Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #1 Skrevet 20. oktober 2005 Vet ikke om dette gjelder hus eller hage; forsåvidt begge deler, men det er jo ikke det viktige her... Jeg har et "blikkfat" med tre skåler i som jeg i går kjøpte hhv gressløk, basilikum og dill til. Det står at de skal stå kjølig, men ikke i kjøleskap (det vil ejg jo heller ikke, de skal jo både live opp litt + vært til bruk i maten). så nå står de der på kjøkkenbenken da - og er brune og visne allerede! Hva gjør jeg?
Gjest HB Skrevet 21. oktober 2005 #2 Skrevet 21. oktober 2005 Har de blitt helt brune er det nok for sent, da må du nok kjøpe nye. Jeg tror at slike urte/krydderplanter trenger MASSE vann. Det er nok ikke uten grunn at man får kjøpt egne selvvanningspotter til slike planter. Mine tørket i hvert fall veldig fort ut i terracottakrukker. Skal de stå kaldt kan de jo stå i vinduet dersom du ikke har varmeovn under. Nå som det går mot vinter er jo vindusflaten ganske kald. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #3 Skrevet 21. oktober 2005 Nei,nei, ikke helt brune, de har begynt å bli brune, alså jeg ser at de ikke er helt i form... Varmoevn under vinduet har jeg da...
Gjest HB Skrevet 21. oktober 2005 #4 Skrevet 21. oktober 2005 Er de ikke helt brune kan du jo fjerne det som er dødt og se om de kommer seg. Det går jo an å slå av varmeovnen, men da kan det jo bli kaldras på gulvet. Det er jo inne noe i veien for at ovnen står på også, men da vil den tørke ut jorden enda mer, så du må være ekstra påpasselig med vanningen. Sikkert hver dag. Men står ovnen på blir det jo ikke så kaldt der. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #5 Skrevet 21. oktober 2005 Frysepulver orker ikke å leve i en kald leilighet bare fordi gressløken hennes skal overleve...
Gjest HB Skrevet 21. oktober 2005 #6 Skrevet 21. oktober 2005 Men det er vel ikke den eneste varmeovnen du har?? Du kan jo bare skru ned termostaten til ca. 17 grader, så holder du en viss temperatur i rommet uten at du griller gressløken. Lykke til! Hilsen Lille meg
Gjest HB Skrevet 21. oktober 2005 #7 Skrevet 21. oktober 2005 Forresten, har ikke du et nick å leve opp til...?? Hilsen Lille meg
Arwen Skrevet 21. oktober 2005 #8 Skrevet 21. oktober 2005 Her er det ikke kaldt, meg jeg har edenlig funnet ut at urter må vannes minst anhver dag for at de skal overleve. Jeg vanner til vannet renner godt gjennom og lar de stå i vasken i noen timer for å renne av seg.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #9 Skrevet 21. oktober 2005 Men det er vel ikke den eneste varmeovnen du har?? Du kan jo bare skru ned termostaten til ca. 17 grader, så holder du en viss temperatur i rommet uten at du griller gressløken. Lykke til! Hilsen Lille meg ← Nei, men kjøkkenet er rett ved rommet mitt og jeg er ekstremt frysen. Type "sov med pysj i syden i juli" Forresten, har ikke du et nick å leve opp til...?? Hilsen Lille meg ← Hehe, joa Her er det ikke kaldt, meg jeg har edenlig funnet ut at urter må vannes minst anhver dag for at de skal overleve. Jeg vanner til vannet renner godt gjennom og lar de stå i vasken i noen timer for å renne av seg. ← Huff, det aner meg at dette blir mye jobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå