AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Det er fordommer som gjør at noen mener man er maskulin fordi man er mørk. Det har ingenting med maskulinitet å gjøre. Folk er maskuline uavhengig av hudfarge. En kineser som veier 80kg vil sannsynligvis være sterkere enn en fra Kongo som veier det samme og det skyldes beintetthet. Vi må få bukt med den skjulte rasismen Anonymkode: 0514d...e45
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Det mange ikke vet er at også ikke hvite mennesker kan være rasister. Anonymkode: 32fa8...5e2 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Det mange ikke vet er at også ikke hvite mennesker kan være rasister. Anonymkode: 32fa8...5e2 Men det mange vet, er at det ikke teller. Anonymkode: c2c94...71b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Men det mange vet, er at det ikke teller. Anonymkode: c2c94...71b Ikke vær en idiot. Rasisme er rasisme. Anonymkode: a9399...295 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Er det rasistisk å tenne mer på en annen rase/et annet utseende enn en annen/et annet???? Er jeg rasist hvis jeg tenner på mørkhårete gutter framfor lyshårede??!! Jeg synes menn med mørkt hår er mer maskulin enn menn med lyst hår. Rasist? Nope… Anonymkode: 456a6...592
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 At en kineser ikke anses som maskulin handler da ikke om vekten. Men om de fysiske trekkene. Menn fra Kongo har naturlige fysiske trekk som kvinner finner tiltrekkende uansett vekt. At han er mørk er en liten del av det, men ikke alt. Det er en helhet. Anonymkode: f573d...c37
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er fordommer som gjør at noen mener man er maskulin fordi man er mørk. Det har ingenting med maskulinitet å gjøre. Folk er maskuline uavhengig av hudfarge. En kineser som veier 80kg vil sannsynligvis være sterkere enn en fra Kongo som veier det samme og det skyldes beintetthet. Vi må få bukt med den skjulte rasismen Anonymkode: 0514d...e45 DU har helt rett. Det har ikke noe med hudfarge å gjøre, men kultur og samfunnsstruktur. I forhold til integrering er det gjerne tre faktorer man gir betydig i forhold til hvor lett integrering vil bli; kultur, religion og utseende (aka. hudfarage +++). En (øst)asiat scorer like "dårlig" som en afriker på disse faktorene, så i prinsippet så burde de gjort det like "godt eller dårlig". Men alikevel så blir det jo ikke sånn. Så det er andre aspekter som har bedyning og. Feks at arbeidsINNSATS og ønsket om å lykkes er noe som settes høyt i asiatisk kultur. Og kanskje ikke like høyt i afrikansk kultur. Anonymkode: ff20a...39a
MapleSirup Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Mørk=Maskulin var en ny fordom for meg. Kan det være at rasistiske fordommene dine skiller seg ut, TS? Det er ikke en vanlig fordom, meg bekjent. Evt har du misforstått? Når man snakker om «høy og mørk» så mener man ikke mørkhudet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå