AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Sønnen er 14 år. Det siste året har det vært et evig mas for å få han i dusjen. Til slutt har han imidlertid gått og tatt den dusjen, som han gjør unna på toppen 10 minutter. Nå har han ikke dusja siden søndag, men han gidder ikke dusje i dag heller. Skal jeg bare la han gå og stinke, la han få høre det av venner? Tips til å få han til å dusje? Han er ellers en fin og harmonisk gutt. Anonymkode: f61b6...556
TheHairyToothfairy Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 skift passord på wifi. nytt passord utdeles ved gjennomfør vask og stell av kropp og rom. 8 2
Gjest ChaseDurer Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Hiv han i dusjen-Ja, mener det. Bedre det enn å høre det av andre at han lukter.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Han sparer vel strøm?! Anonymkode: ee430...b38 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Dusj skal skje daglig. Hvis ikke fjernes nett-tilgang og goder (kabel til tv/pc/spillkonsoll) til det er gjennomført. Ikke diskuter, ikke krangle, bare informer. Anonymkode: a40a1...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dusj skal skje daglig. Hvis ikke fjernes nett-tilgang og goder (kabel til tv/pc/spillkonsoll) til det er gjennomført. Ikke diskuter, ikke krangle, bare informer. Anonymkode: a40a1...8ff Skal vel ikke dusje hver dag og få tørr hud, maks to ganger i uka. Anonymkode: c226a...a7b 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dusj skal skje daglig. Hvis ikke fjernes nett-tilgang og goder (kabel til tv/pc/spillkonsoll) til det er gjennomført. Ikke diskuter, ikke krangle, bare informer. Anonymkode: a40a1...8ff Hver dag er litt overkill. Annenhver dag er bedre for huden. Anonymkode: 507bf...d96 8
Blueberrymuffin Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Selvsagt skal du få han til å dusje, det er ikke et valg han kan ta selv. Han er 14 år, et barn. Skal heller ikke stikke under en stol at andre kan se på det som omsorgssvikt om barnet går rundt og lukter og er skitten. Så selvsagt skal du få hn til å dusje. Ikke så kult om noen skulle reagere eller melde fra, fordi de mistenker at gutten ikke blir ivaretatt hjemr. Ta fra PC, internett, nettbrett frem til han har dusjet, og sett noen tydelige krav, grenser og konsekvenser om han ikke dusjer. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal vel ikke dusje hver dag og få tørr hud, maks to ganger i uka. Anonymkode: c226a...a7b En gutt på 14 trenger nok å dusje minst annenhver dag.... Anonymkode: a40a1...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal vel ikke dusje hver dag og få tørr hud, maks to ganger i uka. Anonymkode: c226a...a7b Nå er vi jo litt ulike der da, noen dusjer daglig, andre annenhver dag, og noen sjeldnere. Tenåringer bør dusje minst annenhver dag, tenker jeg, og etter trening. Men det viktige her, er vel at ts får sønnen sin til å dusje så ofte som ts mener han skal dusje. Og jeg er enig i at her må du informere, ikke spørre. Anonymkode: 2b3b8...e84 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 Spør om hjelp hos helsesøster elle familiekontoret om det er så vanskelig. Jeg er helt målløs, forstår ikke hvordan sånne problemer oppstår om han ellers er fin og harmonisk som du sier. Jeg tenker automatisk at han ikke har det bra psykisk. Anonymkode: 3ab71...dfc
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 Takk for svar! Har tidligere satt som krav at han dusjer annen hver dag. Det er en mase- kamp, men i går og dag nektet han altså. Jeg sa nettopp at jeg tok Internett om fem minutter for resten av kvelden, om han innen den tid ikke gikk i dusjen. Nå har han gått i dusjen 😅👌 TS Anonymkode: f61b6...556 6
GulSitron Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 Dusj hver andre dag ca, det holder i massevis. Dårlig hygiene kan fort være med på at folk trekker seg unna og/eller at Han blir mobbet eller fryst ut av vennegjengen. Jeg var venn med en som stinka svette og etterlot rumpesvette-lukt der han satt. Var for redd fir å si ifra, så vi er ikke venner i dag pga det. Hjemme hos han lukta der skikkelig surt og innestengt, samt at det var godt synlig at det ikke var vasket noe særlig der de årene han bodde der… 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 Har du spurt han hvorfor? Kanskje det kan løse problemet når han sier hva årsaken er. Og dusjer han på skolen eller etter trening? I perioder hvor jeg er deprimert dusjer jeg ikke hver uke, men vasker meg om jeg bli svett. Jeg jobber hjemmefra. Stinker ikke, og håret mitt blir stygt om jeg vasker det hver dag. Anonymkode: 7ed17...1e8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du spurt han hvorfor? Kanskje det kan løse problemet når han sier hva årsaken er. Og dusjer han på skolen eller etter trening? I perioder hvor jeg er deprimert dusjer jeg ikke hver uke, men vasker meg om jeg bli svett. Jeg jobber hjemmefra. Stinker ikke, og håret mitt blir stygt om jeg vasker det hver dag. Anonymkode: 7ed17...1e8 Legger til: Jeg vet også om ungdommer som ikke klarer å dusje fordi de hater kroppen sin. Om hans problem er psykisk vil han ikke bli bedre av trusler og tvang. Han gjør nok som du sier, men det vil ikke løse problemet i lengden. Anonymkode: 7ed17...1e8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 Har jobbet på helsestasjon for ungdom og som foreldreveileder. Å nærmest måtte ‘piske’ ungdommen i dusjen er ikke så uvanlig som man skulle tro. Særlig tenåringsgutter er ofte ikke lett å få til å dusje. Du er langt fra alene om dette, TS 🌸 Anonymkode: 55625...c37 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Min var sånn. Men plutselig begynte han å dusje flere ganger om dagen 🤣 Nå er det tilbake til en gang om dagen Anonymkode: c743b...462 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 Det er bare å gjemme vekk alt han er glad i til han tar den dusjen. Anonymkode: 8e02c...919 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #19 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): En gutt på 14 trenger nok å dusje minst annenhver dag.... Anonymkode: a40a1...8ff Kan bruke klut, trenger ikke sløse dusj på det. Anonymkode: c226a...a7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå