Gå til innhold

Fortell meg om kjipe kunder dere har hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger alle en utblåsning en gang i blant.

Her er dagens for meg (langt innlegg) 

Jeg jobber innenfor service bransjen, men driver ikke med servering og den slags. Jeg driver mest med å overse drift og er den eneste på jobb i mine skift. Jeg har kunder men det er bare små ting jeg selger til dem. 

Uansett.. I løpet av tiden med korona har det jo vært en del restriksjoner og jeg har helt ærlig hatt perioder hvor jeg syns det har vært ekstremt ubehagelig å være på jobb. Mange kunder eier ikke hygiene og er generelt kjipe å ha med å gjøre hvis du prøver å følge reglene som er satt i forhold til restriksjoner. 

Så og si hver dag må jeg komme med en hel tale og forklaring på hvorfor jeg nå står bak disken meste parten av dagen og ikke går ut for å selge. De samme menneskene spørr hver gang (vi har mye gjengangere, da dette er en form for samlingsplass). De nekter å forstå at vi må holde oss innenfor restriksjonene og slenger konstant ut kommentarer om dårlig service fordi vi ikke gjør som de vil. 

Senest i dag mårrest hadde jeg en diskusjon med en kunde som har klagd hver gang hun har vært her. Før brukte vi å gå ut å selge noen ganger hvis det var enkelte kunder som ikke klarte å gå selv eller lignende. Da ble det også slik at vi gikk til alle andre bare for å slippe drama og slik at de få kundene som fikk hjelp ikke skulle få kommentarer på det. Vi har sluttet med dette siden og går nå kun til de som faktisk trenger det. Dette ble ikke godt mottatt av de som ikke trenger det og det har blitt storståhei hveeer dag. Kunden må gå maks 10 meter forresten og vanligvis enda kortere hvis de bare setter seg nærmere kassa. 

Jeg forklarte til denne kunden at vi hadde sluttet med praksisen å gå til alle pga mer smitte og generelt veldig mye klaging og sutring de dagene/skiftene det ikke ble noe gåing. Vi er det eneste lokalet i firmaet som hadde prøvd å gå litt nå og da for å være grei men det funka jo dårlig. Vi begynte med samme praksis som alle andre, altså og aldri gå ute å selge utenom til de enkelte som trenger det. 

Hun kunne absolutt ikke forstå hvorfor hun måtte gå selv!!!! (dette er en sprek dame forreste) Etter mye om og men så ble hun stille og gikk. Plutselig fikk hun med seg at det satt en eldre kunde med krykke i lokalet og hun gikk bort til henne og sa at hun måtte klage slik at vi skulle gå ut å selge. Jeg hørte jo selvfølgelig det og forklarte igjen med engang at jeg skulle gå ut til de enkelte som faktisk trenger hjelp. 

Kunne se det på den "spreke" kunden at hun ble helt rød i toppen men prøvde å late som hun ikke var sur. Køddet med "åja, jaja da skal jeg også begynne å hinke litt, haha!" 

Blir så sinnsykt provosert. Vær i det minste ærlig å si at du er lat som faen og gir blaffen i andre sin helse med mindre du får goder ut av det. Æsj. 

Anonymkode: 5a6cf...0bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjørte taxi i min "ungdom", og hadde plukket opp en særs beruset mann på et utested. Kjørte han hjem og stoppet utenfor huset hans. Da han skulle betale stappet han hånda dypt i bukselommen for å ta opp penger for å betale. Han betalte, fikk penger tilbake og forlot drosja. Så snur jeg meg for å se i setet, og da ligger en 500-lapp igjen etter at han hadde dratt opp kontantene fra bukselomma. Jeg tok 500-lappen, løp ut og innhentet han på trappa. Sa at han hadde mistet 500 kr, og ga han den. Da ble han rasende. Jeg hadde ifølge han prøvd å svindle han, jeg var en forbanna udugelig og ubrukelig jævel, jeg skulle bli anmeldt, drosjenæringen var en gjeng tjyvladder osv osv. 

Jeg angret på at jeg ikke tok den 500-lappen selv.

Anonymkode: ffca4...768

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at man må forstå, at når man jobber i butikk. Så kommer jo alt og alle innom. Noen er ensomme pga dårlig oppførsel for omgivelsene sine, og da er det noen som kommer innom kun for å lage kvalme. 

Hadde en som plager våre ansatte i årevis. Han oppførte seg psyko, og åpenbart ba om priser for å bruke mest mulig av tiden våres. Spesielt ba om spesial tilpassede produkter. Som tar tid å finne ut av. Siden han ikke hadde kjøpt noe på 7år, så begynte vi å bare gi han fantasi priser. Latet som vi forsto hva han skulle ha. Da han virra i forklaringene sine. Men vi var hyggelige mot han hver gang. En dag kjøpte han faktisk en liten ting, og jeg fikk et smil. Noe jeg aldri hadde sett før. Han var nok svært ensom, fordi han var en svært vanskelig fyr. Og etterhvert kom han innom og bare slo av en prat og lo litt også. Jaja, vi tjente dårlig på han som kunde, men smilet hans var jo forsåvidt en god betaling det også. 

Så vil vel bare si at som butikk ansatt så er man så mye mer enn bare det. For noen, eneste personlig kontakt med andre mennesker. 

Anonymkode: 80f17...fd4

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at man som butikk ansatt kan forvente litt av hvert av folk men jeg tolererer ikke at andre skal kjefte og styre å gå løs på andre fordi de sliter. Det finnes hjelp. En butikk ansatt er ikke akkurat rystet til å hjelpe alle som sliter. Man kan smile og oppføre seg som folk. Det gjør jeg uansett hvor kjip en kunde er, men jeg lar dem ikke si eller gjøre hva som helst heller. 

Jeg har også personlig hadd mange vansklige kunder men som jeg også har sett de bedre sidene av. En av mine kunder har jeg blitt ekstra godt kjent med. Han er ensom. Han viste jeg hadde katt og tilba seg å passe katta ut av det blå en dag fordi han alltid hadde ønsket seg katt men var for gammel nå og siden den dagen har han blitt min "go to" for kattepass. Han var også rimelig rar i oppførsel i starten men han er jo veldig trivelig og ingen er like god med katten som han 😂❤️

Anonymkode: 5a6cf...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...