeg og så bilder i ettertid. Da så jeg de 😂 (gikk opp 16 kg, alt var borte etter tre mnd) Anonymkode: a9ea8...8de 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Ja! Eller, nå er jeg i uke 33 da, så litt lenger på vei enn deg😅 Jeg har lagt på meg 10 kg så langt, og jeg skjønner ikke hvor kiloene er annet i magen (og baby, morkake, vann osv. veier jo ikke så mye på nåværende tidspunkt). Ikke har jeg økt matinntaket siden jeg ble gravid (og jeg har ikke spist mer usunt enn vanlig), jeg har trent og gått turer hele veier gjennom graviditeten. Så… Jeg skjønner det ikke helt🤷🏻♀️ Det gjør virkelig ingenting altså, synes bare det er så fascinerende da 10 kg liksom høres så mye ut. Anonymkode: f3687...b61
Alauda Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Jeg la også på meg 10 kilo rimelig raskt og "uten grunn" da jeg var gravid, men jeg tror rett og slett kroppen rasjonerte og bygget opp et fettlager før magen kom. Kiloene var jevnt fordelt, og jeg merket bl.a. at jeg fikk et for meg nokså uvanlig "spekklag" på ryggen. La mindre på meg utover i svangerskapet og endte vel med ca. +13 kilo, som forsvant greit med baby og amming.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 Alauda skrev (2 minutter siden): Jeg la også på meg 10 kilo rimelig raskt og "uten grunn" da jeg var gravid, men jeg tror rett og slett kroppen rasjonerte og bygget opp et fettlager før magen kom. Kiloene var jevnt fordelt, og jeg merket bl.a. at jeg fikk et for meg nokså uvanlig "spekklag" på ryggen. La mindre på meg utover i svangerskapet og endte vel med ca. +13 kilo, som forsvant greit med baby og amming. Hvor langt var du på vei da vektøkningen stagnerte? Anonymkode: 5927c...430
Alauda Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor langt var du på vei da vektøkningen stagnerte? Anonymkode: 5927c...430 Det husker jeg ikke helt, men tror det var ved 15-18 uker en gang.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har vært undervektig, og jeg har vært akkurat opp på lett overvekt. +/- 25kg I speilet har jeg alltid sett det samme, og følt meg helt normalvektig. Og har hørt mange andre beskrive det samme, at de først innså at de var overvektige når de så et bilde av seg selv. Anonymkode: 2193a...13f 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Noen legger mye på seg med en gang, noen andre i mer rykk og napp. Legger seg vel godt fordelt over hele kroppen. Endte på 15 kg + forrige gang (normalvektig før graviditet) Merket ikke selv at jeg følte meg så mye større annet enn magen, men ser på bilder i ettertid at jeg ser jo litt runder ut i ansiktet osv. Og selv om jeg følte det var mest magen som ble stor, så merket jeg jo også at jakker satt litt strammere over skuldrene eller at vanlige bukser også var trangere over lårene osv. Anonymkode: bd3d2...219
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 Mange begynner å lagre litt fett jevnt over kroppen. Det er for å ha noe å tære på for babyen om det blir nødvendig senere i svangerskapet. At du ikke ser det tyder bare på at det enten er så jevnt fordelt at det ikke voser så godt, eller så ser du "feil" i speilet. Det er vanlig at folk som slanker seg mye ikke klarer å se det i speilet, så dette er kanskje en motsatt variant. Men jeg sliter litt med å forstå at det er viktig å kunne si *hvor* på kroppen vekten sitter? Anonymkode: 4b189...91b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 Har det litt likt, men merker mer og mer at jeg nok har blitt en del bredere overalt. Særlig lår, overarmer og ryggen har nok fått mer fett enn vanlig. BMI rundt 19 til vanlig, startvekt 53 kg. Er nå 28+3, og har allerede gått opp til 64,5 kg. Merker at vektøkningen plager mer mye mer enn jeg ville trodd før graviditeten, er ikke komfortabel med å plutselig ha ekstra fett på kroppen når jeg hele livet har vært naturlig slank. Gleder meg til å få min egen kropp tilbake! Anonymkode: 18e08...cfb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 Husk at størstedelen av vekten man legger på seg i et svangerskap ikke er det at man legger på seg fett og blir feitere. Dersom man legger på seg anbefalt vekt på 12-15kg, så er vel ca 3-4 kg ekstra fett, som man trenger som energireserve til man skal amme. Den andre vektøkningen kommer fra baby, morkake, fostervann, større livmor, økt blodvolum, større pupper. Anonymkode: 65761...b3b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 Gravid I uke 32 her. Hadde en vekt på 57 kg før sv. og nå er jeg 69 kg. Spiser normalt, men har kanskje jafset i meg litt mer sjokolade og brus de siste to månedene (takket være en sykemelding😅). Fosteret er ca 2 kg akkurat nå, og fostervann er omtrent 1,5 kg....så resten er fett. Jeg er bare glad for at jeg har lagt på meg nok sånn at den lille har fått den næringen hun trenger🥰 Regner med å gå fort ned etter fødeselen. Anonymkode: e03aa...e0f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 Jeg ligger normal på omtrent 65 kilo fordelt på 173 cm. Da jeg var gravid med tvillinger, veide jeg nesten 100 kilo på det tyngste, og alle sa at jeg "bare" hadde mage og ikke noe ekstra fett andre steder, så ikke aner jeg hvor de 35 kiloene var plassert, alt kunne jo ikke befinne seg i/på magen. Anonymkode: 714e6...cd9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Husk at man får ekstra blod og vann i kroppen, foster, morkake, og livmor er ekstra vekt. Brystene blir større. Anonymkode: 384f4...509 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Gravid I uke 32 her. Hadde en vekt på 57 kg før sv. og nå er jeg 69 kg. Spiser normalt, men har kanskje jafset i meg litt mer sjokolade og brus de siste to månedene (takket være en sykemelding😅). Fosteret er ca 2 kg akkurat nå, og fostervann er omtrent 1,5 kg....så resten er fett. Jeg er bare glad for at jeg har lagt på meg nok sånn at den lille har fått den næringen hun trenger🥰 Regner med å gå fort ned etter fødeselen. Anonymkode: e03aa...e0f Alt det andre er nok ikke bare ekstra fett, nei! Morkaken veier også en del, i tillegg til økt brystvevet, vann og blodvolum i kroppen😊 Anonymkode: f3687...b61
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Kan være ekstremt mye vann for noen. Jeg spiste helt normalt, hadde ingen cravings osv - la på meg 30 kg. To uker etter fødsel så var 20 kg borte, 25 kg etter tre uker osv. Tre måneder etter fødsel så hadde jeg gått ned 35 kg totalt. Anonymkode: 51231...483
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå