Gå til innhold

Flere som er utålmodig i vektnedgangen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet jobben starter med å opprettholde vekten, men vil bare komme dit. Derfor gjør jeg alt jeg kan for at kosthold og aktivitet skal gi positivt utslag på vekten. Og en uke går så sakte! 

Flere som er utålmodige ( og ivrige) og vil ha noen å prate med? 

Anonymkode: 48fc4...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok de fleste er litt utålmodige, men det vil ikke gå nedover hver dag. Man må stole på prosessen, også når det går sakte eller til og med oppover en dag.
Teller du kalorier?

Anonymkode: 99ad4...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror nok de fleste er litt utålmodige, men det vil ikke gå nedover hver dag. Man må stole på prosessen, også når det går sakte eller til og med oppover en dag.
Teller du kalorier?

Jeg teller kalorier, og holder meg unna det jeg vet vekta reagerer negativt på i hverdagen. Lørdagen feiret vi bursdag og det merkes fremdeles på vekta. Men jeg har begynt å trene et par ekstra økter for uken og det føles på kroppen. Skal bli flinkere på å ta mål. 

Hva gjør du for vektnedgangen?

Anonymkode: 48fc4...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller kalorier og trener dobbelt så mye som normalt. Jeg hadde gått opp noen kilo i høst, og vil gå ned alt på kun en måned 😄 Det som plager meg mest er vannvekt etter salt mat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også at ukene bare skal gå fort, vil ha raske resultater😅 Det logiske er vel at det er tyngre å gå ned enn å vedlikeholde? Da kan man jo spise litt mer? Men holde på nye vaner ja. Mitt «problem» er kanskje at jeg aldri blir helt fornøyd, og tenker bare litt til ned. 

Anonymkode: 25eca...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde fått vilja mi, så hadde jeg veid 10 kg mindre når jeg står opp i morgen :fnise: Men sånn fungerer det dessverre ikke.

Har flere ganger holdt på å gi opp, men hvor havner man da? Ikke ned i vekt i hvert fall. Så ja, jeg er en utålmodig sjel :ironi:

Anonymkode: 62bfd...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis jeg hadde fått vilja mi, så hadde jeg veid 10 kg mindre når jeg står opp i morgen :fnise: Men sånn fungerer det dessverre ikke.

Har flere ganger holdt på å gi opp, men hvor havner man da? Ikke ned i vekt i hvert fall. Så ja, jeg er en utålmodig sjel :ironi:

Hehe kjenner igjen disse tankene😅 Hvor mye veier du og hvor mye skal du ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utålmodig ja! Det blir en midlertidig besettelse liksom, går ned så lenge jeg er superfokusert og gjør alt riktig. Men orker jo ikke det i lengden, så dabber det av og nedgangen stopper opp.

Denne gangen prøver jeg å gjøre endringer som jeg ikke må være så "på" hele tiden for å få til. Bør ned ganske mange kilo så det vil jo ta tid uansett. 

Anonymkode: 8dcc4...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner litt på utålmodigheten selv. Veide ca 120 kg i 17/18, nå har jeg omsider kommet meg ned på 99.

Har vært "helt nede" i 96 kg (sommeren 2018), men så fikk jeg kjæreste og gikk gradvis opp til 107 kg over en periode på 3 år..😅 Så tok jeg meg i det igjen nå i fjor høst, og har sakte, men sikkert gått ned fra 107 til 99. Nå har jeg ligget på 99,etellerannet i flere uker (kom meg nedpå her to uker før jul), og det står nesten helt stille. Vekta svinger selvfølgelig fra dag til dag (veier stort sett hver morgen), men fast veie- og måledag er fredager. I dag viste vekta 100,1 mens den forrige fredag var på 99,3. Håper bare den er 99,3 eller mindre i morgen, men tviler. 😅 Men at den er tilbake på 99-tallet er helt sikkert. 

Håper bare dette vektplatået snart er over, så jeg kan fortsette å glede meg over å gå ned i vekt. Har et lite ønske om å greie minst 5 kilo til innen påske, men jeg begynner å tvile litt på meg selv her nå. Samtidig hadde det vært så UTROLIG stas å komme ned under 95, der kan jeg ikke huske sist jeg var. 😬 Og kanskje under 90 innen sommeren står for døren? 🤩
Ikke så mye annet å gjøre enn å tviholde på kostholds- og treningsrutiner fremover, og håpe det snart løsner litt igjen.

Anonymkode: bc68c...a75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hehe kjenner igjen disse tankene😅 Hvor mye veier du og hvor mye skal du ned?

Veide 93 når jeg begynte, nå er jeg 86 og satser på 75 når jeg er ferdig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...