AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Om du blir spurt av en forelder i barnehagen til barnet ditt om han/hun vil være med hjem, hvilke krav stiller du til foreldrene? Hva må du vite om de før du sier nei eller ja? Og hva skal til for at du sier nei? Eller ja? Da ser vi bort i de praktiske grunner som at det ikke passer etc. Anonymkode: 0244d...9e7
-venter- Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Ungen skal ha lyst og jeg skal ha truffet foreldrene først. 1
AprilLudgate Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du blir spurt av en forelder i barnehagen til barnet ditt om han/hun vil være med hjem, hvilke krav stiller du til foreldrene? Hva må du vite om de før du sier nei eller ja? Og hva skal til for at du sier nei? Eller ja? Da ser vi bort i de praktiske grunner som at det ikke passer etc. Anonymkode: 0244d...9e7 Hva mener du? Sålenge de ikke fremstår som rusavhengige eller voldsutøvere så er svaret ja om barnet ønsker. Men jeg må vite hvem de er over litt tid, og vite at barna leker OK sammen - og at mitt barn er trygg på å være med andre hjem. Og at dere ringer om barnet er utilpass. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Fløff skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Sålenge de ikke fremstår som rusavhengige eller voldsutøvere så er svaret ja om barnet ønsker. Men jeg må vite hvem de er over litt tid, og vite at barna leker OK sammen - og at mitt barn er trygg på å være med andre hjem. Og at dere ringer om barnet er utilpass. Jeg tenker bare på hva som skal til for at du vurderer forelderen/foreldrene til å være skikket for å ha barnet ditt noen timer. Hva mener du med "å vite hvem de er over tid"? Anonymkode: 0244d...9e7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 -venter- skrev (2 minutter siden): Ungen skal ha lyst og jeg skal ha truffet foreldrene først. Som i å ha sagt hei? Anonymkode: 0244d...9e7
atropos Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 Utover at de må se ut som normalt oppegående folk og at de ringer meg hvis barnet mitt ikke har det greit så har jeg ingen krav. Jeg synes det er et rart spørsmål. Hvis en forelder hadde kommet med masse krav når barnet deres skulle være med oss hjem hadde jeg synes det var veldig spesielt😅 Og ja, barnet mitt må ha lyst til å dra på besøk. 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har møtt alle foreldrene mine barn kjenner pga bursdagsselskaper alle startet med når barna var 4. Da ble som regel altid en forelder med. Så sendte gledelig barna mine hjem med en venn og omvendt. På skolen bestemmer de selv. Jeg har tlf nummer og adresse. Ikke noe behov for å snakke med noen forelder da så lenge det ikke skjer noe som barna opplever som negativt. Anonymkode: c787d...aad 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 De aller fleste treffer man i ulike sammenhenger, og kan utfra det vurdere om de egner seg til å ha barn på besøk. Det er sjelden jeg møter foreldre som er helt ute på viddene, men det skjer. Hvis jeg ikke er trygg på dem inviterer jeg det barnet hjem til oss. Anonymkode: 47c9e...e69 1
-venter- Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Som i å ha sagt hei? Anonymkode: 0244d...9e7 Nei, med så små barn som bhg-barn vil jeg ja vært på besøk først. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 Kravene var vel at de var foreldre i barnehagen og inviterte? At barnet mitt hadde lyst. At vi hadde hilst før og barna faktisk lekte sammen. Vi hadde jo gjerne minst to års fartstid i barnehagen før det var aktuelt, så følte jeg kjente både barn og foreldre. Tok gjerne en kaffe ved henting. Hva skal til for å si nei da? Jeg vurderte aldr det, men så var det ok foreldre og barn og en liten Bhg. De der det ville bært direkte skadelig på noe vis, de inviterer ikke. Anonymkode: c2db4...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 Politiattest og helseattest på foreldrene. Anonymkode: e1933...69a 1
Paulinetta Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 Jeg danner meg fort et inntrykk av folk, og når det gjelder foreldre i barnehagen møtes vi ofte (kort) både morgen og ettermiddag hver dag i flere år. Blir jo noenlunde kjent da. Hvis inntrykket er positivt er jeg positiv, da trenger jeg ikke komme hjem for å sjekke noe.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 Har aldri sagt nei. Det var en familie i barnehagen jeg ville funnet på en unnskyldning med, men de inviterte aldri noen og hadde mer enn nok med å få med seg sine egne unger hjem. I det tilfellet var det fordi de var ute av stand til å holde styr på barn overhodet og ungen kunne ha blitt skadet. Deres to eldste sønner var direkte voldelige både mot hverandre og andre barn. Anonymkode: 21147...8ee
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 Det har jeg aldri trengt å tenke på, for barnet mitt turte ikke å være med hjem til noen der han ikke kjente foreldrene godt før han begynte på skolen. Og de foreldrene han kjente godt i bhg kjente jo jeg også. Men tror ikke jeg hadde sagt nei de siste par årene i bhg om barnet ville og foreldrene virket noenlunde oppegående. Anonymkode: 9cf92...35d
Arkana Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 Jeg vil gjerne ha snakket litt med foreldrene på forhånd. Trenger ikke nødvendigvis ha vært på besøk hos dem (men jeg opplever det som uvanlig at man ikke inviterer forelder med i alle fall første gangen, rett og slett fordi barnehagebarn er såpass små), men jeg ønsker at vi har sagt mer enn hei til hverandre i garderoben. Og så må barnet mitt ha lyst til å bli med det andre barnet hjem.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tenker bare på hva som skal til for at du vurderer forelderen/foreldrene til å være skikket for å ha barnet ditt noen timer. Hva mener du med "å vite hvem de er over tid"? Anonymkode: 0244d...9e7 For meg er det å vite at vi har samme syn på sikkerhet. Vi bor svært nærme en veldig farlig vei og antar at andre foreldre i fremtiden ønsker å høre at vi helt konkret nevner at vi passer godt på mtp veien. Jeg vil gjerne ha vært på besøk hos dem sammen med barnet først. Så kan barna leke et par timer, mens jeg er der. Anonymkode: 306b7...b10 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 At jeg, og ikke minst barnet mitt, kjenner de først. Jeg vil ha møtt de et par ganger, slik at jeg vet at barnet mitt tør å si fra at hun skal på do, eller kan gå til de for trøst. Sånn ellers trenger vi ikke matche med foreldrene. Barnet mitt sin bestevenn sine foreldre er veldig rare, men barnet mitt trives der, og som foreldre er de ok av det jeg har sett😊 Anonymkode: 5e572...b33 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Politiattest og helseattest på foreldrene. Anonymkode: e1933...69a Ikke glem koronapass 👍 Anonymkode: b6d26...666
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Om du blir spurt av en forelder i barnehagen til barnet ditt om han/hun vil være med hjem, hvilke krav stiller du til foreldrene? Hva må du vite om de før du sier nei eller ja? Og hva skal til for at du sier nei? Eller ja? Da ser vi bort i de praktiske grunner som at det ikke passer etc. Anonymkode: 0244d...9e7 Hæ? Ingen krav vel Anonymkode: 825c1...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har truffet foreldrene til barna i barnehagen så jeg ser ingen problemer med at det er ok. Anonymkode: a3c22...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå