AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Det er mange interessenter, og du antagelig har minst å by med ift de andre ? Anonymkode: 54a1a...284
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Straks du gir bud så starter du budrunden. Er en interessert så blir fler interessert og begynner å by over hverandre. Noen ganger lønner det seg å begynne før folk rekker å sno seg, andre ganger å avvente Men om du er kjapt ute og det er få på visning kan du legge inn et bud litt under takst med 24 t frist og håpe de har det travelt med å selge eller er bekymret for at det ikke kommer flere sjanser. Det har virket før, men kommer ann på hvor presset selger er med å få solgt. Det er også en realitet at selger kan få et bud, takke nei for å håpe på bedre bud senere men så får de ikke det og første budgiver har gått videre til noe annet etter fristen utløp så har de ingenting. Anonymkode: c07b3...9ae
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Vanskelig, men hvis du har begrenset å gå på ville jeg ventet til 1130 og dersom ingen har lagt ut bud til da, lagt inn en bud - da står det med kort frist. Ser ikke noe poeng å åpne ballet før nødvendig, så lenge budet uansett på stå til 12 dagen etter visning. Starter folk før blir det gjerne rift om boligen, og da detter du vel uansett av. Anonymkode: 920ea...868
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Hvis du er rimelig sikker på at den vil gå høyere enn det du har til rådighet, så er det ofte dumt å gamble på å legge inn lave bud. Folk har lettere for å bli med på budrunde hvis de oppfatter åpningsbudet som lavt. Da er det ofte like greit å by det du er villig til å gi, og ferdig med det. Anonymkode: 51db1...aa1 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Er det flere som faktisk er interessert, og de andre har satt seg en høyere maksgrense for akkurat denne boligen, så spiller det vel egentlig ingen rolle uansett hva du gjør. By i alle fall så nær budfrist som mulig. Raske bud er prisdrivende. Anonymkode: 85c0c...125 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Takk for tips, tar de med i neste runde. Tapte i dag, den endte 280000 over antydning.. Er skuffet, lei og motløs 😢 er helt håpløst når man bare har én inntekt, og spesielt surt når det "bare" er 400000 jeg mangler.. Anonymkode: 54a1a...284
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Det er så kjipt å være på boligjakt med én inntekt, når alle ting man ser på blir kjøpt av to inntekter. Hvis boliger i det markedet du ser på ofte går over prisantydning må du rett og slett se på ting med lavere prisantydning. Dagens bolig gikk 280 000 over prisantydning, og du mangler 400 000. Altså har du satset på en bolig hvor prisantydningen ligger 120 000 over din maksgrense hvis jeg forstår deg rett. Du kan trolig begynne med å se på boliger med prisantydning under eller rett rundt maksgrensen din. Det å fastslå at du ikke må sikte høyere enn du har råd til er første bud for å slippe å gå på visninger du ikke trenger å gå på, og å bli skuffet hver gang noe glipper. Noe annet er det selvsagt hvis boligen har ligget ute på markedet en stund. Da er det ting som tyder på at den kan være for høyt priset. Anonymkode: 85c0c...125 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Ene gangen jeg kjøpte så hadde jeg fulgt med en stund så jeg visste hva boligene gikk for der, og når det en sjelden gang var bolig til sals der så gikk de unna. Jeg la inn bud på det jeg hadde å gi. Dvs summen som boligene der hadde blitt solgt for. Det skremte de andre budgiverne og jeg fikk den 😊 Anonymkode: 6eef6...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå