Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner du noen tyrkere og hva synes du om dem? Hilsen nyskjerrig tyrker

Anonymkode: a5ddc...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ingenting spesielt om tyrkere.

Men synes det er meget spesielt med tyrkere som hyller despoten Erdogan og som bor i Europa, hvis Tyrkia og Erdogan er så bra så må det jo være bedre å bo i Tyrkia.

Anonymkode: e7e07...a91

• Liker 8
Skrevet

Godt nok i hvert fall en av dem til å ha vært gift med i 24 år😅.

Anonymkode: eeaa2...a7d

Skrevet

Jeg har et godt inntrykk. Jeg kjenner ikke mange unntatt et ektepar hvor han er tyrker.

Egentlig ser jeg ikke så stor forskjell på tyrkere og nordmenn når man først blir kjent. Han er en vanlig, grei familiemann som gjør så godt han kan.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har jobbet sammen med tyrkere i utlandet. Dvs internasjonale operasjoner.

Og har trivdes gott sammen med dem. De fleste har vært veldig hyggelige speielt gjesfrieog har drukket my te og tyrkisk kaffe. Litt problemer mtp at de er delt inn i forskjellige grupper. Dvs Erduan lojale, de som er Atatürk "lojale" og de som tilhører andre grupperinger. religiøs orden oversatte de det til.  Her skjønte jeg fort at det var lite tillit og mye utrygghet dem imellom. Høflig kjølig avstand kjentes det ut som. Og en del frykt etter at kolleger plutselig ble borte, dvs arrestert og ble sittende uten lov og dom i månedsvis. Plutselig forsvant en kollega, ingen snakket om det, alle latet som ingenting. Men alle visste.

De jeg jobbet med var relativt urbane fra Ankara og Istanbul og i begynnelsen virket de relativt progressive og man skulle kjenne dem en stund før de mer konservative holdningene kom frem. Ikke noe hardcore. Spesielt når det gjelder kjønn, være vel ansett , redd for rykter, hva som sømmet seg ol.

Alle var uttalt muslimer. Man er vel det i Tyrkia ved fødsel, og siden man ikke kan melde seg ut er alle tyrkere pr.def muslim. Men mange av dem tok ikke dette veldig seriøst mtp alkohol ol. Men på andre områder, spesielt mtp på famile, kjønn var de fleste i ganske konservative, uten å dømme.

Det som var litt ukjent for meg var at de tyrkiske damen mente at menn skulle være menn. Dvs at de hadde en ledende stilling i familien. Men de stilte store krav til mannen for han skulle ha en slik stilling. Han måtte gjøre seg fortjent til å være overhodet. Om tok vare på familein, tjente penger osv. Var hun villig til å innta en mer underdanig rolle og var fornøyd med.

Minnet om en bedrift hvor man godt kan ha en sjef, men da måtte det være en bra sjef. Om det gir mening,

Anonymkode: 6fd93...987

Skrevet

At det er en tyrker. Ikke noe mer enn det.

Gjest Paramount
Skrevet

Litt urettferdig sikkert, men jeg har alltid sett på tyrkere som temperamentsfulle og kjeltringaktige. Heldigvis har jeg etter hvert skjønt at mange ikke er så aller verst. Av en eller annen merkelig grunn har jeg erfart at mange tyrkere er veldig begeistret for nordmenn. Da blir det litt slik at du liker dem tilbake, selv om mange er ganske pussige, etter vår målestokk.

Skrevet
Paramount skrev (På 26.1.2022 den 11.31):

Litt urettferdig sikkert, men jeg har alltid sett på tyrkere som temperamentsfulle og kjeltringaktige. Heldigvis har jeg etter hvert skjønt at mange ikke er så aller verst. Av en eller annen merkelig grunn har jeg erfart at mange tyrkere er veldig begeistret for nordmenn. Da blir det litt slik at du liker dem tilbake, selv om mange er ganske pussige, etter vår målestokk.

Lærte fort at man handlet ikke i en basar i Midtøsten uten å ha med tyrkisk kollega som kunne veilede når det gjaldt komme frem til riktig pris. De kjente til hvordan dette forgikk og sparte meg for mye penger.

AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 11.01):

Synes ingenting spesielt om tyrkere.

Men synes det er meget spesielt med tyrkere som hyller despoten Erdogan og som bor i Europa, hvis Tyrkia og Erdogan er så bra så må det jo være bedre å bo i Tyrkia.

Anonymkode: e7e07...a91

Dette er noe spesielt ja. Progressive tyrkere er rimelig pissed på utflytta tyrkerne som gir sin stemme til Erduan. Det gjelder Norge men spesielt Tyskland hvor det er mange. De bor i vesten men stemmer stokk konservativt og er endel av maktbasen til Erduan. 

I Tyskland er tyrkere mange og det har vært endel friksjon og Erduan fordømmer tyske myndigheter og blander seg inn i tyske indre anliggender for å påvirke dem. Ref Islam, tildekking, lover osv.

Tyrkia fikk alltid mange poeng i MGP , helt til de konservative i Tyrkia trakk landet fra festivalen.

Anonymkode: 6fd93...987

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner flere tyrkere. En av dem er jeg kjæreste med. Jeg oppfatter de som moderne og vestlige i oppførselen. De setter pris på sin religion, men følger den ikke slavisk. Disse mennene er fra 50 år og nedover. Eldre menn kan nok ta mer hensyn til kultur og religion kanskje. Det blir som med kristendommen . De yngre er friere her i Norge også. Hvis en  tyrkisk mann virkelig elsker en kvinne, da blir han fort sjalu på andre menn rundt sin kjære. Og vil helst ikke la sin kvinne være alene med andre menn. Akkurat dette skiller seg stort fra nordmenn som nesten aldri blir sjalu etter min erfaring. Kan være veldig slitsomt når mannen er sjalu.  Ellers verner tyrkere om sin familie, har også tettere bånd til søsken og foreldre enn jeg opplever at  mange nordmenn ikke har. Jeg liker veldig godt måten de er mot sin kjæreste. De er utrolig kjærlige og flinke på kommunikasjon. Gir mange fine kommentarer,  Og liker sex . Tyrkere er lidenskapelige. . Selvsagt finnes det tyrkere som ikke går under min beskrivelse her, men det gjør det over hele verden også. 

Anonymkode: f1d2f...682

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har kjent 2-3 tyrkere, alle hyggelige, trivelige karer, de skiller seg ikke spesielt ut egentlig. Fra Istanbul alle sammen da.

Liker tyrkere 😊

Skrevet

At de lager mye sykt god mat!!!

Anonymkode: 52b8c...63f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At de lager mye sykt god mat!!!

Anonymkode: 52b8c...63f

Jepp det gjør de ☺️

Kaffen er også veldig god 😊

Skrevet

Den tyrkiske babben er bedre enn den greske. 

Anonymkode: 65a2f...52c

Skrevet

Jobber sammen med ei godt voksen dame. Hun er hyggelig og grei. Og ateist.

Anonymkode: a985d...542

Skrevet

En i bhg til ungen min har tyrkiske foreldre. Pappan er veldig hyggelig, skravla masse med han. Mamman kjenner jeg ikke, for det er alltid pappan som henter og som jeg har møtt ute i nærmiljøet med barnet. 

Tror det er eneste tyrker jeg kjenner. 

Anonymkode: 4aa17...204

• 2 uker senere...
Skrevet

Voldsomt så positivt det var om tyrkere her nå da. Mener jeg har lest en del om Tyrkia og tyrkiske menn her før, men da var det ikke måte på hvor negativt alt var. 

Anonymkode: fa5c9...278

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 10.53):

Tenker først og fremst at de trenger en ny leder i sitt eget land.

Anonymkode: 7752a...a08

Skrevet

Vi har feriested i Tyrkia, og jeg har et godt forhold til mange tyrkere, men de har et litt snodig kvinnesyn da. 

Jeg er der ofte uten mannen da han ikke har mer fri enn de vanlige ferieukene sommerstid, og vi liker best å dra om våren eller høsten. Når jeg er der uten han har jeg svært mange ganger blitt sjekket opp (de vet jeg er gift) 🙄 Dette syns jeg er irriterende, ufint og respektløst. De har også en tendens til å tro at mannen min MÅ jobbe for å finansiere min/barnas ferie, når saken er at jeg tjener dobbelt så mye som mannen min og betaler ALLTID alle feriene selv. 

I tillegg syns jeg Edrogan er en løk og har ødelagt MYE for Tyrkias økonomi og omdømme

Anonymkode: b13be...da5

Skrevet

Ryddet for diskriminerende ytringer.
- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 2.06):

Jeg kjenner flere tyrkere. En av dem er jeg kjæreste med. Jeg oppfatter de som moderne og vestlige i oppførselen. De setter pris på sin religion, men følger den ikke slavisk. Disse mennene er fra 50 år og nedover. Eldre menn kan nok ta mer hensyn til kultur og religion kanskje. Det blir som med kristendommen . De yngre er friere her i Norge også. Hvis en  tyrkisk mann virkelig elsker en kvinne, da blir han fort sjalu på andre menn rundt sin kjære. Og vil helst ikke la sin kvinne være alene med andre menn. Akkurat dette skiller seg stort fra nordmenn som nesten aldri blir sjalu etter min erfaring. Kan være veldig slitsomt når mannen er sjalu.  Ellers verner tyrkere om sin familie, har også tettere bånd til søsken og foreldre enn jeg opplever at  mange nordmenn ikke har. Jeg liker veldig godt måten de er mot sin kjæreste. De er utrolig kjærlige og flinke på kommunikasjon. Gir mange fine kommentarer,  Og liker sex . Tyrkere er lidenskapelige. . Selvsagt finnes det tyrkere som ikke går under min beskrivelse her, men det gjør det over hele verden også. 

Anonymkode: f1d2f...682

Har helt samme erfaring som deg, vært sammen med en tyrkisk gutt i 3 år nå. Veldig familefyr og har ikke sett maken til hvor glad han/kompiser av han er i moren sin foreksempel. Men hans familie er moderne, noe mange tyrkiske familie er, akkurat som min egen familie i Norge. Føler dem er mye mer «varmere» enn norske menn, komplimenterer deg alltid og sexen er bedre. Sjalu, ja, men jeg liker det, til en viss grad selvsagt! Merker det tærer litt.. Han her er 27 år

Anonymkode: 50898...7b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...