AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Del Skrevet 26. januar 2022 Noen tips til bilutleiefirma som har gode barneseter i Spania (Alicante)? 4 og 7 år gamle barn. Regner ikke med å få tak i bakovervendt, men gode beltestoler er et minimum. Anonymkode: 73c1e...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Del Skrevet 26. januar 2022 Ingen. Ta med eget. Two Way kan brukes på fly, så det slipper å sendes med bagasjen. Det er ikke tryggere å kjøre bil i Spania enn Norge, så fokus på trygg bilsikring bør være høyere på ferie enn hjemme. Anonymkode: 43b95...86d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H.K Skrevet 27. januar 2022 #3 Del Skrevet 27. januar 2022 Det er ikke aktuelt å kjøpe nytt sete her og ta med, av flere grunner. Tror også at det vil bli for trangt bakovervendt i leiebil for 4-åringen. Han er lang. Er sånne reise-utgaver et alternativ? Boostapack eller hva det heter? Det blir ikke mye kjøring, stort sett til og fra flyplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 27. januar 2022 #4 Del Skrevet 27. januar 2022 Alle utleiefirmaene der ned har greie seter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Del Skrevet 27. januar 2022 Kanskje kjøpe britax twoway brukt da? Er det en mulighet? Anonymkode: 7534c...b8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ingen. Ta med eget. Two Way kan brukes på fly, så det slipper å sendes med bagasjen. Det er ikke tryggere å kjøre bil i Spania enn Norge, så fokus på trygg bilsikring bør være høyere på ferie enn hjemme. Anonymkode: 43b95...86d Hva slags ting er det si? Mener du virkelig at man skal bry seg mindre om trygg bilsikring hjemme enn på ferie? Anonymkode: 3b961...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Del Skrevet 27. januar 2022 Nei, har ikke mulighet til å ta med bakovervendt eller beltestol herfra. Har sjekka mange utleiefirmaer, men har ikke funnet noen der man får se hvilken stol man får. Om det er beltestol eller en enkel pute osv. Bare om man skal ha til baby eller barn. Og hvis det bare er pute man får så er jeg redd selen blir for høyt oppe, særlig for 4-åringen. Så vet noen om firma der man spesifikt kan bestille beltestol? Eller får man kanske bare en pute og det tryggest å ta med Boostapack? Anonymkode: 73c1e...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 27. januar 2022 #8 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, har ikke mulighet til å ta med bakovervendt eller beltestol herfra. Har sjekka mange utleiefirmaer, men har ikke funnet noen der man får se hvilken stol man får. Om det er beltestol eller en enkel pute osv. Bare om man skal ha til baby eller barn. Og hvis det bare er pute man får så er jeg redd selen blir for høyt oppe, særlig for 4-åringen. Så vet noen om firma der man spesifikt kan bestille beltestol? Eller får man kanske bare en pute og det tryggest å ta med Boostapack? Anonymkode: 73c1e...441 Dette tar du der nede hvis du ikke er fornøyd med setet du får, null problem. Det er samme regler i hele EU. Skal sitte i stol frem til 135cm Er ikke et u-land du skal til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Del Skrevet 27. januar 2022 Loff77 skrev (11 minutter siden): Dette tar du der nede hvis du ikke er fornøyd med setet du får, null problem. Det er samme regler i hele EU. Skal sitte i stol frem til 135cm Er ikke et u-land du skal til Det er jo ikke ulovlig med pute, verken her eller der. Så når utleiefirmaene skriver pute, så føler jeg meg ikke så sikker på at det er beltestoler man får. Drit i å komme med sånne nebbete svar da, når du faktisk ikke kjenner regelverket selv. Anonymkode: 73c1e...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags ting er det si? Mener du virkelig at man skal bry seg mindre om trygg bilsikring hjemme enn på ferie? Anonymkode: 3b961...c42 Hvor leser du det? Jeg sier at fokuset bør være HØYERE på ferie, enn hjemme, ikke omvendt. Skjerp deg. Anonymkode: 43b95...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Del Skrevet 27. januar 2022 H.K skrev (3 timer siden): Det er ikke aktuelt å kjøpe nytt sete her og ta med, av flere grunner. Tror også at det vil bli for trangt bakovervendt i leiebil for 4-åringen. Han er lang. Er sånne reise-utgaver et alternativ? Boostapack eller hva det heter? Det blir ikke mye kjøring, stort sett til og fra flyplass. Det kan du sikkert gjøre, men den gir tilnærmet null sikkerhet for barnet så det er jo i grunn bortkastet. Ingen 4 åringer er store nok for pute. Anonymkode: 43b95...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan du sikkert gjøre, men den gir tilnærmet null sikkerhet for barnet så det er jo i grunn bortkastet. Ingen 4 åringer er store nok for pute. Anonymkode: 43b95...86d Her er det jo snakk om å finne det beste alternativet blandt det som er gjennomførbart. Ikke det ideelle. Hjemme sitter barnet bakovervendt, men det er ikke et alternativ her. Du mener altså at fordi Boostapack eller beltestol ikke er like ideelt som bakovervendt, gir det "tilnærmet null sikkerhet"? Kan altså bare droppe den utgiften da, og sette barna rett i setet? Tenk over rådene du gir her. Det beste blir det godes fiende, og du oppfordrer indirekte til å bare droppe beltestol fordi det ikke er ideelt. Det blir et ganske farlig råd. Folk sitter jo faktisk med spebarn og småbarn usikra i buss i syden hele tida, så det er ikke sånn at om man ikke får til den perfekte løsningen så dropper man ferier til barnet er 12 år. Så det hadde vært fint med svar på det jeg faktisk spør om her. Anonymkode: 73c1e...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Del Skrevet 27. januar 2022 Ta med bilstol, vil du ikke kjøpe eget å ha med som håndbagasje sender dere de vanlige som innsjekket bagasje. Problem løst. Stoler ikke på setene i utlandet, de kan ha vært i kollisjon, harde fall osv. Anonymkode: 51917...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo ikke ulovlig med pute, verken her eller der. Så når utleiefirmaene skriver pute, så føler jeg meg ikke så sikker på at det er beltestoler man får. Drit i å komme med sånne nebbete svar da, når du faktisk ikke kjenner regelverket selv. Anonymkode: 73c1e...441 Herregud, så aggressiv du er. Både her og i gruppen på Facebook. Hvorfor klarer du ikke ta til deg det folk skriver? Er du virkelig villig til å risikere livet til din yngste unge, kun fordi du skal slikke sol for en billig penge? Trist holdning. Anonymkode: 02d03...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her er det jo snakk om å finne det beste alternativet blandt det som er gjennomførbart. Ikke det ideelle. Hjemme sitter barnet bakovervendt, men det er ikke et alternativ her. Du mener altså at fordi Boostapack eller beltestol ikke er like ideelt som bakovervendt, gir det "tilnærmet null sikkerhet"? Kan altså bare droppe den utgiften da, og sette barna rett i setet? Tenk over rådene du gir her. Det beste blir det godes fiende, og du oppfordrer indirekte til å bare droppe beltestol fordi det ikke er ideelt. Det blir et ganske farlig råd. Folk sitter jo faktisk med spebarn og småbarn usikra i buss i syden hele tida, så det er ikke sånn at om man ikke får til den perfekte løsningen så dropper man ferier til barnet er 12 år. Så det hadde vært fint med svar på det jeg faktisk spør om her. Anonymkode: 73c1e...441 Nei, jeg mener at TS burde ta til seg gode råd, og ikke bare bruke sikkerhetsutstyr for gøy. Boostapak er en pute, ikke en beltestol. Hvis TS tar med seg en Britax Kidfix2 kan barnet sitte nogenlunde greit, det kan ingen svare på basert på alder da det går etter størrelse, men her var det Boostapak som ble nevnt. Det er en bærbar pute. At andre kjører bil og buss i Syden uten sikring er ikke et argument for at det er greit, det er jo like hodeløst idiotisk som å dytte ungene ut i robåt over Statt uten redningsvest. Anonymkode: 43b95...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #16 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 20.19): Herregud, så aggressiv du er. Både her og i gruppen på Facebook. Hvorfor klarer du ikke ta til deg det folk skriver? Er du virkelig villig til å risikere livet til din yngste unge, kun fordi du skal slikke sol for en billig penge? Trist holdning. Anonymkode: 02d03...25c Men du risikerer jo livet til ungen din hver dag, du også? Eller lar du være å kjøre bil i det hele tatt? Ta fly? La barna sykle med en liten isoporhjelm på hodet? Krysse veien? Klatre i trær?Får ikke barnet ditt i seg en eneste miljøgift og ikke et fnugg sukker? Hvis ja, så må du slutte å slenge ut sånn som det der, om at jeg ofrer barna mine for å slikke billig sol. Helt utrolig ekkel ting å skrive. Du og dine likesinnede har motsatt effekt av hva dere ønsker: å lære folk om god bilsikring. Dere får folk til å drite i å spørre om råd, og bare gjøre som de alltid har gjort, eller som svigermor sier. Du fremstår som en sprø person der bilsikring har gått til hjernen på deg, og da slutter folk å høre på rådene dine. Hva med de som ikke har råd til ny og sikker bil? Men kjører rundt med barn i småbiler. De ofrer vel livet til barna sine de også da? Vi prøver jo alle å sikre barna så godt som mulig innenfor det som er praktisk gjennomførbart. På ferie blir det litt annerledes enn i det daglige. Det blir det vel for deg også, siden det ikke går an å sende de aller beste stolene? Så litt kompromisser vi alle. Med mindre du lever som du preker da, og faktisk ikke utsetter barnet ditt for NOE farlig, noen gang 🤦♀️ Anonymkode: 73c1e...441 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #17 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 14.36): Hvor leser du det? Jeg sier at fokuset bør være HØYERE på ferie, enn hjemme, ikke omvendt. Skjerp deg. Anonymkode: 43b95...86d Hvorfor skal fokuset være høyere på ferie enn hjemme? Anonymkode: 5b808...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #18 Del Skrevet 10. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Men du risikerer jo livet til ungen din hver dag, du også? Eller lar du være å kjøre bil i det hele tatt? Ta fly? La barna sykle med en liten isoporhjelm på hodet? Krysse veien? Klatre i trær?Får ikke barnet ditt i seg en eneste miljøgift og ikke et fnugg sukker? Hvis ja, så må du slutte å slenge ut sånn som det der, om at jeg ofrer barna mine for å slikke billig sol. Helt utrolig ekkel ting å skrive. Du og dine likesinnede har motsatt effekt av hva dere ønsker: å lære folk om god bilsikring. Dere får folk til å drite i å spørre om råd, og bare gjøre som de alltid har gjort, eller som svigermor sier. Du fremstår som en sprø person der bilsikring har gått til hjernen på deg, og da slutter folk å høre på rådene dine. Hva med de som ikke har råd til ny og sikker bil? Men kjører rundt med barn i småbiler. De ofrer vel livet til barna sine de også da? Vi prøver jo alle å sikre barna så godt som mulig innenfor det som er praktisk gjennomførbart. På ferie blir det litt annerledes enn i det daglige. Det blir det vel for deg også, siden det ikke går an å sende de aller beste stolene? Så litt kompromisser vi alle. Med mindre du lever som du preker da, og faktisk ikke utsetter barnet ditt for NOE farlig, noen gang 🤦♀️ Anonymkode: 73c1e...441 Amen👏 Anonymkode: 81821...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #19 Del Skrevet 10. februar 2022 Det er noen år siden vi var i Spania (tipper 8 år siden?). Vi fikk bestilt leiebil med sete, men fikk bil uten sete. Når vi spurte om sete ble vi vist til en bod dere mange gamle seter og puter var kastet inn.. leiebilfirmaet virket null interessert.. Neste gang vi dro til syden tok ved med eget sete på flyet. Mye bedre! Anonymkode: 091a2...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #20 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men du risikerer jo livet til ungen din hver dag, du også? Eller lar du være å kjøre bil i det hele tatt? Ta fly? La barna sykle med en liten isoporhjelm på hodet? Krysse veien? Klatre i trær?Får ikke barnet ditt i seg en eneste miljøgift og ikke et fnugg sukker? Hvis ja, så må du slutte å slenge ut sånn som det der, om at jeg ofrer barna mine for å slikke billig sol. Helt utrolig ekkel ting å skrive. Du og dine likesinnede har motsatt effekt av hva dere ønsker: å lære folk om god bilsikring. Dere får folk til å drite i å spørre om råd, og bare gjøre som de alltid har gjort, eller som svigermor sier. Du fremstår som en sprø person der bilsikring har gått til hjernen på deg, og da slutter folk å høre på rådene dine. Hva med de som ikke har råd til ny og sikker bil? Men kjører rundt med barn i småbiler. De ofrer vel livet til barna sine de også da? Vi prøver jo alle å sikre barna så godt som mulig innenfor det som er praktisk gjennomførbart. På ferie blir det litt annerledes enn i det daglige. Det blir det vel for deg også, siden det ikke går an å sende de aller beste stolene? Så litt kompromisser vi alle. Med mindre du lever som du preker da, og faktisk ikke utsetter barnet ditt for NOE farlig, noen gang 🤦♀️ Anonymkode: 73c1e...441 Argumentene dine er så dum, at de gidder jeg ikke kommentere. Du har fått masse saklig og god tilbakemelding og råd. Men når du svarer aggressivt tilbake og gir blanke f i alle rådene du får, ja da slutter jeg å snakke fint til deg. Anonymkode: 02d03...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå