AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Jeg sa opp jobben min for to uker siden. Jeg har fått meg ny jobb. Da jeg sa i fra til sjefen ble hen rett og slett forbanna og mente det var dårlig gjort av meg. Jeg har kontrakt som gir meg én måned oppsigelsestid. Jeg sa i fra i så raskt jeg fikk tilbud om ny jobb. Sjefen er redd hen ikke vil finne en erstatter for meg før jeg går og er regelrett forbanna. Det er svært synlig. Hen har omtrent ikke sett eller snakket med meg siden jeg sa opp, overser meg totalt. Dette gjør jo at jeg ikke tør spørre om det er noe jeg lurer på blant annet. Hen slenger igjen døren på kontoret sitt når hen kommer. Dette er et lite firma, det er umulig å unngå hverandre. Jeg tør ikke lenger spise lunsj med de andre når jeg vet hen er der og holder meg stort sett inne på kontoret mitt. Verste to ukene i mitt yrkesliv. Har lyst til å bare dra min vei😔 Anonymkode: 935c7...064
Loboto Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Hev deg over det. Gjør som normalt. Tenk deg ut noen veltalende svar om sjefen skulle si noe eller beskylde deg for å være illojal fordi du slutter. Du gjør ikke noe galt, men sjefen din er rape gal. 10 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Loboto skrev (1 minutt siden): Hev deg over det. Gjør som normalt. Tenk deg ut noen veltalende svar om sjefen skulle si noe eller beskylde deg for å være illojal fordi du slutter. Du gjør ikke noe galt, men sjefen din er rape gal. Takk! Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke har gjort noe galt, og jeg vet jeg ikke har det. Det er bare det at det er tøft mentalt å tydelig bli fullstendig frosset ut. Leit at arbeidsforholdet vårt skulle ende slik. Anonymkode: 935c7...064 1
PITTY Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sa opp jobben min for to uker siden. Jeg har fått meg ny jobb. Da jeg sa i fra til sjefen ble hen rett og slett forbanna og mente det var dårlig gjort av meg. Jeg har kontrakt som gir meg én måned oppsigelsestid. Jeg sa i fra i så raskt jeg fikk tilbud om ny jobb. Sjefen er redd hen ikke vil finne en erstatter for meg før jeg går og er regelrett forbanna. Det er svært synlig. Hen har omtrent ikke sett eller snakket med meg siden jeg sa opp, overser meg totalt. Dette gjør jo at jeg ikke tør spørre om det er noe jeg lurer på blant annet. Hen slenger igjen døren på kontoret sitt når hen kommer. Dette er et lite firma, det er umulig å unngå hverandre. Jeg tør ikke lenger spise lunsj med de andre når jeg vet hen er der og holder meg stort sett inne på kontoret mitt. Verste to ukene i mitt yrkesliv. Har lyst til å bare dra min vei😔 Anonymkode: 935c7...064 Du kan vel snakke med legen din og fortelle om forholdene. Dette er jo en saftig påkjenning for deg tydeligvis. Kanskje han foreslår sykmelding resten av oppsigelsestiden.. 14 dager det er snakk om..
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke har gjort noe galt, og jeg vet jeg ikke har det. Det er bare det at det er tøft mentalt å tydelig bli fullstendig frosset ut. Leit at arbeidsforholdet vårt skulle ende slik. Anonymkode: 935c7...064 Men behandler alle på arbeidsplassen deg slik? Anonymkode: b3389...adf
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men behandler alle på arbeidsplassen deg slik? Anonymkode: b3389...adf Nei, men de fleste er fortsatt på hjemmekontor. Jeg har en jobb der jeg må være på kontoret. Sjefen også. Anonymkode: 935c7...064
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 PITTY skrev (1 minutt siden): Du kan vel snakke med legen din og fortelle om forholdene. Dette er jo en saftig påkjenning for deg tydeligvis. Kanskje han foreslår sykmelding resten av oppsigelsestiden.. 14 dager det er snakk om.. Jeg blir i hvert fall veldig sliten av dette. Hen har i tillegg pålagt meg å gjøre ferdig masse arbeidsoppgaver som ideelt sett hadde tatt én mnd å ferdigstille. Nå må jeg gjøre det på to uker, siden jeg bare har to uker igjen. Vet ikke hvordan jeg skal klare det. Får heller ikke overtidsbetalt Anonymkode: 935c7...064
PITTY Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg blir i hvert fall veldig sliten av dette. Hen har i tillegg pålagt meg å gjøre ferdig masse arbeidsoppgaver som ideelt sett hadde tatt én mnd å ferdigstille. Nå må jeg gjøre det på to uker, siden jeg bare har to uker igjen. Vet ikke hvordan jeg skal klare det. Får heller ikke overtidsbetalt Anonymkode: 935c7...064 Fy.f. be han kjøsse seg bak. Sparken kan du jo ikke få.. Han er jo komplett useriøs. Hva med å være like useriøs tilbake? Legg beina på bordet og gi f.. Selvsagt lett for meg å si. Bare en ønsketenkning på dine vegne. Kult om du hadde gjort det da. 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg blir i hvert fall veldig sliten av dette. Hen har i tillegg pålagt meg å gjøre ferdig masse arbeidsoppgaver som ideelt sett hadde tatt én mnd å ferdigstille. Nå må jeg gjøre det på to uker, siden jeg bare har to uker igjen. Vet ikke hvordan jeg skal klare det. Får heller ikke overtidsbetalt Anonymkode: 935c7...064 Du gjør det du klarer og rekker uten å jobbe overtid. Dagen du slutter sier du bare at du rakk ikke ditt og datt og ha det på badet. Og ser deg aldri tilbake. Lykke til i ny jobb! Anonymkode: 6d93a...3ff 23
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg sa opp jobben min for to uker siden. Jeg har fått meg ny jobb. Da jeg sa i fra til sjefen ble hen rett og slett forbanna og mente det var dårlig gjort av meg. Jeg har kontrakt som gir meg én måned oppsigelsestid. Jeg sa i fra i så raskt jeg fikk tilbud om ny jobb. Sjefen er redd hen ikke vil finne en erstatter for meg før jeg går og er regelrett forbanna. Det er svært synlig. Hen har omtrent ikke sett eller snakket med meg siden jeg sa opp, overser meg totalt. Dette gjør jo at jeg ikke tør spørre om det er noe jeg lurer på blant annet. Hen slenger igjen døren på kontoret sitt når hen kommer. Dette er et lite firma, det er umulig å unngå hverandre. Jeg tør ikke lenger spise lunsj med de andre når jeg vet hen er der og holder meg stort sett inne på kontoret mitt. Verste to ukene i mitt yrkesliv. Har lyst til å bare dra min vei😔 Anonymkode: 935c7...064 Hva er poenget å bruke "hen" i dette innlegget 🤦♀️🙄 Anonymkode: 19adb...5e5 10
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 PITTY skrev (4 minutter siden): Fy.f. be han kjøsse seg bak. Sparken kan du jo ikke få.. Han er jo komplett useriøs. Hva med å være like useriøs tilbake? Legg beina på bordet og gi f.. Selvsagt lett for meg å si. Bare en ønsketenkning på dine vegne. Kult om du hadde gjort det da. Mhm... forholdet er jo ødelagt uansett, så har vel kanskje ikke så mye å si om ikke jeg blir ferdig med alt. Anonymkode: 935c7...064 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er poenget å bruke "hen" i dette innlegget 🤦♀️🙄 Anonymkode: 19adb...5e5 He he, jeg vet ikke. Det er forresten en kvinnelig sjef. Skal slutte å bruke hen. ts Anonymkode: 935c7...064 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du gjør det du klarer og rekker uten å jobbe overtid. Dagen du slutter sier du bare at du rakk ikke ditt og datt og ha det på badet. Og ser deg aldri tilbake. Lykke til i ny jobb! Anonymkode: 6d93a...3ff Tusen takk:-) Anonymkode: 935c7...064 1
ryzorwarlock Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 Synd for sjefen da! Du har rettigthetene på din side. Og får du ikke betalt ekstra for overtid så kan du lett bare si at du ikke blir å jobbe så lenge du ikke får betalt! 2
Frk Midnattsol Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 Vel, dere var jo to som signerte denne kontrakten, og sjefen ønsket tydeligvis å ha kort oppsigelsestid for sine ansatte. Spør du meg, så var det litt korttenkt, men nå må faktisk sjefen forholde seg til det ønske hun selv hadde. Tenker som nevnt over her, at du gjør det du får gjort innen den arbeidstiden som sikkert også står i kontrakten, og forholder deg til den. Hvis det er ønskelig at du skal gjøre mer, så må du også få overtidsbetalt, men det må da være etter sjefens uttrykkelige ønske. Du kan ikke bare jobbe overtid uten å informere sjefen om det, og så kreve overtid. Det blir ikke rett, men tenker at du forholder deg til den kontakten du har, for det var det hun ønsket 🙂 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 Sjefen din tenker ikke på at folk snakker. At potensielle jobbsøkere kan komme i snakk med deg, spørre hvordan du trivdes. At det da hadde vært fint om både arbeidet og folka fikk gode skussmål. Og du ikke startet med å si at sjefen er en rass. Det kan du jo vurdere å minne sjefen på. Det lønner seg å være grei. Anonymkode: 5c31d...82d 8
Jullen Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 Er det så tydelig at kolleger også ser oppførselen hennes mot deg? I lunsjen o.l. Såfall om det et så tydelig og jeg var sikker på at jeg tolket situasjonen rett…så ville jeg banken på døra til kontoret hennes: ’Unnskyld, kan jeg få et ord med deg? Og så ville jeg gått rett på sak. Si at kroppsspråket hennes ikke er til å ta feil av og at du blir oppriktig lei deg når hun er så kald mot deg. At du skjønner at du har stilt henne i en utfordrende situasjon ved å si opp, men minne henne på at du ikke har gjort noe galt. Du har bare gjort det kanskje de fleste ville gjort om de fikk tilbud om en enda bedre jobb. Og si at du forventer å få bli behandlet med respekt, selv om du snart skal slutte. Noe i den duren. Lykke til❤️ 6
Taluno Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg blir i hvert fall veldig sliten av dette. Hen har i tillegg pålagt meg å gjøre ferdig masse arbeidsoppgaver som ideelt sett hadde tatt én mnd å ferdigstille. Nå må jeg gjøre det på to uker, siden jeg bare har to uker igjen. Vet ikke hvordan jeg skal klare det. Får heller ikke overtidsbetalt Anonymkode: 935c7...064 Si i fra at du ikke er sikker på om du rekker ferdigstille alt, og jobb i ditt normale tempo, og kun i din ordinære arbeidstid. Hadde du vært så vanskelig erstatte, og at det hadde vært så viktig ferdigstille oppgavene, så skulle sjefen satt tre måneder oppsigelse... 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg sa opp jobben min for to uker siden. Jeg har fått meg ny jobb. Da jeg sa i fra til sjefen ble hen rett og slett forbanna og mente det var dårlig gjort av meg. Jeg har kontrakt som gir meg én måned oppsigelsestid. Jeg sa i fra i så raskt jeg fikk tilbud om ny jobb. Sjefen er redd hen ikke vil finne en erstatter for meg før jeg går og er regelrett forbanna. Det er svært synlig. Hen har omtrent ikke sett eller snakket med meg siden jeg sa opp, overser meg totalt. Dette gjør jo at jeg ikke tør spørre om det er noe jeg lurer på blant annet. Hen slenger igjen døren på kontoret sitt når hen kommer. Dette er et lite firma, det er umulig å unngå hverandre. Jeg tør ikke lenger spise lunsj med de andre når jeg vet hen er der og holder meg stort sett inne på kontoret mitt. Verste to ukene i mitt yrkesliv. Har lyst til å bare dra min vei😔 Anonymkode: 935c7...064 Jeg har det på samme måte og må jobbe ut februar i dette. Jeg bare gjør jobben min og holder meg unna resten om jeg kan. Her er det derimot usaklig oppsigelse, men har funnet meg annen jobb så jeg gidder ikke kjempe om plassen min. Kollegaene mine syns saken er kjempe trist, så de går det an å prate med. Anonymkode: e0502...ea7 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Sjefen din er en kronidiot. Ikke jobb gratis! Omtrent ingen seriøse arbeidsgivere skriver kontrakter med én mnd oppsigelse for fulltidsansatte, nettopp fordi det er alt for lite tid til å finne en egnet erstatter. Tre mnd er standard, i det offentlige har man seks mnd som standard. Anonymkode: 8d2db...772 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå