Gå til innhold

Hvordan ser folk oss utenfra? Det vi ser i speilet eller sånn vi ser oss når vi åpner selfiekameraet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alltid lurt på dette.  Kan ha stelt meg,sminket meg og ser meg i speilet og syns jeg ser fin/grei ut men åpner kameraet og ser grusom ut til tider. Hvilket er det folk ser deg som, utenfra?
Speilet er vel speilvendt og kameraet er rett eller?  Hvorfor blir vi ofte "styggere" i kameralinsa?

Innspill?

Anonymkode: ab220...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre ser deg på samme måte som du ser deg på bilder. Grunnen til at du opplever deg selv stygg på bilder er fordi du er vant med å se deg selv speilvendt.

Det er litt det samme som når du hører stemmen din på opptak, den høres helt rar ut, fordi det er ikke sånn du er vant med.

Anonymkode: bac13...fe3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke det er som selfiekameraet😅Den linsa er jo kjempeliten slik at man får sånn skvist ansikt. Da blir vel et speil mer realistisk.

image.jpeg.f1549a643058fcc9400733ca7b20ae6b.jpeg

Anonymkode: bae2d...4fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Andre ser deg på samme måte som du ser deg på bilder. Grunnen til at du opplever deg selv stygg på bilder er fordi du er vant med å se deg selv speilvendt.

Det er litt det samme som når du hører stemmen din på opptak, den høres helt rar ut, fordi det er ikke sånn du er vant med.

Anonymkode: bac13...fe3

Huff så speilet lyver helt? Det er triste nyheter. Føler meg ofte veldig lite fotogen og synes jeg kan se bra ut i speilet fra tid til annen. Noe likhet med speilbilde er det vel :P
Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er trikset å sminke seg foran kameraet og ikke speilet? 

Da skal jeg jammen legge hårskillet den andre veien ;)

Anonymkode: d9c01...6cb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser alltid helt grusom ut på bilder, men helt ok i speilet. Skikkelig nedtur om det er speilet som lyver og bildene som er realitet 😂

Anonymkode: ce425...6fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, både selfie bilder (Snapchat) og speil viser en speilvendt refleksjon av hvordan du ser ut. 

Så det du kan gjøre er å ta et bilde av deg selv med selfie kameraet på telefonen og speilevende det. Så får du et inntrykk av hvordan folk ser deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flipit skrev (1 minutt siden):

Vel, både selfie bilder (Snapchat) og speil viser en speilvendt refleksjon av hvordan du ser ut. 

Så det du kan gjøre er å ta et bilde av deg selv med selfie kameraet på telefonen og speilevende det. Så får du et inntrykk av hvordan folk ser deg

Ikke gjør det. Du klarer aldri å se på deg selv på samme måte igjen og det fucker virkelig med hjernen. 

Anonymkode: a064f...cff

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både speilet og selfiekameraet lyver. Du er slik som når du blir tatt bilde av med hovedkameraet på mobilen. 

Anonymkode: 3d75c...35a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Både speilet og selfiekameraet lyver. Du er slik som når du blir tatt bilde av med hovedkameraet på mobilen. 

Anonymkode: 3d75c...35a

Du kan jo ta selfie med det og. Men det er jo relativt likt speilbildet bare pittelitt annerledes siden det ikke er speilvendt?

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig så påstår folk at man ser ut sånn som man gjør på bilder, men dette er nok ikke nødvendigvis sannheten. Som noen andre påpekte så er linsa på selfiekameraet liten og egentlig er den det generelt på mobilkamera. Så som man ser på bildet så får man et skvist ansikt og nesa ser ofte mye større ut enn den egentlig er.

Ellers så kommer det an på vinkler, lysforhold, om man er umfortabel, om man er fotogen eller ikke osv.

Jeg har sett såpass mange som ser helt annerledes ut i virkeligheten enn på bilder at jeg ikke tror på at bilder forteller sannheten mer enn det speilet gjør.

I speilet ser man seg ofte fra en vinkel, men det høres ganske latterlig ut for min del at man skal se helt annerledes ut enn det man gjør i speilet. Joda, man er speilvendt, men om man står sammen med en person i speilet så ser man selv at de ikke ser totalt annerledes ut. Kanskje litt annerledes ut fordi de da blir speilvendte, men de ser jo ikke totalt annerledes ut.

Jeg synes det er stor forskjell på speil også. Noen ser jeg grusom ut i og i andre ser jeg normal ut.

Men selfies synes jeg at jeg ikke ser særlig bra ut på. Nesa blir større enn den egentlig er og ansiktet blir rart.

Anonymkode: a442b...c35

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...