AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Er det noen som har vært noe inkontinent i svangerskapet, men likevel unngått problemer etter fødsel? Merker det kan lekke litt ved nysing, akutt hoste, hopping og generelt hvis det skjer noe brått fysisk. Merker at babyen ligger å presser på blæren, så kan det kun være det som er årsak? Ikke vært så flink med bekkenbunnstrening. Men klarer å knipe ganske kraftig føler jeg. Men i enkelte situasjoner hvis jeg ikke er i forkant med å knipe så lekker det likevel litt. Er det feks noen som har erfaring med å gå til fysioterapeut for inkontinens/veiledning bekkenbunnstrening? Har det isåfall vært nyttig? Ser at enkelte er spesialisert på bekkenbunnstrening og kvinnehelse feks. Anonymkode: 76275...ff4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Du må knipe! Ja, fysio kan hjelpe med å lage et opplegg og sjekke at du kniper riktig! Anonymkode: 5211e...2ee
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Ja, jeg slet med det mot slutten av svangerskapene og det forsvant etter fødsel. Ville likevel gjort knipeøvelser, det skader ikke! Anonymkode: a6a44...b53
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du må knipe! Ja, fysio kan hjelpe med å lage et opplegg og sjekke at du kniper riktig! Anonymkode: 5211e...2ee Ja jeg kniper nå. Burde vært flinkere på det frem til nå da selvsagt! Sikkert greit å få sjekket at jeg gjør det riktig og veiledning. Anonymkode: 76275...ff4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Anbefaler virkelig fysio ja! Det var nyttig for meg. Jeg gikk i etterkant av fødsel da, skulle så veldig ønske jeg tok det mer seriøst og gikk i svangerskapet. Kanskje jeg hadde slitt mindre nå. Anonymkode: 91b06...b4f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 Jeg også lakk en del når jeg hostet eller nøs på slutten av graviditeten. Var skikkelig forkjøla også, så jeg var på do minst en gang i timen for å holde blæra tom. Ingen problemer i det hele tatt etter fødsel 💃 Anonymkode: 52500...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå