AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg er glad i grønnsaker og bær, og det blir fort veldig mye av det i løpet av en dag. Hvor mye grønnsaker, frukt og bær spiser dere? Hvor stor del av det dere spiser utgjør det ca? Merker dere noen konsekvenser for mage/fordøyelse om dere spiser for mye? Anonymkode: a5460...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Del Skrevet 26. januar 2022 Sikkert bare 10%, spiser alt for lite av det. Kan merke det litt på magen om jeg spiser mye druer feks men ellers har jeg aldri spist nok frukt og grønt til at jeg har merket noe nei. Anonymkode: dbb7b...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Del Skrevet 26. januar 2022 Spiser halvparten grønnsaker til middag og 2-3 porsjoner bær/frukt. Anonymkode: 3c9c9...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 26. januar 2022 #4 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) Vet ikke hvor mye av det jeg spiser hver dag, men prøver å få i meg en liten mengde av det daglig. Endret 26. januar 2022 av Ghostface Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Del Skrevet 26. januar 2022 Spiser kanskje to frukt daglig og prøver å spise mest mulig grønnsaker når vi har det til middag og prøver å spise mye agurk på brødskivene til frokost og lunsj. Anonymkode: 10489...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 26. januar 2022 #6 Del Skrevet 26. januar 2022 Tenker det utgjør ca 40% i mengde. Må ha grønnsakene mine❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Del Skrevet 26. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er glad i grønnsaker og bær, og det blir fort veldig mye av det i løpet av en dag. Hvor mye grønnsaker, frukt og bær spiser dere? Hvor stor del av det dere spiser utgjør det ca? Merker dere noen konsekvenser for mage/fordøyelse om dere spiser for mye? Anonymkode: a5460...08c Vil tro maks 1%. Spiser kanskje to frukt i måneden hvis jeg er fysen på noe søtt. Av grønnsaker spiser jeg kun litt potet av og til. Merker det ganske fort på fordøyelsen, det blir... luftig. Anonymkode: 18e4b...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 26. januar 2022 #8 Del Skrevet 26. januar 2022 Tja, det varierer litt men blir vel ofte 40-60% av det jeg spiser daglig. Har hendt noen ganger at jeg har spist 90% frukt og grønt ila en dag, og daaa får jeg diaré. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldretusse Skrevet 26. januar 2022 #9 Del Skrevet 26. januar 2022 Ca. halvparten av det jeg spiser tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #10 Del Skrevet 26. januar 2022 Varierer veldig. Jeg prøvde med 5 om dagen i form av grønnsaker for noen år siden. Altså 500 g gr.sak om dagen. Resultatet var at det ikke ble plass til nok annen mat og jeg gikk ned 10 kg uten at jeg hadde planer om det. Måtte spise mer snop for å holde vekten oppe. Anonymkode: eeb3d...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Del Skrevet 26. januar 2022 Mellom 60 og 90% grønnsaker, litt er dagen og om jeg spiser sammen med andre eller ikke. Frukt og bær spiser jeg ganske sjeldent. Max 3-4 ganger i måneden. Blir aldri dårlig i magen av grønnsaker, men alltid dårlig i magen av frukt. Anonymkode: 5e530...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #12 Del Skrevet 26. januar 2022 Hmmm, vanskelig å angi prosent, men spiser rundt 800 g om dagen, mest grønnsaker, som regel én frukt. Anonymkode: de2c9...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Del Skrevet 26. januar 2022 Vet egentlig ikke, men tipper 5-10%. Spiser ALT for mye drit! Anonymkode: e4071...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Del Skrevet 27. januar 2022 60-70% tipper jeg Anonymkode: 6cd88...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Del Skrevet 27. januar 2022 70%. Anonymkode: b90be...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Del Skrevet 27. januar 2022 Jeg prøver å spise mye grønnsaker og bær, men ikke like mye frukt med tanke på karbohydratinnholdet og også sukker. Det blir ca 1-2 frukt om dagen. Anonymkode: 3ec2f...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 27. januar 2022 #17 Del Skrevet 27. januar 2022 Halve tallerken med grønnsaker eller salat til middag. Spiser litt frukt hver dag også. Spiser gjerne salat flere ganger daglig også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Del Skrevet 27. januar 2022 Spiser brød til alle måltider untatt middag. Så 3 måltider om dagen hvor grønnsaker er rundt halvparten av én av de 3, blir 1/6 grønnsaker, eller 16.67%. Hvordan går det ann å ha noe særlig mer enn det? Spiser dere grønnsaker til alle døgnets måltider? Anonymkode: 93d9a...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spiser brød til alle måltider untatt middag. Så 3 måltider om dagen hvor grønnsaker er rundt halvparten av én av de 3, blir 1/6 grønnsaker, eller 16.67%. Hvordan går det ann å ha noe særlig mer enn det? Spiser dere grønnsaker til alle døgnets måltider? Anonymkode: 93d9a...eb7 Jeg spiser en skål med grønnsaker i løpet av arbeidsdagen, masse grønnsaker til middag og gjerne en frukt senere. Av og til en salat eller stekt paprika f.eks til kvelds. Til sammen rundt 800-900 g om dagen. Siden jeg teller kalorier akkurat nå, ser jeg at all annen mat i går veide700 g, og det var en helt typisk dag. Så vektmessig ca. 55 % grønnsaker. Optisk langt mer, siden volumet blir mye større. Kalorimessig langt mindre, siden det det er langt færre kalorier i grønnsaker enn i det andre jeg spiser. 900 g grønnsaker tilsvarer kanskje rundt 270 kcal (varierer jo fra 16 kcal per hundre gram for stangselleri, til 36 gulrot, paprika 26, kålrot 34, så tok utgangspunkt i 30 kcal per 100 g). Så lurer litt på hva de som skriver 70% tenker på. Anonymkode: de2c9...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Del Skrevet 27. januar 2022 Halve middagstallerken + med grønnsaker til middag Hånfull bær + i havregrøt til frokost Har ofte avokado eller paprika eller tomat eller agurk på pålegg på knekkebrødet til lunsj Har en banan eller eple også daglig eller mango når jeg finner den på tilbud Anonymkode: 4ae5c...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå