AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Hei, det er en jungel å orientere seg i, så jeg spør heller her. Jeg ønsker å kjøpe et lesebrett som man kan bruke til å lese bøker jeg laster ned på bibliotekappen som heter allbok. Noen som har et konkret lesebrett å anbefale? Og hvor mye koster det sånn ca å kjøpe e-bøker? Anonymkode: 39cb7...9b2
Okapi Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Da trenger du et lesebrett med Android. Det er dessverre ikke så mange av dem, og de som finnes er dyrere enn Kindle og Kobo. https://www.komplett.no/product/1172531/pc-nettbrett/nettbrett-ipad-lesebrett/lesebrett/onyx-boox-poke3-6-32gb Ellers varierer prisene på ebøker omtrent like mye som papirbøker. Mye er gratis eller tilnærmet gratis, en del prises omtrent som pocket, og enkelte nye (spesielt norske) bøker koster omtrent det samme som hardbacks. Jeg har nyeste Kindle Paperwhite (selges enn så lenge kun hos Amazon) og er veldig fornøyd med den. Ulempene er at den ikke fungerer med norske biblioteker, Amazon pusher salg gjennom den, og den bidrar til at Jeff Bezo får enda litt mer penger i svømme i. 2
Rumle Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Okapi skrev (Akkurat nå): Da trenger du et lesebrett med Android. Det er dessverre ikke så mange av dem, og de som finnes er dyrere enn Kindle og Kobo. https://www.komplett.no/product/1172531/pc-nettbrett/nettbrett-ipad-lesebrett/lesebrett/onyx-boox-poke3-6-32gb Ellers varierer prisene på ebøker omtrent like mye som papirbøker. Mye er gratis eller tilnærmet gratis, en del prises omtrent som pocket, og enkelte nye (spesielt norske) bøker koster omtrent det samme som hardbacks. Jeg har nyeste Kindle Paperwhite (selges enn så lenge kun hos Amazon) og er veldig fornøyd med den. Ulempene er at den ikke fungerer med norske biblioteker, Amazon pusher salg gjennom den, og den bidrar til at Jeff Bezo får enda litt mer penger i svømme i. Ikke jeg som er ts, men jeg spør likevel, vet du om det finnes en ok leseapp som er kompatibel med norske biblioteker?
Rumle Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Dakia skrev (Akkurat nå): iPad? appen til biblioteket heter Allbok Takk! 1
Okapi Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 27 minutter siden, Dakia said: iPad? appen til biblioteket heter Allbok Personlig synes jeg iPad og andre greier med blått baklys er litt ugreit å lese på. Fint til sitt bruk, men blir nødløsning til bøker for meg. Når det er sagt: Hvis du vurderer en Kindle, går det an å teste Kindle-appen til Android og iOS. Interfjeset der er nesten klin likt det man får på selve enheten, og det går an å få litt innblikk i hvordan det vil oppleves før man eventuelt bestemmer seg. 1
Dakia Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Okapi skrev (27 minutter siden): Personlig synes jeg iPad og andre greier med blått baklys er litt ugreit å lese på. Fint til sitt bruk, men blir nødløsning til bøker for meg. Når det er sagt: Hvis du vurderer en Kindle, går det an å teste Kindle-appen til Android og iOS. Interfjeset der er nesten klin likt det man får på selve enheten, og det går an å få litt innblikk i hvordan det vil oppleves før man eventuelt bestemmer seg. Det har du nok rett i. Jeg kjøpte akkurat nye briller med blåfilter, og det var sykt behagelig. Merket ikke før da hvordan lyset egentlig påvirker. har aldri hatt kindle, men syns kindle-appen er fin Amazon har mye gratis bøker for kindle, hvis du vil teste.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Bookbites på en hvilken som helst tablet? Kindle er bra å lese på, men en får ikke lasta inn bøker en har lånt på biblioteket. Anonymkode: 9bea5...414
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå