AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Det er stor trend at kvinner bygger muskler f eks. Og kvinnene blir mer maskuline samtidig som at de feminine. De blir hybridversjoner. Jeg synes dette er spennende. Anonymkode: 54275...17e 1
Kipling Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Ok, jeg syns at dette er motbydelig. For å svare på spørsmålet ditt så ja, det virker sånn. Menn blir mer og mer feminine og kvinner blir mer maskuline. Når det gjelder det med styrketrening, så er det ikke opplagt at styrketrening gjør kvinner mer maskuline, for det kommer ann på hva slags styrketrening. Dersom styrketreningen er at de bare gjør masse benkpress, skulderpress, pull ups og andre overkroppsøvelser, så ja… Men om de fokuserer mer på underkroppsøvelser som bygger rumpe og lår så får de jo kraftigere timeglassform og blir mer feminine, og av det jeg har sett så er det mest hipthrust, glutebridge og squats det går i for kvinnelige «vektløftere». Så Jeg ser ikke for meg at de fleste kvinner kommer til å se ut, eller prøve å se ut, som marit bjørgen med det første. Heldigvis… 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Vel, akkurat nå er vi veldig ekstreme. Kvinner bruker ekstremt mye mer sminke. Insta-baddies osv. Og om menn vil ha på neglelakk eller kort hår, da er de plutselig ikke menn lenger. Og kvinner som ikke bruker sminke, har kort hår og aldri går med kjole? " Er du sikker på du ikke er mann?" Håper dette går over snart, og at folk kan ha på seg det de vil, og at man kan være så feminin eller maskulin som man vil. Men det tar vel noen år før vi er der. Anonymkode: 6320b...783 10
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Fysisk, psykisk eller begge deler? Jeg har aldri vært særlig feminin, og mine mannlige venner er ikke særlig maskuline. Det betyr ikke at jeg er butch eller at de går i kjoler, noe som også er helt greit å gjøre. Det tradisjonelle er på vei ut, ja, men sånn har det vært lenge, og enda mer i byene. Selvfølgelig er det bra. De rigide reglene for hvordan man kan se ut og oppføre seg er mer oppløst, og den som ikke er for større valgmuligheter er konservativ og kjip. Styring av andres valg er en uting når det ikke går utover andre på en skadelig måte. Marit Bjørgen vurderes for øvrig på sine prestasjoner og kyndighet, ikke på utseende. En nedlatende vurdering av kroppen hennes er totalt irrelevant og stygt. Anonymkode: 57566...d7b 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, akkurat nå er vi veldig ekstreme. Kvinner bruker ekstremt mye mer sminke. Insta-baddies osv. Og om menn vil ha på neglelakk eller kort hår, da er de plutselig ikke menn lenger. Og kvinner som ikke bruker sminke, har kort hår og aldri går med kjole? " Er du sikker på du ikke er mann?" Håper dette går over snart, og at folk kan ha på seg det de vil, og at man kan være så feminin eller maskulin som man vil. Men det tar vel noen år før vi er der. Anonymkode: 6320b...783 Enig, og jeg tror den yngre generasjonen er på vei dit. Jeg ser at flere heterofile yngre gutter nå f.eks bruker neglelakk, og sminke har vært brukt i mange år allerede. Rosa har også blitt en svært akseptert farge på menn blant de yngre, f.eks Moncler selger endog rosa dunjakker i herremodell. Handlingsrommet for kvinner har vel historisk sett vært svært mye større enn for menn, håper dette nå endrer seg så det blir likt og stort for begge kjønn. Anonymkode: eaf85...c72 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vel, akkurat nå er vi veldig ekstreme. Kvinner bruker ekstremt mye mer sminke. Insta-baddies osv. Og om menn vil ha på neglelakk eller kort hår, da er de plutselig ikke menn lenger. Og kvinner som ikke bruker sminke, har kort hår og aldri går med kjole? " Er du sikker på du ikke er mann?" Håper dette går over snart, og at folk kan ha på seg det de vil, og at man kan være så feminin eller maskulin som man vil. Men det tar vel noen år før vi er der. Anonymkode: 6320b...783 Her merker man også stor forskjell på bygd, småbyer og storbyen. Ingen av mine gode venner er utpreget feminine eller maskuline. De bor i Oslo. En og annen gjeng i periferien har nå og da en som dyrker det feminine og er opptatt av shopping og sminke eller en maskulin fyr som trener mye styrke, men folk flest rundt meg er friluftsmennesker og tenker vel strengt talt sjeldent på kjønn. Alle har i tillegg høyere utdanning og bor urbant, så det er nok en sammenheng. Men så ser jeg det er mer dyrking av femininitet og maskulinitet på andre utdanninger igjen, som økonomi, markedsrettet utdanning etc. Jeg har i en periode flyttet hjem og begynt å jobbe i et typisk deltidsyrke i en mindre by. Restaurantbransjen. Her er det masse sminke, løsvipper og også restylan og botox. Her er det mange med lavere eller ingen utdanning utover videregående. Synes det er ganske fremtredende forskjeller, geografisk og sosioøkonomisk sett. Anonymkode: 57566...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Kipling skrev (29 minutter siden): Ok, jeg syns at dette er motbydelig. For å svare på spørsmålet ditt så ja, det virker sånn. Menn blir mer og mer feminine og kvinner blir mer maskuline. Når det gjelder det med styrketrening, så er det ikke opplagt at styrketrening gjør kvinner mer maskuline, for det kommer ann på hva slags styrketrening. Dersom styrketreningen er at de bare gjør masse benkpress, skulderpress, pull ups og andre overkroppsøvelser, så ja… Men om de fokuserer mer på underkroppsøvelser som bygger rumpe og lår så får de jo kraftigere timeglassform og blir mer feminine, og av det jeg har sett så er det mest hipthrust, glutebridge og squats det går i for kvinnelige «vektløftere». Så Jeg ser ikke for meg at de fleste kvinner kommer til å se ut, eller prøve å se ut, som marit bjørgen med det første. Heldigvis… Så kvinner skal helst være slik du vil og ikke hva de selv vil? Og ikke gjøre visse øvelser? Interessant. Anonymkode: b5f1b...8af 6
Isambard Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Nei. Moten var mer androgyn på 80 tallet. 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 Isambard skrev (2 minutter siden): Nei. Moten var mer androgyn på 80 tallet. 80-tallet! Og 70- for øvrig. Tiårene jeg var for sent ute til :(( Anonymkode: 57566...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 Jeg ga opp Norge da kvinner begynte å ta prestisjeutdanninger. Hvorfor skal kviner og menn ha de samme jobbene? Anonymkode: 83ff1...c0e
Adrenalina1 Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 I dag ser man nesten ikke forskjell på kvinner og menn. Trist. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ga opp Norge da kvinner begynte å ta prestisjeutdanninger. Hvorfor skal kviner og menn ha de samme jobbene? Anonymkode: 83ff1...c0e I alle mine dager. Har kvinner begynte å ta prestisjeutdanninger fordi de har lyst og nå? Ærlig talt. Likestillingen har gått for langt!!! 😅 Anonymkode: 57566...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 Adrenalina1 skrev (1 minutt siden): I dag ser man nesten ikke forskjell på kvinner og menn. Trist. Da er du blind. Mennesker med synet i behold ser i 99 prosent av tilfellene hvem som er hva. Anonymkode: 57566...d7b 9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 Nei. Tror vi er på vippepunktet nå. Eller bristepunktet for å si det sånn😅 Menn og kvinner føler seg lost i likestillingens navn. Jeg tror det er flere som lengter litt tilbake til da menn kunne være menn, og kvinner kunne være kvinner* *disclamer: unntak vil det alltid være, og det er ok. Anonymkode: 2815c...5f9 1
Peanut Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 Just now, Adrenalina1 said: I dag ser man nesten ikke forskjell på kvinner og menn. Trist. Eh? Synes det er viden forskjell jeg. 2
Adrenalina1 Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 Peanut skrev (Akkurat nå): Eh? Synes det er viden forskjell jeg. Jeg snakker om utseendet. Gjør du☺️?
Peanut Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Just now, Adrenalina1 said: Jeg snakker om utseendet. Gjør du☺️? Ja? Det er jo det jeg ser først <_< 4
Druid Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 Jeg tror ikke vi går mot androgyn, men at stereotypene dør. Du vil ikke kunne bruke merkelappene, fordi androgyn ikke lenger beskriver det man ser. Jeg må ærlig innrømme at dagens situasjon blir mer og mer kompleks , og vanskeligere og vanskeligere å forholde seg til på samfunnsnivå. Men det gir mer individuell frihet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #19 Skrevet 26. januar 2022 Maskulinitet og feminitet er egenskaper. Kvinne og mann er biologiske kjønn. Det er en forskjell. Vi beveger oss mot et samfunn hvor folk kan være mer seg selv. Hvor menn kan gråte og kvinner kan drive med boxing. Dette er positivt. Vi burde alle ha en god blanding av feminine og maskuline egenskaper. Det viktigste er at folk tør å være seg selv uten å bli stemplet. Kvinner gjør ikke sånn eller menn gjør ikke sånn låser oss inn i roller vi ikke nødvendigvis passer inn i. Anonymkode: b5f1b...8af 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #20 Skrevet 26. januar 2022 Skal tro hva den nye kokken i kantinen definerer seg som, om noe i det hele tatt? Aner ikke, betyr ikke noe heller, maten er dritgod! Anonymkode: 4dce9...651 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå