Gjest Knutern201 Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg sliter veldig med selvtillita mi og vil nå gjøre noe med utseendet sånn at jeg kan føle meg litt bedre. Jeg er rødhåra og har nesten ikke øyenbryn, jeg er sykt flau over dette og vil gjøre noe med det. Flere har tipsa meg om brynsfarge osv men vil ikke det se veldig fake ut? Har ikke peiling på dette temaet så må nesten bare få litt tips. Er det andre ting som kan få de til å gro ut tjukkere eller mer synlige?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Vet ikke hvor gammel du er, men dette blir ofte bedre av seg selv. Da snakker jeg om folk i "normal" situasjon, man har venner, jobb eller skole og treffer folk***. Jo eldre du blir jo mer vil du finne deg og bli tryggere på deg selv. Og da kommer det gjerne, både selvtillit og dame. Jo eldre man blir jo "lettere" er det faktisk. *** Dette innebærer at du ikke har så store traumer at du sitter alene uten venner, selvtillit eller noe å gå til. Men da vil ikke operasjon, pegmineter i huden eller noe annet gjøre det bedre heller. Da må du rett og slett ta tak! Anonymkode: 41db1...820
Gjest Knutern201 Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vet ikke hvor gammel du er, men dette blir ofte bedre av seg selv. Da snakker jeg om folk i "normal" situasjon, man har venner, jobb eller skole og treffer folk***. Jo eldre du blir jo mer vil du finne deg og bli tryggere på deg selv. Og da kommer det gjerne, både selvtillit og dame. Jo eldre man blir jo "lettere" er det faktisk. *** Dette innebærer at du ikke har så store traumer at du sitter alene uten venner, selvtillit eller noe å gå til. Men da vil ikke operasjon, pegmineter i huden eller noe annet gjøre det bedre heller. Da må du rett og slett ta tak! Anonymkode: 41db1...820 Er 20. Joda, vet dette, men vet også at jeg har såpass lav selvtillit på grunn av årevis med Grov mobbing at jeg må gjøre noe med utseendet. Sliter med angst, depresjon og ptsd så er ganske alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Knutern201 skrev (26 minutter siden): Er 20. Joda, vet dette, men vet også at jeg har såpass lav selvtillit på grunn av årevis med Grov mobbing at jeg må gjøre noe med utseendet. Sliter med angst, depresjon og ptsd så er ganske alvorlig. Det er mye man kan gjøre uten å opperere seg selv. En fresh garderobe, en god hårklipp kommer du langt med. Forstår at du sliter med ting, og jeg er lei for at de svina som mobba deg har fått lov til å påvirke deg såpass mye som de har gjort. Ærlig talt kommer du nok til å kjenne det i selvtilliten kanskje resten av livet. Men det går ann å leve ett fint liv forde. Men det krever endel av deg. Og det er vanskeligere enn å bare fikse på noe, men det har også garantert mer effekt. Men som sakt, krever litt av deg. Anonymkode: 41db1...820
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mye man kan gjøre uten å opperere seg selv. En fresh garderobe, en god hårklipp kommer du langt med. Forstår at du sliter med ting, og jeg er lei for at de svina som mobba deg har fått lov til å påvirke deg såpass mye som de har gjort. Ærlig talt kommer du nok til å kjenne det i selvtilliten kanskje resten av livet. Men det går ann å leve ett fint liv forde. Men det krever endel av deg. Og det er vanskeligere enn å bare fikse på noe, men det har også garantert mer effekt. Men som sakt, krever litt av deg. Anonymkode: 41db1...820 Ja, menn bør ikke gjøre inngrep som bedrer utsende sitt. Det er kun for oss kvinner. Anonymkode: 41914...561
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, menn bør ikke gjøre inngrep som bedrer utsende sitt. Det er kun for oss kvinner. Anonymkode: 41914...561 Det burde ikke være for noen. Anonymkode: 41db1...820 2
Perelandra Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Siden du har hvite øyenbryn, så regner jeg med at kanskje øyenvippene dine er i samme farge? Det vil muligens bli en litt pussig kontrast å ha farge på øyenbryn, men ikke vipper? Jeg er ikke sikker, men som kvinne ville jeg tro det kan se litt pussig ut. Men hvorfor ikke forsøke å farge begge deler hos profesjonelle? Du kan jo prøve, det vil gå bort etter en stund uansett, du er ikke merket for livet akkurat Gå til en vanlig frisør og be om å få øyenvippene og brynene farget i en brun farge. Det er "mildere" enn sort, som mange kvinner bruker, og vil passe bedre til ditt røde hår. Det er ingen skam i å være mann og farge bryn! Det er ikke bare forbeholdt kvinner. Så bare gå og få det gjort, og se om du føler deg bedre av det. Anonymkode: 1a31d...c3e 11
SmuleSMitt Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 Gjør litt research og finn en frisør som er god på farging av bryn/vipper. Bestill time på en fredag eller i forkant av en ferie, så du får noen dager på å venne deg til resultatet. Ofte virker resultatet litt voldsomt i starten, men demper seg etter noen dager. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 De jeg kjenner som gjør dette (har bl.a. en venninne med rødt hår og hvite bryn) får farget dem askebrune. Det går også an å prøve seg frem selv hjemme med virketid. Start med 5-10 min., synes du det er for lite øker du neste gang (brynsfarge holder ikke så lenge). Jeg farger brynene selv en gang i uka, de er litt for lyse ytterst. Det er ikke så dyrt å gå til en salong om du bor et sted med litt utvalg, ville ikke farget vippene selv (stor sjanse for å få det i øynene). Anonymkode: 3eff4...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er mye man kan gjøre uten å opperere seg selv. En fresh garderobe, en god hårklipp kommer du langt med. Forstår at du sliter med ting, og jeg er lei for at de svina som mobba deg har fått lov til å påvirke deg såpass mye som de har gjort. Ærlig talt kommer du nok til å kjenne det i selvtilliten kanskje resten av livet. Men det går ann å leve ett fint liv forde. Men det krever endel av deg. Og det er vanskeligere enn å bare fikse på noe, men det har også garantert mer effekt. Men som sakt, krever litt av deg. Anonymkode: 41db1...820 Men.. Det er jo ikke operasjon TS snakker om? Han lurte på om det ville se fake ut om han farget øyenbrynene sine? Ts: Det er mange som er flinke på farging av både vipper og bryn, og det er absolutt ingen skam i å forhøre seg rundt/farge de. Ville bedt om en lys brun farge til å begynne med kanskje, så overgangen ikke blir så veldig stor - og kanskje gradvis gå for en noe mørkere bruntone. Tipset om å gjøre dette på en fredag for å kunne ha helgen å venne seg til det på er også fint. Anonymkode: d2072...e4c 5
Forundret.. Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 TS. Det er ikke utseendet du må fikse på, du på reparere og lege det indre. Det er ikke deg det er noe galt med, det er mobberne det er noe galt med. Det er slik at her i Norges land så finnes det mange kvinner som elsker rødhårete menn, og jeg er en av dem. Jeg synes at du bare burde elske deg selv akkurat slik du er. Hvis du uansett skal gjøre noe med brynene dine, farg dem forsiktig og gå til noen som kan det før du eventuelt prøver å få det gjort på egenhånd. Og velg lysebrun farge, ikke sort eller mørkebrun. Jeg vet om flere som farger håret sort, og det ser faktisk ikke bra ut... 2
Gjest Knutern201 Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 Takk for svar alle sammen, skal få søstra mi til å hjelpe meg med å farge siden hun er god på dette. Sist sa hun at brynene mine var mest dun, og at man ikke kan farge dette, så vet ikke om hun kan hjelpe meg.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 Ikke la det sitte i 5-10min. La det sitte toppen ett minutt først, før du tar av fargen. Du trenger veldig lite farge for ett stort resultat. Anonymkode: f4332...9ee 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 Jeg veit om en gutt som gjorde dette fordi de hadde lyse bryn og sa selv at han føltes han så "syk ut" (tror ikke det bare handla om bryna men at han hadde ringer under øya og sånt og) Det finnes forskjellig farger. Tror det er noen som er litt rød/brune som kanskje kunne ha passa deg? men kanskje greit å snakke med noen som ar litt peiling på det. Har selv kjøpt øyenbrynsfarge men ikke turt å bruke den enda 😄 Anonymkode: 00d70...610 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #16 Skrevet 28. januar 2022 Permanent sminke? Hvorfor ikke finne en som er god på å tatovere på øyenbryn? Jenter gjør da det i hytt og pine.. Anonymkode: 82a84...3d4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #17 Skrevet 28. januar 2022 Føler med deg, jeg har heller ikke øyenbryn Men mangler du hår eller er de bare veldig lys? Jeg har mest det siste, og jeg bruker et pudder for å farge brynene mine(pudderet setter seg på hårene og sitter veldig godt), og litt en blyant for å få litt mer kontur hvor jeg trenger det. Bare blyant blir for hardt. Det finnes også diverse gele/voks aktige løsninger med farge på om de er litt viltvoksende? Permanent farge kan være litt skummelt, særlig hjemmefarging da man kan ende opp med dårlig resultat og da forsvinner det jo ikke med det første. Skal du ha permanent farge vil jeg i første omgang anbefale å gjøre det på salong og be om at det er naturlig. Anonymkode: b0b60...0d7
Gjest Knutern201 Skrevet 28. januar 2022 #18 Skrevet 28. januar 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Føler med deg, jeg har heller ikke øyenbryn Men mangler du hår eller er de bare veldig lys? Jeg har mest det siste, og jeg bruker et pudder for å farge brynene mine(pudderet setter seg på hårene og sitter veldig godt), og litt en blyant for å få litt mer kontur hvor jeg trenger det. Bare blyant blir for hardt. Det finnes også diverse gele/voks aktige løsninger med farge på om de er litt viltvoksende? Permanent farge kan være litt skummelt, særlig hjemmefarging da man kan ende opp med dårlig resultat og da forsvinner det jo ikke med det første. Skal du ha permanent farge vil jeg i første omgang anbefale å gjøre det på salong og be om at det er naturlig. Anonymkode: b0b60...0d7 Føler det er litt begge deler i mitt tilfelle. Men jeg å søstra mi skal på jakt etter øyenbrynsfarge nå om en liten stund så kan oppdatere om hvordan resultatet ble🤌
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #19 Skrevet 28. januar 2022 2 minutter siden, Knutern201 said: Føler det er litt begge deler i mitt tilfelle. Men jeg å søstra mi skal på jakt etter øyenbrynsfarge nå om en liten stund så kan oppdatere om hvordan resultatet ble🤌 Har hun erfaring med dette? For i såfall så er du jo heldig:) Og er jo unektelig lettvint med permanent farge om resultatet blir bra. Anonymkode: b0b60...0d7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. januar 2022 #20 Skrevet 28. januar 2022 Har du ikke øyenbryn, dvs. har ikke hår der, eller er det bare det at de er lyse? I siste tilfelle ville jeg ikke gjort noe. Det vil se unaturlig ut. Det gjør jo det på kvinner også dersom de er veldig lyse i utgangspunktet. Det har vært veldig trendy med tjukke og mørke øyenbryn de siste åra, en del av det er jo rett og slett for mye av det gode, og kommer jo til å bli sånt vi ser på bilder og ler av om noen år, akkurat som strek-øyenbrynene fra rundt 2000. Det er rett og slett sånn at det naturlige pleier å være det fineste. Har man tjukke og mørke bryn fra naturens side, er det fint, streker man opp masse, tatoverer på, bruker øyenbrynsgel og jeg veit ikke hva, ser det bare dumt ut etter min mening. Hvis du faktisk ikke har øyenbrynshår, bør du dra til en lege/hudlege og høre hva som kan være mulighetene for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå