Gå til innhold

Hva feiler meg?:(

Fremhevede innlegg

Skrevet

I de siste tre ukene har jeg vert helt utrolig slapp, å da mener jeg ikke vanlig sliten å klar men helt kjørt. uten at jeg har gjort noe annet enn jeg pleier til vanlig. Såvidt jeg orker å bevege beina:(

i tilegg har jeg vert usedvanlig tørst, syns ikke jeg gjør noe annet enn å drikke...Av og til er det også nesten som jeg detter bort litt på en måte, blir helt fjern liksom. Noen som har peil på hva dette kan være?

Føler det nesten blir teit å gå til legen når det ikke er verre enn dette liksom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slår meg er at dette er noen av tegnene på diabetes. Har du lagt merke til om du føler deg slapp og sliten når det er lenge siden du har spist (lavt blodsukker)? Har du andre "uforklarlige" symptomer som vektnedgang, gjentagende soppinfeksjoner e.l.? Dette er i allefall overhodet ikke noen teit grunn for å gå til legen? Si til sekretæren når du ringer at du vil sjekke blodsukkeret sitt, da får du time tidlig om morgenen og du kommer fastende. Greit å få sjekket slikt, om det ikke er dette så finner dere ut av hva det er. :)

Skrevet
Det første som slår meg er at dette er noen av tegnene på diabetes. Har du lagt merke til om du føler deg slapp og sliten når det er lenge siden du har spist (lavt blodsukker)? Har du andre "uforklarlige" symptomer som vektnedgang, gjentagende soppinfeksjoner e.l.? Dette er i allefall overhodet ikke noen teit grunn for å gå til legen? Si til sekretæren når du ringer at du vil sjekke blodsukkeret sitt, da får du time tidlig om morgenen og du kommer fastende. Greit å få sjekket slikt, om det ikke er dette så finner dere ut av hva det er.  :)

Ja blir unormalt kvalm og svimmel når det er lenge siden jeg har spist. Har også klødd litt i underlivet kommer jeg på når du nevner d :overrasket: diabetes..hjeelp!!

hvorfor må en være fastende for å ta blodsukkeret? har ikke peil så bare spør?

Skrevet

Fordi det du spiser påvirker blodsukkeret ditt, så det blir mer riktige målinger når du ikke har spist noe. Det er ikke helt nødvendig da, du kan godt gå til legen og få målt blodsukkeret en dag du har spist. Men hvis det er for høyt vil du uansett bli bedt om å komme tilbake en morgen og ta prøven fastende.

Skrevet
Fordi det du spiser påvirker blodsukkeret ditt, så det blir mer riktige målinger når du ikke har spist noe. Det er ikke helt nødvendig da, du kan godt gå til legen og få målt blodsukkeret en dag du har spist. Men hvis det er for høyt vil du uansett bli bedt om å komme tilbake en morgen og ta prøven fastende.

Var inne å leste på nettet om sukkersyke nå..hjeelp:(har jo samtlige symptomer jo:(

nå tør jeg ikke gå til legen :grine:

Skrevet

Joda, det tør du. Det beste må jo være å vite, ikke gå rundt i det uvisse. Og diabetes er jo en sykdom man fint kan leve med (det er en del diabetes i sambos familie, derfor jeg er litt inne i hva det gjelder). Og det er jo ikke sikkert du har det engang! Du vil føle deg mye bedre hvis du får vite litt mer om hva du har, eller ikke har.

Skrevet
Joda, det tør du. Det beste må jo være å vite, ikke gå rundt i det uvisse. Og diabetes er jo en sykdom man fint kan leve med (det er en del diabetes i sambos familie, derfor jeg er litt inne i hva det gjelder). Og det er jo ikke sikkert du har det engang! Du vil føle deg mye bedre hvis du får vite litt mer om hva du har, eller ikke har.

Kanskje best at jeg bestiller meg en time ja :roll:

Trodde det var overvektige personer som var i faresonen jeg?

hmm eller tenker jeg kanskje på noe annet da

Skrevet

Ring legekontoret i morra du. Ringer du når de åpner så spør om du kan komme å ta fastende blodsukker. Det er det nok legesekretæren som gjør uansett og det er fort gjort (og ikke vondt).

Greit å sjekke det. Bestill time også.

Det er ikke sikkert det er diabetes, men få sjekket det ut så fort som mulig. Er det diabetes og du ikke har noe kontroll på det kan du i verste fall få føling/insulinsjokk når du er aleine feks og det er litt skummelt. Det er faktis MYE skumlere enn å dra til legen

http://www.diabetesinfo.no/view.asp?ID=906

Har en onkel som lever helt fint med diabetes. Er ikke så vansklig i dag det. Masse oppfølging har han også, kurser og greier.

Så, til legen med deg ;)

Dette kommer til å gå bra uansett :)

Skrevet
Dette kommer til å gå bra uansett :)

Ja, dette er det viktigste å tenke på. :)

Gjest Heidipia:) ikke innlogget
Skrevet

Har ringt idag, fikk ikke time før den 7 november:(....

kan en ta sån blodsukkermåling uten å ha time hos legen??

Skrevet

Tror noen apotek kan gjøre det, samt at det er noe segesekretæren kan gjøre.

Gjest Heidipia:)ikke innlogget
Skrevet
Tror noen apotek kan gjøre det, samt at det er noe segesekretæren kan gjøre.

hmm får vell ringe en gang til da å høre. syns det var lenge å vente til 7 november om jeg kan gå i bakken snart liksom.

Er jo så tørst om dagen at tunga henger omtrent fast i ganen rett etter at jeg har drukket en liter kanskje :roll:

Skrevet

Er enig med de andre at du bør sjekke deg for diabetes, men som en liten trøst..Jeg har samtlige symptomer på sukkersyke og har testet meg flere ganger, men har det ikke. For meg er det periodevis, jeg føler meg helt elendig i et par uker for at det så går over. For meg hjelper det å fokusere på riktig mat og å få bevegd meg.

Skrevet

Synes det er lenge å vente på time når du føler deg såpass utafor. Hør om du ikke kan få time et annet sted! Si fra at du er bekymret for diabetes.

Men som andre sier, det er ikke sikkert det er diabetes. Folk har forskjellig toleranse for hva de tåler av uregelmessig eller "feil" kosthold; har feks ei venninne som "hører syner" om hun ikke spiser middag en dag, og som blir helt i ulage i mange dager om hun har spist litt dårlig bare èn dag... At det har med blodsukkernivå/opptak å gjøre er nok ganske sannsynlig.

Lykke til - har forresten flere venner med diabetes om det er det som skulle feile deg, og de lever helt fint:-)

Skrevet

Sa du til dama hva det gjaldt og du var redd du har fått sukkersyke?

Se om du får målt på et apotek ja, eller hør om legesekretæren bare kan gjøre det på deg, tar henne jo 2 min.

Skrevet
Var inne å leste på nettet om sukkersyke nå..hjeelp:(har jo samtlige symptomer jo:(

nå tør jeg ikke gå til legen :grine:

Diabetes type 2 kan du holde i sjakk uten medisiner, bare ved riktig kosthold, så kom deg til lege du. Det blir ikke borte selv om du stikker hodet i sanden skjønner du.

Og kanskje det ikke er diabetes heller, kanskje det er noe helt annet.. voldsom vitamin og mineralmangel for eksempel. Hvem vet?

Gjest Heidipia:)ikke innlogget
Skrevet

Fikk ringt opp igjen å snakket med ei som sa hun måtte snakke med legen å at hun ikke kunne ta det før hun hadde snakket med han. Han mente på med de symptomene jeg har så burde jeg tatt en prøve ja! skal dit på mandags morgenen. Er det viktig at jeg faster eller? blir blodsukkeret høyere om en spiser før en tar prøven?

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Fikk ringt opp igjen å snakket med ei som sa hun måtte snakke med legen å at hun ikke kunne ta det før hun hadde snakket med han. Han mente på med de symptomene jeg har så burde jeg tatt en prøve ja! skal dit på mandags morgenen. Er det viktig at jeg faster eller? blir blodsukkeret høyere om en spiser før en tar prøven?

Du MÅ faste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...