Gå til innhold

Sjefen min er ikke snill, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har jobbet på arbeidsplassen min en god stund. Har fått mange gode kolleger og jeg samarbeider godt med dem.

Når det gjelder sjefen min, så er det en annen sak. Han kan være glad en dag, en annen dag kan han komme med grove vitser og synes at vi kommer med dumme spørsmål. I tillegg har han sagt at grove vitser er fullstendig uakseptabelt, men han har meget grove vitser selv. Hvis jeg konfronterer ham, så sier han indirekte at jeg tar feil og at hans meninger er rette. 

Jeg vurderer å slutte i jobben min pga dette, men samtidig elsker jeg jobben min og vil jobbe her for resten av mitt liv. Problemet er at jeg vet aldri hvilket humør sjefen er i. Så man kan aldri vite helt hva man skal si.

Det har gjort at jeg har blitt redd for min egen sjef og at jeg ikke klarer å bli sint på jobb, for da frykter jeg at jeg får sparken eller at jeg blir sett på som uproposjonal. Jeg gruer meg hver dag til å gå på jobb, anspenner meg, som nå har resultert i at når jeg kommer hjem fra jobb så må jeg gå og legge meg fordi jeg har brukt all min energi på å prøve å imponere sjefen min og å ikke bli sint + redselen for å få kjeft. Det har gått utover min selvtillit at jeg vet ikke om jeg skal slutte, sykemelde meg eller rett og slett si ifra til noen andre på jobben. Har dere noen tips?

Anonymkode: 17fc9...b1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber du private eller offentlig? Ofte har sjefer også en sjef.

Du kan sende en klage på sjefen din. Det verste som kan skje at du ender opp med å slutte uansett. Men du burde ikke slutte uten å prøve å bli kvitt personen som ødelegger for miljøet på jobb.

Les om miljø arbeidsmiljøloven. :)

Anonymkode: 86a22...c8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg har jobbet på arbeidsplassen min en god stund. Har fått mange gode kolleger og jeg samarbeider godt med dem.

Når det gjelder sjefen min, så er det en annen sak. Han kan være glad en dag, en annen dag kan han komme med grove vitser og synes at vi kommer med dumme spørsmål. I tillegg har han sagt at grove vitser er fullstendig uakseptabelt, men han har meget grove vitser selv. Hvis jeg konfronterer ham, så sier han indirekte at jeg tar feil og at hans meninger er rette. 

Jeg vurderer å slutte i jobben min pga dette, men samtidig elsker jeg jobben min og vil jobbe her for resten av mitt liv. Problemet er at jeg vet aldri hvilket humør sjefen er i. Så man kan aldri vite helt hva man skal si.

Det har gjort at jeg har blitt redd for min egen sjef og at jeg ikke klarer å bli sint på jobb, for da frykter jeg at jeg får sparken eller at jeg blir sett på som uproposjonal. Jeg gruer meg hver dag til å gå på jobb, anspenner meg, som nå har resultert i at når jeg kommer hjem fra jobb så må jeg gå og legge meg fordi jeg har brukt all min energi på å prøve å imponere sjefen min og å ikke bli sint + redselen for å få kjeft. Det har gått utover min selvtillit at jeg vet ikke om jeg skal slutte, sykemelde meg eller rett og slett si ifra til noen andre på jobben. Har dere noen tips?

Anonymkode: 17fc9...b1f

Er dere flere som føler det samme? Kanskje dere kan finne støtte av hverandre? 

Er det en sjef over sjefen igjen som du kanskje kan snakke med? 

Er det uaktuelt å ta et møte med sjefen og fortelle at du opplever at du er nervøs for å gå til jobben og at han får det til å bli usikker? 

Det er ikke gøy å ta slike samtaler, men kanskje det trengs? 
Kan jo være at han bare er en komplett idiot da som det ikke går an å gjøre så mye med og da har du egentlig tre valg: 

- Bli i jobben og ha masse angst og stress i kroppen som til slutt gjør at du går inn i veggen
- Bli i jobben, men klare å endre din innstilling og rett og slett lære deg at det er ikke så farlig om sjefen klikker, altså lære seg å ikke ta det personlig. (veldig vanskelig selvfølgelig)
- Finne en ny jobb.

Eller håpe og be om at han bytter jobb selv haha

Anonymkode: 4735c...4a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...