Poppeloppane Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Hei. Har 2 unger i hus med corona. Ene av de var her på søndag. De testet begge positivt på mandag. Hadde sår hals i hele går. Idag er jeg kvalm, har frostrier (ingen feber enda), mindre sår i halsen og hatt et tilfelle av diaré. Tilfeldig? Hurtigtest er negativ foreløbig. Burde kansje ta PCR men pga stor pågang får man sikkert ikke svar før om 2-3 dager.. må på jobb imorgen om testen er negativ.. Når slo din test ut positiv? Hadde du da feber? Har levd ganske tett på ungene. Har tre doser.
Bingo Bongo Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Du "må" vel ikke på jobb om du har symptomer - uavhengig av hva testen sier? Er man syk skal man være hjemme. 7
Ost Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Poppeloppane skrev (4 minutter siden): Hei. Har 2 unger i hus med corona. Ene av de var her på søndag. De testet begge positivt på mandag. Hadde sår hals i hele går. Idag er jeg kvalm, har frostrier (ingen feber enda), mindre sår i halsen og hatt et tilfelle av diaré. Tilfeldig? Hurtigtest er negativ foreløbig. Burde kansje ta PCR men pga stor pågang får man sikkert ikke svar før om 2-3 dager.. må på jobb imorgen om testen er negativ.. Når slo din test ut positiv? Hadde du da feber? Har levd ganske tett på ungene. Har tre doser. Prøvde du å ta hurtigtesten i halsen/svelget og så nesa etterpå? Jeg fikk flere negative resultater før jeg gjorde det, da ble det positivt. Tok PCR test dagen etterpå som også var positiv.
Poppeloppane Skrevet 26. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2022 Ost skrev (7 minutter siden): Prøvde du å ta hurtigtesten i halsen/svelget og så nesa etterpå? Jeg fikk flere negative resultater før jeg gjorde det, da ble det positivt. Tok PCR test dagen etterpå som også var positiv. Ja, har gjort det.
Anneofgreengables Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Hos oss har hurtigtesten slått ut først etter en- to dager med symptomer. I går kveld hadde jeg sår hals og feber på andre dagen og testet negativt. Tok en ny test en halvtime senere (mest fordi vi hadde fått en annen type test på teststasjonen som datteren min ville prøve!) og den var helt klart positiv. 1
Klump Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Poppeloppane skrev (14 timer siden): Hei. Har 2 unger i hus med corona. Ene av de var her på søndag. De testet begge positivt på mandag. Hadde sår hals i hele går. Idag er jeg kvalm, har frostrier (ingen feber enda), mindre sår i halsen og hatt et tilfelle av diaré. Tilfeldig? Hurtigtest er negativ foreløbig. Burde kansje ta PCR men pga stor pågang får man sikkert ikke svar før om 2-3 dager.. må på jobb imorgen om testen er negativ.. Når slo din test ut positiv? Hadde du da feber? Har levd ganske tett på ungene. Har tre doser. Hurtigtest slo ut nesten én uke etter pos PCR
2sommerfugler Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Anneofgreengables skrev (41 minutter siden): Hos oss har hurtigtesten slått ut først etter en- to dager med symptomer. I går kveld hadde jeg sår hals og feber på andre dagen og testet negativt. Tok en ny test en halvtime senere (mest fordi vi hadde fått en annen type test på teststasjonen som datteren min ville prøve!) og den var helt klart positiv. Kan jeg spørre hvilke merker dere da brukte? Både den negative og den positive?
Stonegiant Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Jeg testet negativt 5-6 ganger på hjemmetest før jeg bestilte time til PCR-test som ble positiv.
Poppeloppane Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2022 Stonegiant skrev (44 minutter siden): Jeg testet negativt 5-6 ganger på hjemmetest før jeg bestilte time til PCR-test som ble positiv. Testet du da over flere dager?
Rosa Dartle Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 (endret) Hvis du har symptomer skal du ikke på jobb selv om testen er negativ. Tok tid før hurtigtest slo ut her, hadde tre-fire dager med symptomer først. Endret 27. januar 2022 av Rosa Dartle 3
Snuppelupp.. Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Vi fikk beskjed om at hvis testeten var negativ skulle man leve som normalt. Dvs gå på skole/jobb ol.
Me for life Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 Du har coronasyke barn i hus og har selv en bunch av symptomer.....du skal hverken på jobb, i butikken eller noe annet imorgen. Det er en kjent sak at hurtigtestene er kun hurtige å ta, men trege ellers, da de bruker opptil en uke etter smitte før de slår ut positivt. 3
Stonegiant Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 59 minutter siden, Snuppelupp.. said: Vi fikk beskjed om at hvis testeten var negativ skulle man leve som normalt. Dvs gå på skole/jobb ol. Men ikke om man er syk. 4
Anneofgreengables Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 2sommerfugler skrev (9 timer siden): Kan jeg spørre hvilke merker dere da brukte? Både den negative og den positive? Den som var mest sensitiv for meg var Boson biotech (kom i pakker med en test i hver). Den andre var Roche.
rosemarin Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 Snuppelupp.. skrev (7 timer siden): Vi fikk beskjed om at hvis testeten var negativ skulle man leve som normalt. Dvs gå på skole/jobb ol. Hvis man ikke har symptomer ja.. 2
K@tt Skrevet 29. januar 2022 #17 Skrevet 29. januar 2022 pcr-test på søndag- positiv pcr-test på tirsdag- positiv hurtigtest på teststasjon tirsdag- negativ Grunnen til alle testene var at jeg følte meg dårlig på søndag og tok en test, fikk ikke svar på denne testen før jeg ble oppringt fordi jeg var nærkontakt og måtte ta hurtigtest og vanlig test på tirsdag.
Mezzosoprena Skrevet 29. januar 2022 #18 Skrevet 29. januar 2022 Snuppelupp.. skrev (På 27.1.2022 den 11.50): Vi fikk beskjed om at hvis testeten var negativ skulle man leve som normalt. Dvs gå på skole/jobb ol. Eh ja, uten symptomer ja...
MorTil2 Skrevet 29. januar 2022 #19 Skrevet 29. januar 2022 Snuppelupp.. skrev (På 27.1.2022 den 11.50): Vi fikk beskjed om at hvis testeten var negativ skulle man leve som normalt. Dvs gå på skole/jobb ol. Selvsagt hvis man ikke på andre måter føler seg syk. Hva er det som skjer med folk - snufsen, vond hals, frostrier og helt tydelig syk, men hvis "navnet" på sykdommen ikke er Covid, så klarer man ikke å tenke seg til at man uansett må være hjemme? (Klar over at du ikke er ts, og denne siste delen er ment som svar på HI). 1
Poppeloppane Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #20 Skrevet 29. januar 2022 Takk for alle svar. Har vært syk og holdt meg hjemme fra jobb en dag, men så forsvant symptomer. Pcr fra Onsdag kveld: Negativ. Tester enda daglig med hurtigtest, fortsatt negativ. Siste smittetilfelle hjemme var onsdagen. Må teste til mandagen. Stor sannsynlighet for at vi slipper unna akkurat denne runden da? Og for å ha det sagt: Noen av oss blir nærmest presset på jobb, såfremt det ikke et corona..🙁
Anbefalte innlegg