Gå til innhold

Gleder meg til Morsdag og fastelaven i februar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja snart er vi i februar og da er det både Morsdag, Valentines Day og Fastelaven. Ser du frem til noen av de? Selv så er jeg mor og gleder meg til kake på Morsdagen og til fastelavensboller. Må ha noe å se frem til tenker jeg. Valentines Day bryr jeg meg ikke om siden jeg er singel.

Anonymkode: 1f65a...efa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å slå sammen alle dagene i februar i en feiring morsdagssøndag ; valenting, morsdag og fastelavn. Baker boller og kaker og koser oss :)

Anonymkode: 81a52...4f8

Skrevet

Bollesøndag er jo den beste dagen i året

Anonymkode: 77682...007

Skrevet

Morsdagskake og boller må jeg i såfall lage selv. Valetines er bare tull.

• Liker 1
Skrevet

Elsker fastelavnsboller, det er SÅ godt! Får se hvordan jeg gjør det i år, men bruker som regel å bake det og piske krem. Jeg anser fastelavn som det beste med februar. 

Tenker å ta ansvar for morsdagsblomster selv i år, det er alltid pappa som kjøper fra oss barna som er voksne for lenge siden herregud, men tenkte å bestille selv nå. Det blir hyggelig!

Jeg og samboer er på vinterferiehelg med hotell og greier 12-14. februar, så får i alle fall hotellfrokost på Valentines. Ellers bruker vi ikke å gjøre noe utav det (og det var vel også tilfeldig at dette oppholdet falt på valentineshelga).

Anonymkode: 8e0f6...f38

Skrevet

Morsdag og valentines er jo bare tull og for at handelstanden skal tjene mest mulig på tull… men fastelaven derimot😋

Anonymkode: 832f8...8d9

Skrevet

Jeg er både singel og barnløs. Vi pleier å feire morsdag for min mor, men i år er det så høye smittetall rundt oss at vi ikke tar sjansen på å besøke hverandre. Så nei, jeg gleder meg ikke til disse dagene, det blir helt vanlige dager hjemme alene.

Anonymkode: 3f328...a39

Skrevet

Nja... Må bake fastelavensboller til halve slekta, morsdag pleier mannen å glemme og valentines driver han ikke med 😆 Men tenkte å gi barna et hjerte hver morgen fra 1-14.februar med noe koselig skrevet på.. 

Anonymkode: 24b7f...7f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nja... Må bake fastelavensboller til halve slekta, morsdag pleier mannen å glemme og valentines driver han ikke med 😆 Men tenkte å gi barna et hjerte hver morgen fra 1-14.februar med noe koselig skrevet på.. 

Anonymkode: 24b7f...7f5

Som en valentinsadventskalender?

Anonymkode: c4bd2...aeb

• Liker 1
Skrevet

Alle tre dagene går forbi uten markering. Her er hver dag morsdag (les: far meldt seg ut). 

Hvordan spise fastelavensboller? Blir jo bare en masse gris. 

Valentines? 😂😂😂 (Ref første avsnitt) 

Anonymkode: a0342...b25

Skrevet

Jeg gleder meg til Valentinsdagen, for vi skal ut å spise sammen. For meg er ikke dagen spesielt viktig i seg selv, men er en fin anledning til å gjøre noe fint på en tid på året det ellers ikke skjer stort. Februar må da være årets kjedeligste måned! Fint å ha noe å glede seg til, synes jeg. 

Og før noen eventuelt skal pirke på det, det er ikke sånn at vi ikke kan gjøre noe spesielt på en hvilken som helst annen dag. Det kan vi - og det gjør vi også. Men de årene det har passet seg sånn, har vi valgt å gjøre noe hyggelig på valentinsdagen. 

Anonymkode: 308d3...aa0

Skrevet

Pleier ikke å gjøre så mye på valentines siden jeg har bursdag dagen etter. Var ute og spiste et år, men ellers er det mest sånn "happy valentiiiiiine" - ferdig. :P Er ikke så romantiske noen av oss. Har ikke barn, men pleier å gratulere mamma. 

Fastelavn blir litt sånn at jeg hvert år tenker at jeg skal kjøpe bolle - og hvert år glemmer det! 

Så rent sånn personlig gleder jeg meg mer til bursdag enn det andre.

Anonymkode: 84198...bd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle tre dagene går forbi uten markering. Her er hver dag morsdag (les: far meldt seg ut). 

Hvordan spise fastelavensboller? Blir jo bare en masse gris. 

Valentines? 😂😂😂 (Ref første avsnitt) 

Anonymkode: a0342...b25

Du åpner bolla og spiser halvdelene hver for seg. Til småbarn så har jeg ofte skrapt av kremen til en klatt ved siden av og latt dem spise kremen med skje. Samtidig gjør det meg ingenting med gris, er jo bare å vaske dem rundt munnen/på hendene? 😅

Morsdag og valentines er som alt annet i livet - det blir hva du gjør det til. Man trenger ikke bruke penger. Her i heimen har jeg sagt at jeg helst ønsker meg en tegning og frokost på morsdagen. Valentines pleier vi å lage hjerte-mat (bruker hjerte-pepperkakeform). Også kan det være vi lager valentineskort til hverandre i år. Hvor vi skriver hva vi liker best med hverandre ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Morsdag og valentines er jo bare tull og for at handelstanden skal tjene mest mulig på tull… men fastelaven derimot😋

Anonymkode: 832f8...8d9

Greier du ikke å sette pris på mor og mannen uten å støtte handelstanden? Det er bare en dårlig unnskyldning for ikke å gjøre noe for andre, syns jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg gleder meg til Valentinsdagen, for vi skal ut å spise sammen. For meg er ikke dagen spesielt viktig i seg selv, men er en fin anledning til å gjøre noe fint på en tid på året det ellers ikke skjer stort. Februar må da være årets kjedeligste måned! Fint å ha noe å glede seg til, synes jeg. 

Jeg er helt enig! Fint å ta tak i slike dager for å ha en anledning til å gjøre noe fint sammen med sin kjære. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og før noen eventuelt skal pirke på det, det er ikke sånn at vi ikke kan gjøre noe spesielt på en hvilken som helst annen dag. Det kan vi - og det gjør vi også. Men de årene det har passet seg sånn, har vi valgt å gjøre noe hyggelig på valentinsdagen. 

Anonymkode: 308d3...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...