Gå til innhold

Gruer meg til fødsel (andregangsfødende) - noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige fødsel gikk fort, rakk ikke smertestillende (pluss lang vei til sykehus). Følte jeg hadde null kontroll over situasjonen og at smertene var uhåndterlige. 

Er nå gravid igjen og gruer meg veldig. Tar positiv fødsel- kurset og det hjelper noe, men ønsker gjerne tips til hvordan neste fødsel kan bli bedre.

Noen råd/ erfaringer? 

Anonymkode: 1f320...f85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Epidural 😅 om du har lang reisevei så dra inn tidlig, fra du føler noe er på gang. De sender deg sjelden hjem igjen om du har lang vei og har født raskt før. Så kan du opplyse med en gang at du ønsker smertestillende slik at de kan gjøre den klar. 

Anonymkode: a5eed...a7d

Skrevet

Er ikke sikkert dette rådet passer deg, men jeg prøver:

jeg, som deg, var kjemperedd for å miste kontrollen under fødselen. Tviholdt på den, og jobbet veldig mot min egen kropp. Helt til jordmoren sa at det er ok å miste kontrollen. Kroppen din vet jo hva den skal gjøre! ;) Jeg fikk beskjed om å fokusere på pusten, og ta en rie av gangen, og hvile godt mellom riene. Så prøv å tenk på det som noe positivt at kroppen «tar over». 

Det med at det gjør vondt er det jo ikke så mye å gjøre med. Finnes jo mye «alternativ» smertelindring utover epidural. For meg hjalp badekaret veldig, men neste gang vil jeg gjerne prøve akupunktur eller massasje :) kan sikkert få gode råd fra jordmoren din, du er garanteeert ikke den første med fødeangst😅 lykke til! ❤️ 

Anonymkode: 03eae...144

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...