PurpleRain Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Kan man ta det hos legen? Hva må ligge til grunn for at man får tatt en sånn test? Vil den skille mellom anststoffer fra ev. sykdom og fra vaksine(har to doser)? Har vært dårlig i flere måneder, hadde vært kjekt å utelukke long covid… 1
Fruen92 Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Jeg tok det hos fastlegen. Dette ble skrevet på Seriologianalysen; «Covid-19; forenelig med gjennomgått vaksinasjon. Dersom vaksine ikke er gitt, foreligger det gjennomgått covid-19.» Jeg ville bedt om en antistoff-test.
Loboto Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Fruen92 skrev (3 minutter siden): Jeg tok det hos fastlegen. Dette ble skrevet på Seriologianalysen; «Covid-19; forenelig med gjennomgått vaksinasjon. Dersom vaksine ikke er gitt, foreligger det gjennomgått covid-19.» Jeg ville bedt om en antistoff-test. Den dokumentasjon er jo lite verdt om man er vaksinert tenker jeg? 2
Velinda Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Loboto skrev (13 minutter siden): Den dokumentasjon er jo lite verdt om man er vaksinert tenker jeg? Hvorfor?hun har jo fått påvist antistoff
Fruen92 Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 (endret) Loboto skrev (7 timer siden): Den dokumentasjon er jo lite verdt om man er vaksinert tenker jeg? Nja, jeg har antistoff. Poenget var vel egentlig at man muligens ikke kan skille på de to på slike tester.. Den testen er tatt fire måneder etter dose to, ingen gjennomgått covid-19 her. Endret 27. januar 2022 av Fruen92 Endring
Robert Koch Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 2 hours ago, Fruen92 said: Poenget var vel egentlig at man muligens ikke kan skille på de to på slike tester Men det kan man, hvis man vil differensiere mellom vaksine og gjennomgått infeksjon. Påvist anti-spike IgM/IgG sier ikke noe om gjennomgått infeksjon eller ikke hos en vaksinert, men positiv serologi for anti-nukleokapsid IgM/IgG er en sikker indikasjon på at man har vært smittet. Ingen av de vaksinene vi bruker gir antistoffer mot nukleokapsidprotein.
Fruen92 Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Robert Koch skrev (9 minutter siden): Men det kan man, hvis man vil differensiere mellom vaksine og gjennomgått infeksjon. Påvist anti-spike IgM/IgG sier ikke noe om gjennomgått infeksjon eller ikke hos en vaksinert, men positiv serologi for anti-nukleokapsid IgM/IgG er en sikker indikasjon på at man har vært smittet. Ingen av de vaksinene vi bruker gir antistoffer mot nukleokapsidprotein. Ok, det visste jeg ikke, beklager det! Vet bare at de tok prøven og det var tre forskjellige antistofftyper(?) og det var svaret jeg fikk.
Anbefalte innlegg