AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Datteren min har en jevnaldrende venninne. Hun skal feire 16årsdag snart. Hun skal ikke feire hjemme, tror ikke hun fikk lov. Hun har imidlertid spurt sine 3-4 venninner om å dra på cafe og gå rundt på shoppingsenter etterpå. Alle, som er i alder 15-16, skal betale selv. Jeg lurer på om det høres riktig ut? Er det da vanlig å ta med gave i tillegg? Jeg er i tvil. Jeg syns det blir feil at de skal både betale mat og gave. Hva gjør dere? Det er vanlig for voksne, har vært på restaurant og tatt med gave. Men jeg har lønn og jobber. Det er ikke det jeg lurer på. Anonymkode: e5647...94e
Paulinetta Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Jeg hadde sagt ja til min datter, og gitt ordinær gave. Det er mange som av ulike grunner ikke kan feire hjemme, og da er det greit å være litt fleksibel. Så hadde jeg betalt barnet mitt sin mat opptil en viss sum, over det ville hun måttet betale selv. Når hun en gang får seg jobb må hun betale alt selv. 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har sendt med penger når mine har vert i bursdag på pizzarestaurant. Noen ganger har de betalt selv og noen ganger har foreldrene til bursdagsbarnet betalt hele eller deler av det alt kommer på. Siden jenta har fått nei til å ha bursdag hjemme ville jeg tatt høyde for at hun har funnet på denne løsningen selv og at gaven fra vennene blir at de holder maten selv. Anonymkode: 50c4d...0c5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Jeg ville foreslått at jentene kunne spleiset sammen på en liten gave til hun som har bursdag Anonymkode: d643a...ec7 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Jeg hadde latt henne ha med en gave. Blir jo ekkelt for henne også om de andre har med og ikke hun. Anonymkode: ac8b6...26e 2
Luckiness Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 Ser ikke helt problemet med å både dekke en kaffe/drikke, noe bakst e.l og gave så lenge dere har råd. Dere har jo ikke helt kjennskap til hvorfor hun ikke har det hjemme. Kan være alt fra dårlig plass, at foreldrene har hjemmekontor og må jobbe også helger, mange søsken, dårlig råd, oppussing eller bare et ønske om å feire det på kafé. Synes egentlig det høres ut som en ganske koselig bursdag. 2
Daria Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Det som ikke hører riktig ut her er at en 16-åring ikke får lov til å feire hjemme og tydeligvis har foreldre som heller ikke vil/kan bidra til at hun får en anen feiring. Er det en situasjon hvor jeg virkelig ville sørget for at min egen tenåring både betalte for seg selv og hadde med gave er det her - får helt vondt av hun som må ordne og betale sin egen feiring. 4
Ulrikke Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Hadde betalt cafebesøket for min 16-åring, og også tenkt at gave var naturlig. Eventuelt fått henne til å høre med de andre som skal om de skal spleise på noe. Høres trist ut hvis hun ikke fikk lov til å ha det hjemme, da synes jeg man skal strekke seg litt ekstra... 2
Nelja Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 Jeg hadde betalt for både cafémat for datteren min og for gave til venninnen. Ser ikke på dette som en kjempeutgift, og jeg betaler jo for mat ute noen ganger uansett. Hvis dere har dårlig råd ville jeg anbefalt henne å kjøpe noe enkelt, og å spørre venninnene sine om de skal spleise på gave 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå