Gå til innhold

Vi har fått nytt kjøleskap av huseier

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg oppdaget at vårt kjøleskap ikke fungerte på mandag og gikk opp til huseier og sa ifra. Jeg sa at kunne snakke sammen om de skulle kjøpe nytt eller om vi skulle kjøpe et eget. Han sa at de selvfølgelig skulle kjøpe siden det stod her da vi flyttet inn.

Jeg nevnte at vi kunne vurdere å kjøpe et kombi skap med ca 50/50 fordeling. Nå har vi et med liten fryser øverst men det har fungert greit nok, men kjedelig å ikke kunne handle inn litt ekstra når det har vært tilbud. Vi er begge studenter og må spare der vi kan.

Så i dag fikk vi nytt og skuffelsen var stor da det nye skapet hadde fryseren på bunn og det er mye mindre plass i den enn i den forrige lille fryseren... Og ikke nok med det... Hele skapet stinker! Antagelig kommer den fra et innrøyket hus og nå lukter det gammel røyk i hele leiligheten vår. Jeg har ikke veldig lyst til å putte maten inn i det skapet selv om jeg får vasket det...

Hva skal vi gjøre? Jeg synes det er altfor frekt å klage til huseieren, men jeg blir så oppgitt over at han ikke forstår at dette kjøleskapet er forferdelig upraktisk, og ikke minst illeluktende :ler:

Kanskje vi skal kjøpe et nytt kjøleskap om en liten stund og si at vi fikk det i gave? uff... Ble så skuffet nå...

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Dersom jeg hadde hatt råd til det ville jeg kjøpt ett eget, det beholder man jo dersom man flytter videre.

Skrevet

Huseier har jo gjort det han skulle å satt inn et "nytt" skap. Enten må du vaske det med masse såpe, klorin inni feks. Ellers må du sette det til side å kjøpe et skap du liker.

Gjest gjest 0
Skrevet

Ja jeg vet... bare så synd han ikke tenker funksjonalitet når han kjøper noe. Det er ikke plass til å ha en egen fryser her heller :tristbla:

Men vi får håpe det går til vi får spart opp til nytt skap. Begge er studenter så vi har ikke penger til det nå.

Men nå har jeg vasket med klor og røyklukta er der enda. Hvordan skal jeg få bort den? litt kjedelig hvis det setter seg smak på maten. Hos bestemor smaker alt røyk selv om hun har sluttet å røyke for et år siden...

Skrevet

Du har det vel kanskje i bruk ja... Ellers er det å vaske ut og la det stå åpent for tørk og utlufting som hjelper.

Skjønner irritasjonen, men ofte er huseiere slik. Får de noe sånt gratis så bruker de det fremfor å kjøpe nytt. Han vil nok ikke bruker mer penger på leiligheten enn han må.

Ligger endel kombiskap på elkjop.no side sider til 3995,- som er høye og har stor frysedel. Dere kan ikke "tigge" litt bursdagsgaver, julegavetilskudd på forhånd også da?

Vi kjøpte en liten frysebos for å ha i kjelleren og det er egentlgi penger man sparer fort inn. Kan handle litt sjeldnere og større pakker for å fryse bort. Må tenke litt sånn også :)

Gjest Violetta
Skrevet

Eddik tar bort røykelukt når man setter det i en skål i et rom der det har blitt røykt. Kanskje eddik blandet med vann kan brukes til å vaske kjøleskapet slik at det tar bort lukten? Ellers vet jeg at sitron (vanlig sitron delt i to) brukes til å fjerne mange lukter med, det er jo billig og enkelt å gjøre et forsøk i hvert fall.

Ellers ville jeg prøvd å få kjøpt et eget kjøleskap, og så sagt dere fikk det i gave. Han kan ikke nekte dere å bruke det, men hva med det han har fått tak i nå, kan dere lagre det?

Gjest gjest 0
Skrevet

Hei og takk for tips!

Lukten har heldigvis forsvunnet nå så da er det problemet ute av verden. Men det er det med fryser da... Vi får se hva som skjer. De nærmeste vet at vi ønsker oss kjøleskap men først må vi prioritere vinterdekk. Det snødde jo her dag :)

Kanskje det blir kjøleskap på oss etter jul...

(huseier har lagringsplass til det hvis det trengs)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...