Gå til innhold

Noen som har samme plager med ozempic

Bellah74

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg startet på Ozempic i September, og startet på 0,25 og nå er jeg på på 1mg. Jeg har oppdaget at jeg har mye luft som skal opp oralt og ofte lukter det råttent egg. Jeg kan ikke prøve meg engang på smågodt som vingummi da kommer det, eller kraftig mat. Noen her som kan gi tips hva dere spiser. Vekt nedgangen m8n har stoppet litt og jeg lurer på om dere spiser når dere er sultende eller følger dere frokost, lunsj, middag osv. jeg får Ozempic pga vekten og jeg har slitt med vekten siden ungdomstiden da jeg har Pcos. Har gått ned 8 kilo kal ned 17 kilo til. Håper på tilbake melding 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Rap som luktet råttent/svovel/råttent egg, ekstreme mengder luft både opp og ned, diaré, innimellom oppkast. Dette har vart i fire måneder nå og har enda ikke klart å finne ut hva slags mat det eventuelt kan være jeg reagerer på. Glemte å ta sprøyten en uke og da gikk magen nesten tilbake til normalen, såpass at jeg fikk vondt nederst i magen fordi jeg måtte trykke for første gang på flere måneder. Mageproblemene startet rundt fem måneder etter jeg kom opp på 1 mg.

Holder på å trappe ned på Ozempic nå og skal eventuelt slutte. Veldig trist da det har hatt god effekt på blodsukkeret, ikke såå mye vektnedgang. Annet enn det diaré i fire måneder kan gi.

Anonymkode: 3825f...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser som vanlig, bare mindre enn jeg pleide. Pluss noen svisker mot treg mage. Går på 0,5 og har gjort det ganske lenge. Men jeg er vant til å gå på høy dose metformin fra før grunnet insulinresistens og trappet ned på den når jeg fikk ozempic.

Det kan ta lang tid før magen tolererer slike medisiner. Jeg hadde mye av det dere beskriver som bivirkninger når jeg startet på metformin. Har ikke legen sagt noe om slikt? 
Men grove karbohydrater, minst mulig sukker og ikke mye fett holder min mage mer fornøyd.
Kunstig søtning i litt mengder går dårlig for meg. Smågodt er det bare å glemme med mer enn noen få biter (3-4 kanskje), men det er like greit. Loff er å be om trøbbel. 
Det er ikke dumt å trimme litt hvis en kan, selv om det kan være vanskelig når tarmen tuller. 

Anonymkode: 4f840...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...