Gå til innhold

Hvor kan jeg jobbe? Trenger innspill.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på gråten. Skal få hjelp til å finne jobb nå gjennom NAV. Sannheten er at jeg ikke engang har lyst til å stå opp, men alle sier (ja mange av dere vil også svare det) at det er godt å komme seg ut å tenke på noe annet, men jeg har store problemer bare å komme meg ut på butikken. Er redd for at dette skal vippe meg over pinnen, men jeg MÅ prøve. Jeg skal det. Man blir vel aldri helt klar for det, sant? Er utdannet vernepleier, men har ikke jobbet på 2.5 år, psykiatrien har gitt meg opp.. (synd, jeg kunne blitt en ressurs for samfunnet med riktig behandling. Har PTSD og unnvikende personlighetsforstyrrelse - med det alvorlig depresjon, sosial angst/angst, bulimi, dissosiativ lidelse). Bor hjemme akkurat nå mamma og pappa må passe på meg fordi jeg ikke stoler på meg selv. Så da lurer jeg på om det er innafor å få arbeide med å pakke bøker eller noe? Det er vel bare verna bedrifter som gjør, jeg er vel ikke helt innen den kategorien men.. Ser ikke for meg noe annet. Kanskje jeg kan kjøre med aviser på natten eventuelt, vet ikke hvilke firma som gjør det? Hadde jeg vært frisk hadde jeg ville jobbet i barnebolig eller lignende, men sånn er ikke livet akkurat nå. Setter pris på alle forslag :) 

Anonymkode: a7b9f...ad2

Videoannonse
Annonse
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Få Nav til å melde deg på AFT, så kan du begynne der. Arbeidsforberedende trening, da får du hjelp til å finne en plass som du kan bygge deg opp på istedenfor å hive deg ut i noe du ikke mestrer. Bygge på,litt og litt. 

Dette kan du klare. Synd du ikke har vært i stand til å ta imot hjelp fra psykiatrien, enda. Det kan endre seg til det bedre! 

Skrevet

Lager? Innenfor alle bransjer. Pakke varer for netthandel? Oda osv? 

Anonymkode: 99d44...28d

Skrevet
Kerrs Pink skrev (13 minutter siden):

Få Nav til å melde deg på AFT, så kan du begynne der. Arbeidsforberedende trening, da får du hjelp til å finne en plass som du kan bygge deg opp på istedenfor å hive deg ut i noe du ikke mestrer. Bygge på,litt og litt. 

Dette kan du klare. Synd du ikke har vært i stand til å ta imot hjelp fra psykiatrien, enda. Det kan endre seg til det bedre! 

Takk ❤️ Skal få tett oppfølging, men jeg ble satt rett til dette med individuell jobbstøtte uten å ha testet arbeidsevnen først - så vi får se. Takk for gode ord, har fortsatt et 0.1% håp. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lager? Innenfor alle bransjer. Pakke varer for netthandel? Oda osv? 

Anonymkode: 99d44...28d

Lager blir nok for fysisk utfordrende, men skal sjekke ut det andre om de har noen tilbud her jeg bor :) Takk for tips har ikke tenkt på det! 

Skrevet

Jeg har vært navplassert på et folkebibliotek. 

Jeg måtte sitte litt i skranken, men aldri hele dager og kunne trekke meg tilbake ved behov. Ellers rydda jeg på plass bøker, leita etter bøker, rydda i databasen, registrerte nye bøker og gjorde dem klar for utlån, limte og fiksa på ødelagte bøker, sendte ut purringer, leverte og henta bøker til noen eldreboliger m.m. 

Det er en ti års tid siden nå da, så en del av arbeidsoppgavene har kanskje forsvunnet med økt digitalisering. 

Det er stille og rolig på bibliotek og lite "skummelt" eller sinte kunder og ikke farlig å gjøre feil. Det er mye barn innom, hvis du liker det. De jeg jobba sammen med var snille og rolige godt voksne damer. 

Biblioteket mitt har alltid hatt "navere". Før jeg begynte hadde noen andre nettopp slutta og det kom ei ny uka etter meg. Tror det er ganske vanlig arbeidstreningssted. Problemet er at det er offentlig og ikke mulighet for varig jobb. Da jeg begynte å føle meg trygg måtte jeg slutte, og da gikk jeg egentlig tilbake til start igjen. 

Anonymkode: 601e6...a49

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har vært navplassert på et folkebibliotek. 

Jeg måtte sitte litt i skranken, men aldri hele dager og kunne trekke meg tilbake ved behov. Ellers rydda jeg på plass bøker, leita etter bøker, rydda i databasen, registrerte nye bøker og gjorde dem klar for utlån, limte og fiksa på ødelagte bøker, sendte ut purringer, leverte og henta bøker til noen eldreboliger m.m. 

Det er en ti års tid siden nå da, så en del av arbeidsoppgavene har kanskje forsvunnet med økt digitalisering. 

Det er stille og rolig på bibliotek og lite "skummelt" eller sinte kunder og ikke farlig å gjøre feil. Det er mye barn innom, hvis du liker det. De jeg jobba sammen med var snille og rolige godt voksne damer. 

Biblioteket mitt har alltid hatt "navere". Før jeg begynte hadde noen andre nettopp slutta og det kom ei ny uka etter meg. Tror det er ganske vanlig arbeidstreningssted. Problemet er at det er offentlig og ikke mulighet for varig jobb. Da jeg begynte å føle meg trygg måtte jeg slutte, og da gikk jeg egentlig tilbake til start igjen. 

Takk for at du tok deg tid til å svare! Det høres veldig fint ut det du forteller, synd du gikk tilbake til start da du måtte slutte. Eneste negative er at jeg er redd for å møte på kjentfolk og for at jeg må forholde meg til masse mennesker.. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for at du tok deg tid til å svare! Det høres veldig fint ut det du forteller, synd du gikk tilbake til start da du måtte slutte. Eneste negative er at jeg er redd for å møte på kjentfolk og for at jeg må forholde meg til masse mennesker.. :) 

Det er ikke masse mennesker på små bibliotek. :) Det var mest barn og de faste stamgjestene som kom innom for å lese avis og låne PC. På dager med fint vær kunne det være færre enn ti kunder innom på en hel dag. Og man skal være diskré og ikke bråke og skravle uansett. 

Jeg var også redd for å møte på kjentfolk. Jeg pleide å gjemme meg mellom hyllene ... Men måtte snakke litt med noen av mine gamle lærere, og flere av dem kommenterte på at det var kult at jeg hadde blitt bibliotekar. Og da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si. :rodme: Men det gikk helt fint. Folk er stort sett snille på bibliotek, så det er en myk start for å komme ut i verden igjen. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei, TS.

Jeg er i en lignende situasjon som deg, og kunne gjerne tenke meg å snakke med noen. Så hvis du ønsker det så må du bare sende meg en pm 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...