Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej, har blitt eldre og ser naturligt trøtt ut. Ikke extremt men har jeg sovet Litt dårligt så ser jeg veldigt trøtt ut. Har også ett åpent bitt og får kviser av og til. Så mye freshere og bedre ut for Noen år tillbake når jeg startet i stillingen. Kan jeg få sparken pga utseende? 

mange kollegær som ska kommentera utseendet mit. ”Idag ser du fresh ut” ”idag ser du sliten ut” osv .

iblandt føles det ut som jeg er et levande vesene kun basert på mit utseende. 

tar det egt ikke personligt men siden jeg får mye kommentarer så begynner jeg å lure? 

kan en få sparken? 

Anonymkode: 70b2b...ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Og de er frekke som kommenterer. Sett de på plass så de slutter.

Anonymkode: b2dbf...9a4

• Liker 2
Skrevet

Nei.❤️ Så frekke kollegene dine er.

Skrevet

Du kan faktisk det. Hvis du har en stilling der man må se seriøst ut og du f.eks. sminker deg nesten som klovn, kan det hente at du får konsekvenser.

Anonymkode: aa161...0d5

• Hjerte 1
Skrevet

Nei. Hadde du fått sparken for noe slikt hadde du jo hadd en garantert vinner i retten for å si det mildt. 

Uansett frekt å kommentere hvordan noen ser ut. Har hørt den trøtt kommentaren tusen ganger. Blir trøtt av den 😂

Anonymkode: 21a39...1af

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan faktisk det. Hvis du har en stilling der man må se seriøst ut og du f.eks. sminker deg nesten som klovn, kan det hente at du får konsekvenser.

Da må det i så fall stå i kontrakten 

Anonymkode: 21a39...1af

Skrevet

Jeg har resting bitch face og får ofte kommentarer som " du ser så sur ut?" Eller "er du lei deg idag!?"

Jeg har lært meg å leve med det. Kunne man sparke folk fordi de er stygge eller ser uopplagt ut hadde jeg vært arbeidsledig for lengst. 🤷‍♀️
det er bare sånn jeg ser ut

Anonymkode: 094bd...465

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg leste også det at en kan få sparken pga utseende. Leste om en jente som ikke fikk jobb fordi hun hade for mye kviser- som resepsjonist. Jeg synes ikke det er greit egt fordi alle ska få lov å jobbe. Men ja det står i avtalen at vi må se velatellte ut. Med det rent hår, René klær og opptatt hår. Ikke make negler og for sterke farver etc. 

alle på min jobb ser slitne ut til og fra fordi vi jobber turnus. Men bare det at veldigt mange legger fokus på meg. Jeg var veldigt pen Noen år tillbake men idag ser jeg eldre og mer sliten ut naturligt. Jeg har og et åpent bitt som påvirker tennene og det på opereres vekk. Får ikke dekket det av staten. 

jeg dusjer, bruker hudkremer, trener og tar hånd om meg selv ass. Men enkelte ting kan jeg ikke gjøre mye med 😅 og jeg synes selv jeg er fin. Er bara redd at det ligger noe bak disse kommentarene siden folk er på meg lissom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg leste også det at en kan få sparken pga utseende. Leste om en jente som ikke fikk jobb fordi hun hade for mye kviser- som resepsjonist. Jeg synes ikke det er greit egt fordi alle ska få lov å jobbe. Men ja det står i avtalen at vi må se velatellte ut. Med det rent hår, René klær og opptatt hår. Ikke make negler og for sterke farver etc. 

alle på min jobb ser slitne ut til og fra fordi vi jobber turnus. Men bare det at veldigt mange legger fokus på meg. Jeg var veldigt pen Noen år tillbake men idag ser jeg eldre og mer sliten ut naturligt. Jeg har og et åpent bitt som påvirker tennene og det på opereres vekk. Får ikke dekket det av staten. 

jeg dusjer, bruker hudkremer, trener og tar hånd om meg selv ass. Men enkelte ting kan jeg ikke gjøre mye med 😅 og jeg synes selv jeg er fin. Er bara redd at det ligger noe bak disse kommentarene siden folk er på meg lissom. 

Herregud så mye stavfeil. Vi må se vellstelte ut på jobb. Ikke male neglene, ha oppsatt hår, Rene klær. Ikke ha sterke farver etc. Men står ikke noe om kviser, lit gule tenner og poser unner øyene. 

Skrevet

Det kommer vel an på hva du jobber som. Jobber du i parfymeri bør du være ekstremt velstelt på jobb. Men da kan du sikkert alle triksene for å se våken ut også.

Jeg tror ikke jeg hadde likt meg i et miljø eller bransje der mange kollegaer er utseendefiksert. 

Anonymkode: 78803...eb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det kommer vel an på hva du jobber som. Jobber du i parfymeri bør du være ekstremt velstelt på jobb. Men da kan du sikkert alle triksene for å se våken ut også.

Jeg tror ikke jeg hadde likt meg i et miljø eller bransje der mange kollegaer er utseendefiksert. 

Anonymkode: 78803...eb1

Sant. Jaja jeg trur ikke jeg får sparken men Hvis jeg får det pga utseende så regner jeg vel med at jeg får dagpenger av nav? Og at dem hjelper meg å finne en jobb der jeg blir acceptert for utseendet mitt 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har resting bitch face og får ofte kommentarer som " du ser så sur ut?" Eller "er du lei deg idag!?"

Jeg har lært meg å leve med det. Kunne man sparke folk fordi de er stygge eller ser uopplagt ut hadde jeg vært arbeidsledig for lengst. 🤷‍♀️
det er bare sånn jeg ser ut

Anonymkode: 094bd...465

Hehe ja enig med deg ass. Og en blir Lei av slike kommentarer til slut. Men er jo ikke så mye en kan gjøre med saken. Så da må man bara lære å leve med det. Men uansett så synes jeg det er merkeligt at så mange liker å snakke om andres utseende. Opplevde ikke dette før. Greit Hvis Noen ser trøtt ut og en vil vare snill men da kan en isteden spørre Hvordan mår du? Et mer åpent spørsmål og ikke sån utseendefixert. Jeg går ikke rundt og kommenterer mine kollegærs utseende. Og skulle aldri få før meg å gjøre det heller. Med mindre Noen stinker svett typ og det er umuligt å være i samme rom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg få sparken pga utseende? 

Nei.

Anonymkode: c849e...7ae

Skrevet

Det tror jeg ikke, men det kommer kanskje an på jobben?

Det skal mye til for at en anleggsarbeider får sparken på grunn av utseendet.

(Et ganske sterkt bilde hvis man tenker over det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...