Gå til innhold

Negativ PCR fra nesen, positiv fra halsen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere positive hurtigtester, masse symptomer og nærkontakter med bekreftet covid 19, tok jeg en PCR test for å bekrefte hos meg selv også. Den var negativ. Jeg hadde lest at det er mange som får negative hurtigtester når de tester i nesen, men positiv når de tester i halsen (det samme gjaldt for meg), men trodde ikke dette gjaldt for PCR tester også, da de skal være mer sensitive. Jeg var helt sikker på at det er covid jeg har, så dro tilbake til teststasjonen og kranglet meg til at de testet i halsen også. Den testen kom tilbake positiv! Har lest om flere slike tilfeller i etterkant, så anbefaler dere med symptomer og nærkontakter som får negative tester til å få dem til å teste i halsen også, da omikron kan ligge mer i halsen enn nesen. Noen andre som har opplevd dette?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fch123 skrev (15 minutter siden):

Etter flere positive hurtigtester, masse symptomer og nærkontakter med bekreftet covid 19, tok jeg en PCR test for å bekrefte hos meg selv også. Den var negativ. Jeg hadde lest at det er mange som får negative hurtigtester når de tester i nesen, men positiv når de tester i halsen (det samme gjaldt for meg), men trodde ikke dette gjaldt for PCR tester også, da de skal være mer sensitive. Jeg var helt sikker på at det er covid jeg har, så dro tilbake til teststasjonen og kranglet meg til at de testet i halsen også. Den testen kom tilbake positiv! Har lest om flere slike tilfeller i etterkant, så anbefaler dere med symptomer og nærkontakter som får negative tester til å få dem til å teste i halsen også, da omikron kan ligge mer i halsen enn nesen. Noen andre som har opplevd dette?

Nei men har opplevd positiv hurtigtest (svak strek) og negativ pcr. Jeg hadde ingen symptomer og hadde åpenbart ikke corona. Så en positiv hurtigtest er ikke alltid positiv sånn som de har sagt i media.  Jeg har opplevd sånne svake positive streker hele tre ganger

Skrevet

Her i byen stikker de pinnen både i nese og hals på teststasjonen. Så rart at de ikke gjør det der du bor. Da må det jo bli mange feilaktige svar. 

• Liker 2
Skrevet

Vi har korona i familien nå.

Første testet bare i nesen - veldig svak strek, positiv pcr. 
Neste testet med hurtigtest i hals og nese, positiv. 
Nr 3 testet to dager i bare nese, negativ. Tok i nese + munn i dag, positiv. 

Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg denne uka. Tre positive hurtigtester,men første pcr som ble tatt i bare nesa var negativ. Tok ny pcr hvor det ble tatt ordentlig prøve både i hals og nese og den var positiv. Alle i huset hadde korona før meg pluss at jeg hadde masse symptomer,så skjønte ingenting da jeg fikk negativ pcr første gang. Så jeg synes det er rart at ikke alle kommuner tester både i nese og hals. 

Skrevet

Problemet er at jeg tror folk ikke sette pinnen langt opp i nesen eller har ikke nok slim i nederst delen av nesen å teste- absolutt burde det ta i hals og nese. 

Skrevet

Når dere tar i hals på hurtigtester; hvor tar dere pinnen? På mandlene, eller…?

Skrevet

Kjenner flere som har vært opplevd akkurat dette. Vi har begynt å ta hurtigtester både i svelget og nesa nå. Jeg tok PCR i dag, de tok begge steder.

Skrevet

Forstår ingenting... Ene barnet har ikke vært på skolen siden jul, ikke møtt noen.. sju av åtte i huset har korona med flere hurtigtest utenom jeg. Idag kom pcr. Og det asosiale hjemmeværende barnet er eneste med positiv pcr??? Når han var den siste til å teste hjemme positivt, og alle andre fikk positiv test først....... Brorens bestevenn har nettopp hatt korona liksom. 

• Opprett ny...