Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vippsa meg 2500kr til min andre konto, siden vi er samboere og har sånn sett fellesøkonomi. Og siden dette er en annen bank, tar det ca 1-3 bruksdager før pengene kommer inn på kontoen, og jeg spurte om jeg kunne låne hans kort bare til jeg får pengene igjen, siden han er som regel snill på det der. Og han sa nei? Når han selv vet at vi ikke har en eneste ting i kjøleskapet. Jeg mista skikkelig lysten på han etter dette. Altså, har ikke peiling på hva som skjedde. Vil ikke ha han hjemme en gang 

Anonymkode: d439e...57e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel en grunn til at han sier nei, hvorfor kommuniserer dere ikke som voksne mennesker? 

• Liker 8
Skrevet

Det er normalt å miste lysten på sin mann hvis kvinnen ikke får det som hun ønsker. 

Du kan å nekte han å komme hjem frem til han har gjort bot for sin illojalitet ovenfor deg. 

Anonymkode: 8f042...cda

• Liker 3
Skrevet

Synes du overdriver litt. Men si til han på en ordentlig måte at dere må jo ha mat??

Anonymkode: 0e668...57f

• Liker 10
Gjest Hottentått
Skrevet

Så be han handle istedenfor da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og han sa nei? Når han selv vet at vi ikke har en eneste ting i kjøleskapet. Jeg mista skikkelig lysten på han etter dette. Altså, har ikke peiling på hva som skjedde. Vil ikke ha han hjemme en gang 

Du bør ta en prat med han om dette, ikke med oss. 

Anonymkode: 457cf...ffc

Skrevet

Hvorfor skulle du ha hans kort når pengene var på vei? Var kontoen din helt tom? Får dere ikke kjøpt mat på 2-3 dager pga dette? Klarer ikke samboeren din å gå i butikken? Finnes det noe utekjøkken for uteliggere dere kan gå til? Kan du gå på sosialen? Har du noe makaroni liggende? En nabo du kan låne mat hos? Har samboeren din mat han kan spise (som han ikke vil dele)?

Anonymkode: 1e019...23b

• Liker 7
Skrevet

Vipps kommer inn på konto asap.

• Liker 7
Gjest padawan
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Nja, nødvendigvis ikke helt riktig. Det spørs hvordan avsenderen velger å betale. Velges straksbetaling fra konto går pengene så å si umiddelbart. Betaler man dog med kredittkort man det ta opp til 3 dager før pengene fra avsender er på konto. 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (4 minutter siden):

Men nå har ikke samboeren vippset og nå står de der uten mat...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han vippsa meg 2500kr til min andre konto, .......

Anonymkode: d439e...57e

Hr. Aktiv skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor har du ikke i utgangspunktet bedt han om å Vippse deg til din første konto?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

(Ops, jeg leste feil)

Skrevet

Hva med å heller få kontroll på din egen økonomi? 

• Liker 4
Gjest padawan
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han vippsa meg 2500kr til min andre konto

Hvis han overførte penger til Vipps så er vel dette til konto(er) som du selv har lagt inn i appen? Hvorfor ikek bare overføre disse pengene til en konto hvor du har kort?

Skrevet

Dere er samboere med felles økonomi, men du skal kjøpe mat med penger fra din andre konto? Hvorfor det? Er det bare mat til deg, eller til noe spesielt som skal skje som er på ditt initiativ eller noe? Om det er mat til dere begge så burde vel det gå fra felles konto? Om det er sånn at han har ansvaret for å betale ting som lån, bil og lignende, mens du tar deg av å kjøpe maten, så er det fare for at du er i ferd med å gå i kvinnefella. Og ellers burde du vel få såpass orden på din egen økonomi at han ikke må vippse deg penger i tide og utide. 

Anonymkode: 4582c...8eb

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han mener du har økonomiske problemer, siden du går helt tom for penger og er lei av pengebruken din? 

Hadde mannen min vært hensynsløs med penger hadde jeg også satt foten ned. Jeg sier ikke at det er tilfellet her, men det kan jo hende noe slikt ligger bak

Anonymkode: 55650...368

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har dere ikke felles konto til felles utgifter?

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det bare han som skal betale for mat?

Du får ikke handlet om du ikke har tilgang til hans penger?

Klarer dere ikke styre pengebruken?

Tomt på konto og tomt for mat er ikke normalt.

Anonymkode: 1212c...515

Skrevet

Noe så hjelpeløst! Hvor gamle er dere egentlig? Hvis dere er under 12 år bør dere heller bo hjemme hos mamma og pappa.

Anonymkode: 48d60...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...