Gå til innhold

NAV burde hatt unntak for folk med uhelbredelige /dødelige sykdommer!

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg ble også anbefalt det, siden jeg fint kan jobbe i gode perioder, men også har mange dårlige perioder. 

Anonymkode: b9e14...72f

Vel, kolleger og brukerene i boligen ( der jeg har vært ansatt i over 10 år) setter pris på at jeg kommer innom noen timer i uka og bidrar. 

Jeg hjelper dem og de hjelper meg kan du si.

Ingen vet når sykdommen min hemmer meg enda mer.

Men den tid ,den sorg.

Anonymkode: ffd1a...a97

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 4.33):

Det var meg😘

Jeg fikk mye kjeft i den tråden ja😅

Anonymkode: 857c2...7e

Blir helt matt av folk som deg på denne sia. Hva er det som feiler de som kommenterer som deg, kan du svare på det? 

Skrevet
Maleficenta skrev (På 27.1.2022 den 22.02):

forstår meg ikke på arbeidspolitikken. De skal ha flest mulig ute i jobb, men er man ufør eller dekvis ufør, så skal de pinade gjøre det vanskelig å komme seg i jobb eller beholde den lille stillingsprosenten man har.

Og dette er off topic men har forstått det sånn at det ikke er bare vare for uføre å skulle ta utdanning, noe som kunne fått de ut i arb livet igjen, men nå er det mer snakk om uføre generelt. Ikke akkurat din situasjon. Men det viser og litt hvor tullete system det er

PS.

Jeg fikk alle pengene igjen. 

NAV la seg langflate.😉🥳🥳

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, kolleger og brukerene i boligen ( der jeg har vært ansatt i over 10 år) setter pris på at jeg kommer innom noen timer i uka og bidrar. 

Jeg hjelper dem og de hjelper meg kan du si.

Ingen vet når sykdommen min hemmer meg enda mer.

Men den tid ,den sorg.

Jeg liker også veldig godt å jobbe, og gjør det i perioder der jeg ikke er så dårlig at det ikke går. Akkurat så langt i år er jeg glad jeg kunne ta pause fra jobb og ha 100 % uføretrygd fordi jeg har vært lenket til senga. Men forhåpentligvis kommer jeg tilbake i jobb i løpet av året 🙏🏻

Anonymkode: b9e14...72f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 17.26):

Var ingen hersketeknikk. Men å si at du fortjener,men andre ikke og samtidig si at folk lurer til seg trygd er å sparke andre som er syke 

Anonymkode: 97997...25f

Poenget er vel at de som ER syke, ikke lurer til seg trygd? 

Anonymkode: b6ce6...aa0

Skrevet

Når skal folk lære seg at men ikke får uføretrygd basert på diagnose, men basert på arbeidsevne??? 

Anonymkode: 00134...add

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når skal folk lære seg at men ikke får uføretrygd basert på diagnose, men basert på arbeidsevne??? 

Anonymkode: 00134...add

Nemlig! 

• Liker 1
Skrevet

Eneste personen jeg vet som fikk godkjent sin søknad på 1 uke, var en 55 år gammel person som hadde fått diagnosen demens.

Anonymkode: b3ca9...752

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eneste personen jeg vet som fikk godkjent sin søknad på 1 uke, var en 55 år gammel person som hadde fått diagnosen demens.

Ei jeg kjenner har en sønn på 22 år med downs syndrom.  * svaktfungerende) hun må levere inn bekreftelse hvert år til NAV at han fremdeles har DS.🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ei jeg kjenner har en sønn på 22 år med downs syndrom.  * svaktfungerende) hun må levere inn bekreftelse hvert år til NAV at han fremdeles har DS.🙈

Et håpløst system. I dette tilfellet burde dette være helt unødvendig ,diagnosen hans er varig.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 11.07):

Nettopp, systemet er blitt mye verre for syke fordi at folk snylter. Jeg vet om et par som har lyvd på seg det ene og det andre for å få ufør, og de skryter av det i tillegg. Det ødelegger for alle dem som faktisk er syke. 

Anonymkode: 7b647...928

Vet dessverre om noen slike jeg også 😕 Tragisk! 

Anonymkode: 4be3e...3d8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det gjelder ikke i uførsaker (som jeg regner med at han har) men bekreftelse i andre stønader, grunnstønad ol. Helt enig at det er tullete, men systemet er sånn. Det er ikke saksbehandleren på Nav som synes det er så gøy å be om det. 

Anonymkode: 2e6bf...fb8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Poenget er vel at de som ER syke, ikke lurer til seg trygd? 

Anonymkode: b6ce6...aa0

Les hele tråden du!!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg fikk svar under en uke etter at søknaden ble sendt,og fra nav stemplet søknad som mottatt til jeg fikk godkjent søknad skilte det et døgn og har ingen av diagnosene om Ts mener skal få særbehandling nettopp fordi nav ikke går utifra diagnoser

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det gjelder nok grunnstønad og hjelpestønad. Der gis ytelsen for noen år av gangen, for selv med Downs kan behovet endre seg. Det er ikke en bekreftelse på at han har downs, men at hjelpebehovet fortsatt er tilstede. Hadde det ikke vært verre om NAV innvilget en ytelse en gang når noen var 6, 8 eller14år, og så fikk de resten av livet uten spørsmål om behovet for tilsyn, klesslitasje el endret seg?

Anonymkode: 02fdb...e4b

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 10.26):

Upassende kommentar! Hun peker jo på et faktum; er mange avskyelige latsabber som lyver på seg uføretrygd, og så blir reglene pga det rigide for alle. Det må bli vanskeligere for latsabber å få uføretrygd, og lettere regler for faktisk syke.

Anonymkode: 555f9...a83

Arbeidslivet vil ikke ha latsabber. Vi har råd til å gi de trygd hvis det er det som er ambisjonen dems i livet. Alternativet er masse lavtlønnsjobber. Vil heller ha høy etterspørsel og god lønn til folk som ønsker å jobbe. 

Anonymkode: 6da8d...316

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Arbeidslivet vil ikke ha latsabber. Vi har råd til å gi de trygd hvis det er det som er ambisjonen dems i livet. Alternativet er masse lavtlønnsjobber. Vil heller ha høy etterspørsel og god lønn til folk som ønsker å jobbe. 

Anonymkode: 6da8d...316

mener du seriøst at folk skal få uføretrygd bare pga latskap? latskap handler om dårluge vaner som er mulige å endre

Skrevet

det nytter aldri å diskutere NAV-ytelser her på Kvinneguiden...        

Anonymkode: 2773f...5e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...