Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snart vært under APP i tre år, og det går mot en søknad om uføre. Er det sånn at stønaden da regnes ut i fra de tre siste årene, hvor jeg har fått utbetalt 66% av lønna mi? 😳

Anonymkode: 34705...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har snart vært under APP i tre år, og det går mot en søknad om uføre. Er det sånn at stønaden da regnes ut i fra de tre siste årene, hvor jeg har fått utbetalt 66% av lønna mi? 😳

Nei, det beregnes ut fra lønnsinntekten du hadde før du kom på aap.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det beregnes fra de tre årene før du begynte på aap. Hvis du fikk innvilget aap i 2019, beregnes uførestønad fra årene 2016, 2017 og 2018. 66% av inntekt fra de årene, justert til dagens G.

Anonymkode: 857de...65b

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det beregnes fra de tre årene før du begynte på aap. Hvis du fikk innvilget aap i 2019, beregnes uførestønad fra årene 2016, 2017 og 2018. 66% av inntekt fra de årene, justert til dagens G.

Stemmer nesten. Uføretrygd beregnes ut fra de 3 beste av de 5 siste årene før du ble syk. Jeg regner med at du hadde sykepenger året før aap. Ble du langtidssykemeldt i 2018 kan de benytte 2013-17 som grunnlag, de 3 beste av årene i den perioden.

Anonymkode: 23bdc...964

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stemmer nesten. Uføretrygd beregnes ut fra de 3 beste av de 5 siste årene før du ble syk. Jeg regner med at du hadde sykepenger året før aap. Ble du langtidssykemeldt i 2018 kan de benytte 2013-17 som grunnlag, de 3 beste av årene i den perioden.

De kan også gå lenger bak i tid om man har hatt omsorgen for små barn om man kommer bedre ut av det. De gikk helt tilbake til 2008 for min del da jeg søkte om ufør i 2020. Gikk på aap 2 år før det. 

Anonymkode: 7d3c6...412

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja stemmer🥴jeg ble overrasket da NAV tok aap med i mitt beregningsgrunnlag; lønnsinntekt+aap for 3 år.🧐

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...