Gå til innhold

Hvordan få bort massive rynker under øynene uten å bruke botox?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bikka 30 år, blitt mamma, fått 5-6 timer søvn de siste tre årene... Resultatet er et ansikt med mye rynker rundt og under øynene. Hva kan gjøres? Jeg ser nesten ikke ut som meg selv lenger. Finnes det noen kremer som er bra, men ikke så dyre? Er det noe man bør spise? Jeg er desperat! Når jeg sminker meg og tar concealer under øynene har jeg nesten store puser øynene, så det har jeg droppa helt. 

Anonymkode: d78ef...aa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste du kan gjøre for huden din er å finne en hudpleierutine som funker for deg, med produkter som funker for deg. Hvis du vil starte med et billig men bra merke så anbefaler jeg The Ordinary eller Cosrx. De får mye skryt. Og det hjelper ikke bare å smøre på en krem, kremene hjelper på fukt men næringen kommer mest i andre former, som serum eller essenser. Rens fjerner shit og forurensing fra huden, toner forbereder huden på næring, essens gir en liten konsertret dose næring, serum helbreder og gir næring, og krem gir fukt.

Jeg starta med en hudrutine morgen og kveld som inneholder (legger ved lenke på produktene jeg bruker selv akkurat nå):
1. Rens (morgen og kveld, eller denne som varer litt lenger fordi den er drøyere i bruk)
2. Toner (morgen og kveld)
3. Essens (morgen og kveld)
4. Serum (morgen og dette serumet brukes kun på kvelden, viiiktig, men det gjør så utrolig mye for huden)
5. Øyekrem (morgen og kveld, sistnevnte er dyr men gjorde stort utslag på rynkene for meg, mens den på morgenen hjalp litt på rynker og mye på fargen under øya)
6. Fuktighetskrem (morgen og kveld)

På sommeren blir 7. Solkrem

Essens hender det at jeg dropper på kveldstid. Dette har gjort store forandringer på min hud, men det tok tid før jeg fant noe som funket optimalt for huden min. Fordelen er at jeg nå ser ut som jeg er i 20-årene igjen, ulempen er jo at det er en krevende rutine å holde vedlike. Har ikke selv prøvd The Ordinary men har ei venninne som elsker flere av produktene der. Selv er jeg veldig glad i snegle-serien til Cosrx og generelt alle de andre produktene de kommer med. Av øyekremer foretrekker jeg Filorgia Reverse Eyes og Klavuu White Pearlisation. Bruker Filorgia på kvelden og Klavuu på morningen.

Begge tonerne jeg har listet opp her kan du bruke både morgen og kveld, så du trenger ikke to forskjellige produkter her. Essensproduktet jeg lenket til for morgen bør kun brukes en gang om dagen, derfor bruker jeg et annet på kveldstid.
Serumet fra the Ordinary som jeg linket til kan brukes morgen og kveld. Jeg har ikke brukt dette selv, men serumet jeg bruker på dagtid er så forbanna dyrt så det er ikke vits å legge ved. Fant heller et serum fra The Ordinary som går sammen med de andre produktene her. Serumet jeg bruker på kveldstid kan kun brukes om kvelden da det kan skade huden å få UVA stråler på huden mens det virker. Men bakuchiol er en mildere variant av retinol som er en av de få tingene med vitenskapelig dokumentert effekt på foryngelse av hud.
Øyekremene kan også brukes både morgen og kveld, så du trenger ikke ha mer enn én her heller.
Klairs Blue Calming Midnight cream er min absolutte favoritt av alle kremer jeg noen gang har prøvd, perfekt for sensitiv nordisk hud som har lett for å bli rød. Men det er en nattkrem, så da trenger man en dagkrem også.

Nå ble det veldig mye informasjon her, og du trenger ikke alle stegene for en sunn hud. Det som er viktig er at rekkefølgen produktene tas på er det samme uansett hvilke produkter du dropper. Det er også viktig å merke seg at det er uheldig å blande visse ingredienser, så forhør deg med noen som har peiling før du eventuelt kjøper på kryss og tvers av merker og produktserier. Jeg har hyperfokusert på hudpleie en stund nå pga redsel for aldring, så jeg kan nok til å vite hva jeg skal se etter når jeg vil prøve nye produkter, og derfor har jeg så mye på kryss og tvers selv. :ler:

Det høres også veldig mye og tidkrevende ut, men hudrutinen min tar kanskje 10-15 minutter inkludert ventetid mellom påføring av produktene. Det som er fordel med flere av sidene du kan handle på, er at de gjerne sender med produkt-prøver eller du kan selv bestille produktprøver så du slipper å kaste bort flere hundre kroner på produkter som kanskje ikke egner seg for huden din. Det tar også litt tid før du ser forandring, det er ikke sånn at det blir magisk bedre over natta, men ofte kan du kjenne en positiv endring over natta om huden din er fornøyd med produktet.

(Orker ikke lese igjennom det jeg har skrevet en gang til, mister fokus, så bare spør om noe ikke gir mening 👀)

• Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor ikke ta botox? Er jo like vanlig det nå til dags. Har selv tatt botox i pannen og rundt øynene og er fornøyd. Å kjøpe svindyre kremer som ikke virker er bare bortkastede penger. Hadde alle disse mirakel kremene virket hadde ikke botox vært så populært som det er.

Anonymkode: f9240...903

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke ta botox? Er jo like vanlig det nå til dags. Har selv tatt botox i pannen og rundt øynene og er fornøyd. Å kjøpe svindyre kremer som ikke virker er bare bortkastede penger. Hadde alle disse mirakel kremene virket hadde ikke botox vært så populært som det er.

Anonymkode: f9240...903

Nå er ikke botox løsningen for rynker under øynene da, da disse rynkene som regel ikke kommer av muskelbruk (botox lammer jo bare muskler så man ikke får brukt de slik at rynker blir mindre).

Da er tear trough med restylane mer riktig, da dette fyller tapt volum og gir en boost til huden og fyller inn rynkene.

Ikke alle kremer og hudprodukter er håpløse heller, bruker man det jevnt forebygger det mye så man slipper å ta restylane og botox for å unngå rynker hele tiden. Det er mye som har dokumentert effekt fordi det gir huden det som naturlig minkes over tid.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Flott med hudtips altså, men har lagt merke til at det i det siste har kommet flere tråder med spørsmål om hudpleie eller makeup fra anonym bruker. Spørsmålet blir deretter utfyllende besvart med masse produktlinker til Lyko.

Er dette markedsføring? Og er det innenfor lovverk for markedsføring å kamuflere det dom spørsmål og svar i et forum?

Anonymkode: d18f5...936

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flott med hudtips altså, men har lagt merke til at det i det siste har kommet flere tråder med spørsmål om hudpleie eller makeup fra anonym bruker. Spørsmålet blir deretter utfyllende besvart med masse produktlinker til Lyko.

Er dette markedsføring? Og er det innenfor lovverk for markedsføring å kamuflere det dom spørsmål og svar i et forum?

Jeg er en av dem som hyppig linker til produkter både hos SkinCity, Kicks, Lyko m.fl. så jeg føler meg litt truffet her. Det har ærlig talt ikke falt meg inn at noen ville oppfatte dette som markedsføring - jeg lenker rett og slett til de nettbutikkene som selger produkter jeg mener er gode, basert på egen erfaring, kunnskap om ingredienser etc., Og Lyko kommer ofte gunstig ut prismessig sett. Jeg gjør dette fordi jeg har tenkt at det er til hjelp, ikke noe annet. Men det er klart, dersom jeg med å gjøre dette forbryter meg mot lovverket for markedsføring, så vil jeg selvsagt ikke gjøre det mer.Kanskje moderatorene kan være til hjelp her.

• Liker 1
Skrevet

Apropos linking til Lyko så gjør jeg gjerne det, sammen med Skincity. Rett og slett fordi jeg handler mest der. 

De har et ganske annerledes utvalg enn Kicks og Fredrik&Louisa på hudpleie.

Sminkelinker ville jeg rettet mest mot de to siste :) 

Men anywho. 

Det er ingen kremer som hjelper TS, dessverre.

Jeg fikk betraktelig mindre blå poser under øynene når ungen bikket 2,5 år og sov litt mer.

Inntil da la jeg en rik øyekrem for fukt, og dekkende concealer som MAC for eksempel. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er ikke innenfor regelverket for markedsaktører å reklamere her nei.

For alle oss andre er det fritt frem sålenge vi ikke er betalt :) 

Skrevet

Som alle sier: solkrem, rens, fukt, øyekrem gjør susen. Men det de fleste glemmer, eller forsåvidt ikke har erfaring om, er at retinol for øynene er et must. 

Jeg har begynt å bruke denne øyekremen: Revolution EyeCream Retinol og den er kjempe god. Tynn konsistens, veldig god å påføre. Jeg startet å bruke denne ca. november/desember ifjor, så jeg kan ikke si akkurat nøyaktig om hvor stor forskjell det har gjort for øynene mine. Er også bare 26 år enda. 

På samme måte som at retinol generelt hjelper for rynker i ansiktet, hjelper også retinol for bekjemping av rynker i øynene. Men: det hjelper ikke å få bort rynker som allerede har kommet, det bekjemper. 

Nå det kommer til matalternativer så er det jern, vitaminer, grønnsaker som hjelper. Unngå mye kalorier, fett, karbo og konsentrert mat. Selvfølgelig er det viktig med mye vann. Spirulina er kjempe sunt og hjelper mye på både hud, hår, og generelt helse.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...