Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, om man velger litt taktisk avdeling i førstegangstjenesten, er førstegangstjenesten i seg selv mye mer enn det skolehverdagen er?

Er det da mulig for meg å holde på med idrett og jobbe ved siden av? Skal studere og ha idrettsstipend i utlandet, og får mest sannsynlig det etter førstegangstjenesten, men har ikke råd til å egentlig tape en inntekt på 300 000 i året på førstegangstjenesten når utdanningen er så dyr, så trenger å finne en måte å tjene penger på under førstegangstjenesten om jeg blir tvunget inn. (og nei, lommepengetullet man får i førstegangstjenesten er ikke nok til å dekke noe som helst)

Anonymkode: 36582...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kan ikke tenke meg at det lar seg gjøre. Når jeg var inne, så var dagene svært uforutsigbare. Så har man jo øvelser hver eller annenhver mnd., som kan strekke seg fra dager til uken. 

Samme med de vanlige dagene. Plutselig blir det satt opp kveldaktiviteter, på kort varsel. Og der du inne, så er forsvaret pri #1. Å ikke møte opp, med mindre du har en helt unik og gyldig grunn, blir straffet. Først og fremst med mindre disiplinering, men også arrest, om det skulle være snakk om mange dager. 

Anonymkode: c9616...107

• Liker 1
Skrevet

Det pleide å være en idrettstropp for de som er veldig flinke i sin idrett. Men inntekt og jobb tror jeg ikke du skal regne mex

Anonymkode: 6f3cc...cf0

Skrevet (endret)

Det begynner å bli noen år siden jeg var inne, men jeg tror fremdeles forsvarets veier kan være uransakelige - du kan ikke planlegge med noe slikt, da tror jeg du bør ha det skriftlig før du går inn. 

Jeg hadde mulighet til å jobbe siste halve året (2 uker på 4 av), men det var bare tilfeldigheter som gjorde.

Endret av ekkoet
Skrevet

Hvis du har turnustjeneste så kan du jobbe når du har perm, men ikke regn med at det blir noen enorme summer av det, eller at det er lett å ordne et arbeidsforhold som legger opp til det. Med vanlig tjeneste er det nok svært vanskelig ettersom dagene nok blir svært uforutsigbare, slik som de andre sier. I tillegg er det ikke bare bare å "velge litt taktisk". Forsvaret plasserer deg der de trenger folk, ikke der du har lyst. Men si du vil i vakt og sikring, så vil du sannsynligvis få det ettersom det er mange stillinger og få som har det som førstevalg, og håp at du får en god turnus.

Anonymkode: b4db9...11e

Skrevet

Har du jobb skal de vel dekke den?

Anonymkode: eeb88...7bf

Skrevet

Nei det går ikke.  

Anonymkode: 949fc...6d9

Skrevet

Tja, du kan sikkert jobbe når du har perm. Men den kan bli flyttet på kort varsel. Du kan ikke jobbe så mye at du tjener 300 000 kr i løpet av året. 

Anonymkode: 9c667...4a2

Skrevet

Hva ser du for deg at førstegangstjenesten er egentlig?

Anonymkode: 5d992...843

• Liker 3
Skrevet

Ha ha ha, nei det går dårlig.

Anonymkode: 730cb...608

Skrevet

det går ikke.

aldri i verden! 

Anonymkode: c312e...aae

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva ser du for deg at førstegangstjenesten er egentlig?

Anonymkode: 5d992...843

Unødvendig bortkastet år hvor jeg ikke vil lære noe jeg trenger senere i livet, tape masse penger jeg kunne tjent, falle ut av idrett og rutiner jeg ønsker å beholde videre og fortsette å satse i, og bli forsinket i utdanningen min + få ekstra høyt studielån da jeg ikke har muligheten til å få spart opp noe før og taper idrettstipendet mitt, kun fordi jeg ikke kan klassifisere meg som en "satsende toppidrettsutøver på veldig høyt nivå"?

Anonymkode: 36582...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...