Gå til innhold

hundemiljøet

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Derfor omgås jeg ikke alt for mye med hundeklubben:

person 1: hei, dette er hunden min. vi tok cert i helga i haugesund vi da. det hadde jeg AAALDRI trodd altså. men vi bare vant alt liksom. og neste helg satser vi på champion i danmark. helga før der igjen vant vi lydighet klasse 3 da, det var jo virkelig en overraskelse. men vi hadde trent hardt, så det var utrooolig deilig. vi trener 9 ganger i uka da. ja, jeg vet det bare er 7 dager altså, men 2 av dagene er det før og etter middag liksom. man må jo nesten det da!! og dere da, hva trener dere....?

person 2: heiiii, dette er princess! hun er bare sååå søt. du skulle sett henne i går, hun bare hoppet opp i lufta og landa på alle 4. hun gjør så mye rart altså. her om dagen så var vi ute og gikk tur, og da møtte vi en annen hund da. det var bare DEN store hunden, men princess var ikke redd i det hele tatt. hun er bare så utrolig tøff altså. vil du se noen bilder? jeg har tilfeldigvis noen på meg. se her er hun valp er hun ikke søt? og her er 1-års dagen hennes, vi hadde invitert alle i hundeklubben. her får hun presanger og der kommer kaka på bordet. hun klarte å blåse ut lyset heeelt selv. hun er så flink altså!!

person 3: hvor har du kjøpt bikkja di hen a? åh ok, det var bra. du må aldri finne på å kjøpe av hun oppdretteren i oslo ass. hun er ikke god, det florerer av HD og øyesykdommer og det er baaare innavl. helt forferdelig. også er det ei der og der som har helt syke bikkjer. en av bikkjene hennes beit noen her om dagen. ja, det er helt sant. du må ikke trene med hundeklubben grei, det må du ikke finne på. instruktørene der kan INGENTING og de slår hundene! og han dyrlegen der han er klin gærn, han må du aldri gå til! hvor klipper du hunden din da? å du må aldri gå til henne i byen altså, hun skamklipte hunden til naboen!! heeeelt forferdelig.

Jeg: hei... vi stikker nå vi :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Vindelspev
Skrevet

*humre*

Du finner like mange originaler og klikker i hundemiljøet som alle andre steder. Sånn tror jeg alle vil oppleve nye miljøer, men jeg skjønner veldig godt hva du mener. :ler:

Om du er mer interessert i trening, bruksegenskaper og tett samarbeid med pelsen din, anbefaler jeg heller brukshundmiljøet (selv om det igjen kan oppfattes noe tøft enkelte steder).

Skrevet

Hvilken klubb er det du trener i? :klø:

Gjest Spacegirl
Skrevet

Kjenner meg igjen i den der :ler: . Trente i hundeklubb en stund, men sluttet pga at det var så mange bedrevitere der som helt tydelig så ned på meg og hunden min pga at vi bare trente i en gren en gang i uka :forvirret: ... Ikke veldig hyggelig.

Skrevet

En finner mye rart på katteutstillinger også ;)

Men sånn er det nok i sånne små miljøer, det vil alltid finnes noen som er super-duper engasjert, som har gjort det om til hva hele livet deres dreier seg om.

Da kan det for oss som bare er "moderat engasjert" fort virke helt absurd.

:smile:

Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)
Hvilken klubb er det du trener i? :klø:

det vil jeg ikke si :) vil ikke være person nr 3 heller. hehe. men det er egentlig ikke bare i denne hundeklubben, men generelt i hundemiljøet. møter alltid de 3 typene her. type nr 1 ser ned på deg med mindre du vinner utstillinger og trener sykt mye. Type nr 2 er hundemiljøets "nerd" og prater høl i huet på deg hva den lille prinsessen hennes gjorde i går og dagen før der. Type nr 3 er ute etter å slenge dritt og sette ut dårlig rykte om alt og alle. jeg ble overfalt av en sånn en dag på agilitytrening, ble helt satt ut. så sa jeg at jeg hadde fått hunden skamklipt tidligere i sommer (hun spurte hvorfor hunden ikke hadde raseklipp), og da skulle hun ha navnet på denne hundefrisøren og sånn. jeg klarte heldigvis å ro meg unna, ellers hadde hun vel ikke hatt en kunde igjen når den dama her var ferdig å slarve :forvirret:

Endret av Lilleulv
Skrevet

Brukshundmiljøet kan være hardt det også, men det er egentlig bare å "sette seg til rette", så er du inne der selv. Men jeg foretrekker brukshundmiljøet så mye bedre in utstillingsmiljøet. Så mange klikkere det er rundt der at jeg blir kvalm!

Skrevet

Hei!

Ha ha, kunne godt se for meg de personene ja, og det er trist, for sånne mennesker ødelegger for de som så gjerne vil, men på sine egne premisser og ikke alle andres...

Jeg har heldigvis ikke sånn erfaring med hundemiljøet, har selvfølgelig møtt noen ¨originaler¨ på min vei, men de har jeg bare styrt unna, eller hintet litt svakt om at nå syns jeg de tar av, og det har fungert greit det:)

Starter opp igjen med lydighet i mars med valp, og skal trene agility med voksen, så det sier jo seg selv at jeg ikke kan trene !9! ganger i uka... med hver av de... Men hva så? Det er jo meg som velger, og ingen andre har noe med om jeg ikke trener hver dag! Når sant skal sies fikk jeg opprykk til kl.2, første gang jeg startet kl.1, og jeg trente ikke like mye som de som gikk i kl.1 for n`te året og ikke kom videre :grine2:

Hi Hi!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...