Heisan Skrevet 24. oktober 2005 #41 Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Uffda Heidipia, det var synd da. Er alltid tøft å få vite at man har en sykdom. Du får prøve å trøste deg med at dette er så vanlig at dette kan legene masse om, og det finnes støttegrupper/foreningre å være med i. Jeg har selv flere venner med diabetes som lever normalt. Er det type 2, vil det nok bli en tøff periode fremover til du lærer deg hvordan kroppen din reagerer, og etter det blir det mer en rutine. Håper du har god støtte rundt deg Lykke til Endret 24. oktober 2005 av Heisan
Nella Skrevet 24. oktober 2005 #42 Skrevet 24. oktober 2005 Synd det var noe, men godt du kom deg til legen da. Dette kommer til å gå fint. Tenk deg så mange som lever flotte liv med diabetes i dag. Og trener du og spiser sunt har du jo kjempebra forutsetninger for å komme greit inn i saker og ting. Se fremover og tenk positivt. Det er masse info om dette og et stort støtteapparat rundt + at de har kommet langt på kunnskapsbiten. Ønsker deg lyee til og dette kommer til å gå så fint
Gjest KATTAstrofe Skrevet 24. oktober 2005 #43 Skrevet 24. oktober 2005 Så bra at du dro til legen såpass tidlig! Nå får du behandling, og da kommer energien din tilbake. På sykehuset vil du få masse informasjon og hjelp av profesjonelle folk, så dette kommer til å gå helt fint
:-) anna Skrevet 24. oktober 2005 #44 Skrevet 24. oktober 2005 Som flere sa her er det kjempebra at du kom deg til legen så raskt!! Jeg har vokst opp med diabetes. Faktisk så er hele min nære familie er diabetikere. Min mor og bror har type 1, mens far og flere andre har type 2. Jeg synes det var forferdelig trist å høre at du har fått diabetes. Fordi diabetes er en alvorlig sykdom, som kommer til å prege resten av livet ditt, og som det er viktig at du tar på alvor. Med det mener jeg at du gjør det du kan for å leve regelmessig og ha kontroll på blodsukkeret ditt. Men når det er sagt så må jeg få si at det er mange verre sykdommer man kan få. Veldig mange faktisk. Diabetes er en sykdom det blir forsket veldig mye på, og det er noe helt annet å være diabetiker nå enn for bare noen få år siden. Og så lenge du følger "spillereglene" og tar vare på deg selv, så er det en sykdom som du faktisk kan leve tilnærmet normalt med. Jeg kan ikke komme på en eneste ting min bror ikke kan gjøre på grunn av sykdommen sin. Min mor har vært diabetiker i snart femti år, og har så langt ikke en eneste senskade. Frem til for noen få år siden hadde hun syn som en ørn. Det tror jeg kommer av at hun har vært flink å passe på blodsukkeret sitt og levd regelmessig. Lykke til. Håper du greier å være flink. Det kommer du til å få igjen for senere. Og dette kommer til å gå veldig bra. En støtteklem til deg.
Arkana Skrevet 24. oktober 2005 #45 Skrevet 24. oktober 2005 Det var synd, men det er nok godt å vite det i allefall. Og godt at du ikke går med det lenge ubehandlet. Det er som sagt en del diabetes i sambos familie, og de har alle ukompliserte normale liv. Det kommer du også til å få, du blir fort vant til å leve med det. Dette skal gå bra.
Ephemera Skrevet 24. oktober 2005 #46 Skrevet 24. oktober 2005 Bra du kom deg til legen så rastk! Jo raskere, jo bedre, tenker jeg! Trist at du har fått denne sykdommen, men nå får du god hjelp og du kommer i form igjen! Og som du selv sier, det finnes mye verre sykdommer man kan få... Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå