Opel Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/historisk-partimaaling-for-roedt-fjerde-stoerst-i-landet.IdycLAzRi?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1 https://www.vl.no/nyheter/2022/01/26/sjokkmaling-rodt-er-fjerde-storste-parti-i-norge/ Rødt fortsetter fremgangen. Nå er de oppe på 9,5 % i følge Norstat, en dobling siden høstens valg. Dette ville gitt 18 stortingsrepresentanter hvis det var valg i dag. Det røde lokomotivet tøffer videre. 10 9 3
Callisto83 Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Skremmende! Når vi får vår egen "Trump", etter noen år med svak politisk ledelse som nå, vil det mest sannsynlig være noen populister på ytterste venstre fløy, og da blir neppe høye strømpriser det største problemet. 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 (endret) Bjørnar Moxnes og Rødt fyker forbi både SV og Sp på Vårt Lands nye partimåling og er landets fjerde største parti i målingen. Rødt går opp 1,9 prosentpoeng og får en oppslutning på hele 9,5 prosent i målingen, som er utført av Nortstat på vegne av Vårt Land. – At et parti så langt ut på venstre fløy er største opposisjonsparti til venstre for Ap, har vi aldri sett før, sier valgforsker Bernt Aardal. https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/01/26/195820462/historisk-partimaling-for-rodt-fjerde-storst-i-landet Er dette starten på en revolusjon? Endret 26. januar 2022 av AthenaRavenLuna
I Grosny Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Norge vanstyres, politikerne vil ha masse penger inn i ei coronaskrapet kasse og gnir seg i hendene over sinnsyke strøminntekter. Strømprisen rammer strømbrukere uavhengig av betalingsevne og inntekt. Både privatpersoner og bedrifter rammes. Det kan se ut som det finnes bare et regimekritisk parti i Norge, og det er Rødt. Når politikerskapte kriser av slike dimensjoner som strømkrisa oppstår, så vil selvfølgelig det partiet som er kritisk få oppslutning, og hadde Rødt vært i stand til å fjerne kommunistspøkelset sitt og blitt et rent sosialdemokratisk parti så ville de ha vokst betydelig mer. Rødt og ekte sosialdemokrater vet at når man skal bøtte inn mer penger til staten så må man ta hensyn til betalingsevne der man henter pengene. At politikerrøkla ikke skjønner det, eller later som om de ikke skjønner det, er mildt sagt rart og en kime til misnøye og uro. Dersom strømkrisa fører til nedbygging av næringsliv i en betydelig skala så ligger Norge som nasjon dårlig an. Strøminntektene koster mer enn de smaker. 12 1
Fredelig Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Det er egentlig godt det er lenge til neste valg. Folk flest glemmer raskt. Akkurat nå er strømprisene høye. "Alle" vil ha billig strøm, og "alle" støtter dermed Rødt. Hva Rødt ellers står for, er det få som vet noe om. For min del vil jeg økonomisk sett komme særdeles dårlig ut med Rødts fordelingspolitikk. Selv om jeg skulle fått gratis strøm! 4
I Grosny Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Kågebruker skrev (4 minutter siden): Vi trenger ikke kommunisme i Norge. Enig, men vi trenger et oppegående næringsliv, og Norge er et land med såpass høye kostnader i utgangspunktet at ekstreme strømregninger kan få regnskapet til å gå i minus. Vi tåler ikke at næringsliv raser. Vi er nødt til å ha noen fordeler her oppe for å kompensere for ulempene og være konkurransedyktige i et globalisert marked. 5
Morten1 Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 Nå tror jeg sjeldent på meningsmålinger da jeg mener de ofte viser feil. Hvor mange er blitt kontaktet for å få svar, hvor bor flesteparten som har svart, hvordan inntekt har alle som har svar. Her er det masse fallgruver som kan gi feil bilde.
Madame Butterfly Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 Er et naturlig utslag av misnøye med regjeringen. Det mest uventede det var at H gikk så mye frem. Igjen misnøye med regjeringen. Det vil stabilisere seg. Akkurat nå er det strømpris krise som dominerer, det er kun Rødt som snakker fornuft. Alle andre messer på om vind som løsningen, men befolkningen vil ikke ha den, igjen er det Rødt som snakker fornuft. De er de eneste som er vettug i disse tider, men det vil stabilisere seg, tror jeg. 4
Kågebruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 Rart å tenke på at ute i Europa er det fascismen som er på vei tilbake. Det er stor fare for at en høyreekstrem kandidat blir fransk president. I Norge så er for øyeblikket Kommunisme en større fare. 2
I Grosny Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 Fredelig skrev (7 minutter siden): Det er egentlig godt det er lenge til neste valg. Folk flest glemmer raskt. Akkurat nå er strømprisene høye. "Alle" vil ha billig strøm, og "alle" støtter dermed Rødt. Hva Rødt ellers står for, er det få som vet noe om. For min del vil jeg økonomisk sett komme særdeles dårlig ut med Rødts fordelingspolitikk. Selv om jeg skulle fått gratis strøm! Jeg lurer på hva Rødt mener om Parisavtale, CO2-avgift og det grønne skiftet. Noe av årsaken til strømkrisa kan ligge her. Jeg mistenker at Rødt har verre krefter i seg enn kommunistspøkelset, og da sikter jeg til det grønne spøkelset. Avgift på energi og co2 er jo grønne idèer, og tar det grønne avgiftspøkelset overhånd så ligger vi dårlig an. 1
I Grosny Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 Kågebruker skrev (1 minutt siden): Rart å tenke på at ute i Europa er det fascismen som er på vei tilbake. Det er stor fare for at en høyreekstrem kandidat blir fransk president. I Norge så er for øyeblikket Kommunisme en større fare. Den grønne fare er nok mer reell enn den røde fare. Norge vil ikke ha kommunisme, og til og med Rødt er på vei vekk fra kommunismen. 3
I Grosny Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 (endret) Morten1 skrev (8 minutter siden): Nå tror jeg sjeldent på meningsmålinger da jeg mener de ofte viser feil. Hvor mange er blitt kontaktet for å få svar, hvor bor flesteparten som har svart, hvordan inntekt har alle som har svar. Her er det masse fallgruver som kan gi feil bilde. Tallene kan bomme, men tendensen er klokkelar. Rødt vokser og regimepartiene faller. Dersom regjeringspartiene tar kontroll og får ned strømprisen vil tendensen snu og Rødt vil reduseres. Endret 26. januar 2022 av I Grosny
Madame Butterfly Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 11 minutter siden, Fredelig said: Det er egentlig godt det er lenge til neste valg. Folk flest glemmer raskt. Akkurat nå er strømprisene høye. "Alle" vil ha billig strøm, og "alle" støtter dermed Rødt. Hva Rødt ellers står for, er det få som vet noe om. For min del vil jeg økonomisk sett komme særdeles dårlig ut med Rødts fordelingspolitikk. Selv om jeg skulle fått gratis strøm! De vil ikke at vi skal rasere naturen, og miljøet med gigantiske monster for p produsere vindkraft. Sette i sving irreversibel dritt uten konsekvens analyser. Det er jo helt hinsides. Hadde de strammet inn i innvandringspolitikk så hadde de blitt neste valgs vinner. Litt mer progressiv beskatning hadde vi kunnet leve med i en valg periode eller to. Disse irreversible ødeleggelser som kommer på disse to felter, bør bremses og stanses. 5
Hr. Aktiv Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 Måtte Ap, H osv. som støtter acer m.m. havne under sperregrensen ved neste valg. 8
Majer Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Jeg stemmer ikke rødt, men høyresiden og AP kan bare takke seg selv. Dårlig beredskap på sykehusene, ekstreme boligpriser, dyre strømpriser, mangel på lønn etter talent og innsats- det kapitalistiske idealet virker sterkere hos rødt enn høyre.... Det viktigste er boligprisene. Det er logisk at stadig flere må betale dyrt for boliger og det vil rødt og SV tjene på. Om 10 år er det en såpass stor velgergruppe uten bolig at venstresiden garantert blir sterkere. 3
norw Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Nei, Rødt er overhodet ikke Norges fjerde største parti. Disse tallene er verken særlig interessante eller overraskende, og det er ikke stortingsvalg før i 2025. 1
norw Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 Hr. Aktiv skrev (5 timer siden): Måtte Ap, H osv. som støtter acer m.m. havne under sperregrensen ved neste valg. Helt urealistisk. Ap og Høyre er nærmest sikret å ende opp blant de tre største partiene.
Apis Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Jeg tenker at dette viser at et kapitalistisk tankesett ikke er svaret på alt innen offentlige tjenester som helse, sosial og infrastruktur som strømmarkedet egentlig er en del av. Sosialisme i fremmarsj er jo bare et symtom på at noe er galt med fordelingen av goder og ressurser i samfunnet. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå